هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

آیا مصرف ماده کوکائین با تست‌های معمول اعتیاد برای ازدواج یا استخدام قابل تشخیص است؟ یا اگر فرد کوکائین مصرف کند می‌تواند نتیجه تست خود را دستکاری کند؟ آزمایش اعتیاد به کوکائین مانند دیگر تست های اعتیاد باید توسط متخصصان در مراکز مربوط به اعتیاد انجام شود. متخصصان با استفاده از روش های آزمایشگاهی می توانند وجود هر نوع ماده ای را در بدن شناسایی کنند. اما برای تشخیص وجود موادی مثل کوکائین در بدن تنها در یک بازه زمانی محدود بعد از مصرف می توان آن را تشخیص داد. از طرفی تست های اعتیاد انواع مختلفی داشته و نمی توانند مصرف تمامی مواد اعتیادآور را تشخیص دهند. از طرفی منفی بودن آزمایش نیز همیشه دلیل بر عدم مصرف نیست. در ادامه درباره آزمایش اعتیاد به کوکائین و موارد منفی شدن تست صحبت خواهیم کرد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمایش اعتیاد به کوکائین می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

ماده کوکائین چیست؟

ماده کوکائین ماده‌ای روان‌گردان از دسته مواد محرک است، که از گیاه کوکا به دست می‌آید. امروزه ماده کوکائین به صورت گردی سفیدرنگ از تلخیص ماده شیمیایی داخل برگ‌های این گیاه به دست می‌آید که اثراتی به مراتب قوی دارد و از قیمت بالایی برخوردار است. به دلیل قیمت بالای این ماده و البته عدم تولید آن در ایران تهیه و استفاده از کوکائین در ایران بسیار گران تمام می‌شود و معمولا مختص اقشار مرفه جامعه است.

گونه دیگری از این ماده به نام کراک کوکائین نیز وجود دارد که به دلیل تفاوت فرمول و داشتن ناخالصی از کوکائین خالص ارزانتر است، اما عوارض اعتیادزای شدیدتری دارد. کراک کوکائین با کراک هروئین که در گذشته در ایران رواج پیدا کرد متفاوت است.

 

نحوه مصرف کوکائین

کوکائین پودری سفیدرنگ، نرم، شفاف و کریستالی با طعمی تلخ است که با موادی مانند شکر یا پودر تالک مخلوط می‌شود و از طریق استنشاقی، خوراکی، دود کردن، تزریقی و حتا پاشیدن روی دستگاه تناسلی استفاده می‌شود.

 

نشانه های مصرف کوکائین

اثرات کوتاه‌مدت مصرف کوکائین مانند دیگر مواد محرک از جمله آمفتامین‌ها (مثل شیشه) یا MDMA (اکستازی) شامل بالا رفتن انرژی، احساس سرخوشی و چابکی، افزایش ضربان قلب و تنفس، گشادی مردمک چشم، پریدگی رنگ، کاهش اشتها و تعرق شدید و بی‌خوابی می‌باشد.

اثرات بلندمدت کوکائین مانند هر ماده روان‌گردان دیگری خوشایند نیست. چرا که باعث احساس سرخوشی اولیه نمی‌شود و فرد صرفا برای حفظ حالت عادی خود مجبور است که کوکائین را مصرف کند. دیگر عوارض بلندمدت مصرف کوکائین می‌تواند افسردگی، بی‌خوابی طولانی، کاهش وزن نامتعادل، زخم‌های پوستی، پیری ظاهری و مشکلات گوارشی و تنفسی باشد. مصرف طولانی مدت کوکائین حتی می‌تواند منجر به ایجاد جنون نیز شود.

 

چه زمانی تست اعتیاد می گیرند؟

تست‌های اعتیاد به دلایل مختلف و در موقعیت‌های متنوع ممکن است گرفته شود. در شرایط عادی گرفتن تست اعتیاد بدون اجازه فرد غیرقانونی است و کسی حق ندارد شما را مجبور به دادن انجام تست اعتیاد کند. اما در مواقعی برای به دست آوردن یک موقعیت نیاز دارید تا تست اعتیاد را اجرا کنید. برای مثال بعضی از منسب‌ها و مشاغل در کنار گواهی عدم سوءپیشینه از شما درخواست گواهی عدم اعتیاد را هم دارند و یا تست‌های پیش از ازدواج علاوه بر آزمایش برخی بیماری‌ها شامل تست اعتیاد نیز می‌شود. تنها اگر به خاطر عوارض روانی یا جسمی مصرف مواد به اورژانس مراجعه کنید، پزشک اورژانس برای اطمینان از مصرف یک ماده و جلوگیری از مسمومیت و آسیب جانی، بدون کسب اجازه از شما تست مصرف مواد را تجویز می‌کند.

 

آزمایش اعتیاد به کوکائین

معمولا در کشور ما به دلیل اینکه کوکائین ماده متعارف و معمولی نیست تست‌های شغلی و ازدواج شامل سنجش ماده کوکائین نمی‌شوند. در این موارد به سنجش مصرف مشتقات مورفین مانند تریاک و شیره و هروئین و در برخی موارد سنجش مصرف آمفتامین‌ها و مشتقات حشیش بسنده می‌شود. مگر آن که خود شما یا همسرتان درخواست آزمایش ماده‌های خاصی مانند کوکائین را به آزمایشگاه بدهید.

 

انواع آزمایش اعتیاد به کوکائین

تست مصرف کوکائین از راه آزمایش نمونه خون، بزاق، ادرار و مو قابل اجرا است. استفاده از نمونه خون و بزاق به خاطر آن که تنها تا چند ساعت پس از مصرف می‌تواند وجود مواد را نشان دهد معمولا استفاده نمی‌شود. معمول‌ترین روش آزمایش اعتیاد به کوکائین استفاده از نمونه ادرار است که حدود 2 تا 4 روز پس از مصرف، می‌تواند وجود مواد را نشان دهد. دقیق‌ترین آزمایش اعتیاد به کوکائین استفاده از نمونه مو است که تا حدود 3 ماه پس از مصرف مقدار دقیق مصرف، زمان مصرف و نوع مواد را تشخیص می‌دهد.

 

ترفندهای منفی شدن جواب تست کوکائین

برای آزمایش اعتیاد به کوکائین معمولا از بسته‌هایی که اصطلاحا به آن‌ها کیت تست کوکائین گفته می‌شود یا کیت‌های تست چند مواد استفاده می‌کنند. این بسته‌ها حاوی یک قطره‌چکان برای ریختن نمونه و یک کاسِت هستند، داخل یک شی پلاستکی نواری کاغذی قرار دارد و قسمتی از آن برای ریختن نمونه مشخص شده است. در قسمت مشخص شده مقداری از نمونه را می‌ریزند و پس از حدود بیست دقیقه در قسمتی دیگر با پررنگ شدن خطوطی مشخص بر روی کاغذ، مثبت، منفی و یا غیرمعتبر بودن تست تعیین می‌شود.

عوض کردن نمونه

ریختن ادرار فرد دیگر یا ادرار مصنوعی داخل ظرف نمونه یا عوض کردن نمونه با نمونه فرد دیگر ساده‌ترین روش این کار است. این روش معمولا به خاطر مراقبت مسئولان مرکز گرفتن نمونه به وسیله آینه روبروی محل نمونه‌گیری و دوربین‌های مداربسته چندان قابل استفاده نیست. اما در کشورهای دیگری وسایلی برای تقلب حرفه‌ای تر وجود دارد که کیسه حاوی ادرار را در قسمتی از بدن مخفی می‌کند و به وسیله یک روکش که بر روی آلت قرار می‌گیرد به طور نامحسوس نمونه دیگری را وارد ظرف می‌کنند.

رقیق کردن نمونه

رقیق کردن نمونه هم مانند روش بالا با وارد کردن آب یا موادی دیگر به نمونه انجام می‌شود و علاوه بر آن که به خاطر کنترل محل نمونه‌گیری قابل اجرا نیست با آزمایش دقیق‌تر مشخص می‌شود.

تغییر PH نمونه

با ریختن موادی مانند بزاق، منی، اشک، آبلیمو، ناخن، خون و یا چیزهای دیگر به نمونه، PH آن تغییر می‌کند و اعتبارش را از دست می‌دهد. اما این ترفند نیز با آزمایش دقیق‌تر قابل تشخیص است و راهی مناسب به نظر نمی‌رسد. در اجرای هر کدام از این سه ترفند در صورتی که نمونه ادرار مختل شده باشد و آزمایشگاه به نتیجه آزمایش مشکوک شود، تست تکمیلی TLC اجرا می‌شود که بسیار دقیق‌تر است و دیگر راهی برای کتمان و تقلب باقی نمی‌ماند.

صبر کردن تا سم‌زدایی طبیعی بدن

همانطور که گفته شد کوکائین پس از چند ساعت از سیستم بزاق و خون خارج می‌شود و به صورت طبیعی پس از حدود دو تا چهار روز از سیستم ادرار نیز خارج می‌شود. طولانی‌ترین قسمت دفعی سیستم بدن موها هستند که تا حدود 3 ماه پس از مصرف وجود کوکانین و زمان مصرف آن را نشان می‌دهند و نیاز به سم‌زدایی طولانی‌تری دارند. اگر شما از مدتی قبل از آزمایش (برای اطمینان حدود یک هفته) کوکائین مصرف نکنید، ماده از سیستم بدن شما خارج شده و تست با نمونه ادرار مصرف را نشان نمی‌دهد.

روش‌های سم‌زدایی سریع‌تر

روش قانونی و بدون تقلب برای منفی شدن آزمایش اعتیاد به کوکائین سم‌زدایی یا خارج کردن مواد از سیستم بدن با روش سریع است. نوشیدن آب فراوان باعث افزایش سوخت و ساز بدن و افزایش حجم ادرار شما و در نتیجه خروج سریع‌تر ماده مصرفی از بدنتان می‌شود. برای بالا بردن سوخت و ساز بیشتر می‌توانید از ورزش هم کمک بگیرید. راه دیگر خارج کردن سریع‌تر مواد از بدن مصرف داروهای ادرار آور است که به همراه مصرف بیشتر آب، فرایند سم‌زدایی را تسریع می‌کند. داروهای مخصوصی نیز برای سم‌زدایی سریع کوکائین مانند هربال کلین وجود دارد که در کشور ما وجود ندارد و اثرگذاری آن نیز چندان قابل اطمینان نیست.

 

اگر بخواهم کوکائین را ترک کنم!

توصیه ما این است که اگر به فکر روشی برای منفی شدن تست کوکائین خود هستید و به خاطر آن روش سم‌زدایی موقت را امتحان می‌کنید با مطالعه و مشورت بیشتر درباره ترک اعتیاد کوکائین، به انتخاب این گزینه هم فکر کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمایش اعتیاد به کوکائین می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : تست اعتیاد کوکائین و راه‌های منفی شدن آن

  • ۹۷/۰۹/۰۹
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی