هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

با دعوای پدر و مادر چه کنیم ؟ در مقابل جر و بحث های والدین، فرزندان به دنبال راهی برای حل موضوع هستند. باید بدانید که اکثر پدر و مادر ها ممکن است گاهی با هم دعوا کنند و این اتفاقی طبیعی است. اختلاف نظرها در مورد مسائل کوچک نیز اتفاق می افتد. برخی از پدر مادرها با صحبت کردن در یک محیط آرام و با گوش دادن و اجازه حرف زدن به یکدیگر به حل موضوع می پردازند. اما در بسیاری از موارد زمانی که زوجین اختلاف نظر دارند، بایکدیگر دعوای کلامی و گاهی فیزیکی نیز دارند. در این زمان ها فرزندان نگران شده و نمی دانند با دعوای والدین چه کنند. آن ها نگران طلاق و یا از تنفر آن ها از یکدیگر هستند. بهتر است مقاله تاثیر دعوای والدین بر کودکان را مطالعه نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با دعوای والدین می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

چرا والدین دعوا می کنند؟

دعوای والدین می تواند دلایل متعددی داشته باشد. مسائل مالی، فشار کاری، تفاوت در رفتار با فرزندان و دخالت خانواده ها برخی از دلایل اختلاف و درگیری والدین است. اما اصلی ترین دلیل دعوا، ناتوانی والدین در مهارت حل مسئله است. نداشتن مهارت حل مسئله باعث می شود بدترین راه، یعنی دعوا را انتخاب کنند.  ترک خانه توسط یکی از والدین، کتک کاری یا شکستن لوازم منزل در نتیجۀ درگیری ممکن است، اتفاق بیافتد.

خیلی از فرزندان، خود را دلیل دعوای والدین می دانند. مخصوصا وقتی به طور مستقیم درگیری درباره آنها باشد. احساس گناه از اینکه آیا من باعث دعوای والدین شدم و چه تاثیری بر زندگی آن ها خواهد گذاشت برای کودک یا نوجوان بسیار آزار دهنده است. 

 

در مقابل دعوای پدر و مادر چه کنیم ؟

صبور باشید:

ممکن است وقتی والدین عصبانی می شوند حرف هایی به زبان بیاورند که دوست ندارید بشنوید. لازم است بدانید انسان ها هنگام عصبانیت ممکن است هر حرفی بزنن که شاید خیلی از آنها حرف دل شان نباشد. بنابراین اولین کار در هنگام عصبانیت والدین آگاهی از این موضوع است که نسبت به آن ها کنترلی ندارید. 

وارد دعوا نشوید:

در دعوای والدین دخالت نکنید. آن ها به هزار دلیل ممکن است با هم درگیر شوند و دلیل دعوای آنها صرفا شما نیستید. سعی کنید خود را به کاری مشغول کنید تا دعوای آنها تمام شود. حتی اگر حرف های بدی شنیدید، سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و با آن ها جر و بحث نکنید. دو انسان عصبانی بهتر از 3 نفر است.

از آسیب دیدن والدین جلوگیری کنید:

اگر والدین در حال کتک زدن یا پرت کردن وسایل به سمت همدیگر هستند یا یکی از آن ها به دیگری آسیب می زند، سعی کنید با یک بزرگتر یا فرد دیگری این مسئله را در میان بگذارید. تا جایی که به کسی آسیبی نرسد وارد دعوا نشوید اما در صورت مشاهده زد و خورد، در صورتی که می دانید به شما آسیبی نمی رسد از آن ها بخواهید آرامش خود را حفظ کنند. در غیر این صورت با فرد دیگری تماس بگیرید یا بعد از دعوا از مشاور مدرسه یا بزرگتر ها برای صحبت با والدینتان کمک بخواهید.

درباره احساساتتان با هم صحبت کنید:

دعوا و جر و بحث اتفاق طبیعی برای پدر و مادر هاست. می تواند راهی برای تخلیه احساسات درونشان باشد. بسیار اهمیت دارد که خانواده مشکلات و احساسات خود را قبل از اینکه به مرحله دعوا برسد با هم در میان بگذارند.

وقتی والدین آرام هستند با آن ها صحبت کنید:

بعد از تمام شدن دعوای والدین سعی کنید با آن ها صحبت کنید و اجازه دهید احساساتشان را با شما در میان بگذارند. والدین باید یاد بگیرند احساسات خود را بیان کنند و شما با انجام این کار می توانید به آن ها یاد بدهید که چگونه می شود انسان ها حرف های درونشان را به آرامی با هم در میان بگذارند. اگر با شما صحبت نمی کنند به آن ها پیشنهاد دهید برای حل مسائلشان یک مشاوره خانواده دریافت کنند.

 

خانواده سالم چگونه است؟

همه خانواده ها مشکلاتی دارند. بیان آزادانه احساسات مهم ترین چیزی که می تواند باعث ایجاد آرامش در خانواده شود. در خانواده های سالم والدین به روش های حل مسئله آگاه هستند. در چنین خانواده هایی دروغ گویی و مخفی کاری وجود ندارد. فرزندان با همدردی و آرام کردن والدین از ادامه دعواها جلوگیری می کنند.

سعی کنید والدین را برای کمک گرفتن از مشاور و روانشناس ترغیب کنید. به آن ها بگویید کسانی هستند که در حل این مسائل تخصص دارند. آن ها موضوعات را به صورت ریشه ای حل کرده و از درگیری های فیزیکی جلوگیری می کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با دعوای والدین می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع :  با دعوای پدر و مادر چه کنیم؟

  • ۹۷/۰۹/۰۶
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی