هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

یکی از راه های تشخیص مصرف و یا اعتیاد به ماری جوانا انجام تست ماری جوانا توسط مراکز مربوطه است. ماری جوانا یا گل جز دسته مواد محرک بوده که مصرف آن در بین جوانان شیوع دارد. بسیاری از خانواده ها نگران اعتیاد فرزندان و یا خواستگار دختر خود هستند. همچنین راه هایی برای منفی شدن تست ماری جوانا وجود دارد، پس نمی توان حتی به نتیجه تست اعتماد کرد. اما باید بدانید روش های مطمئنی نیز برای اثبات عدم اعتیاد شخص وجود دارد. به هر منظوری که تست ماری جوانا درخواست می شود، بهتر است برای مقابله با واکنش های منفی قبل از انجام تست با متخصصان در این زمینه مشورت نمایید. مشاوره ترک اعتیاد به شما برای اتخاذ یک راه حل مناسب خدمات ارائه می دهد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انجام تست ماری جوانا می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

 برخی از علائم مصرف ماری جوانا یا گل

مصرف گل یا علف، به دلیل ماهیت روان گردان بودن یا محرک بودن آن، معمولا خلق شاد و سرحال پیدا می کنند. البته برخی عقیده دارند ماری جوانا، تنها عامل اغراق آمیز شدن و تشدید حسی است که در یک زمان مصرف دارید. علائم کوتاه مدت ماری جوانا معمولا دو ساعت پس از مصرف ماده رخ می دهد. برخی از این علائم شامل:

  • افزایش ضربان قلب
  • قرمزی و تورم چشم
  • افزایش بسیار شدید اشتها
  • خشک شدن دهان
  • عدم هماهنگی حرکتی
  • مشکل در تفکر و درک
  • توهمات دیداری، شنیداری و لمسی
  • کند شدن گذر زمان

 

نحوه تشخیص فردی که ماری جوانا مصرف کرده است

دقت داشته باشید که هرگز پس از دیدن علائم زیر، به فرد برچسب یا اتهام مصرف یا معتاد بودن نزنید. در صورت انتقال احساس مچ گیری یا سوء ظن شما، فرد ممکن است بیشتر به مصرف گرایش پیدا کرده و یا هر نوع مصرفی را انکار کند. حتی ممکن است فرد اصلا مصرف نکرده باشد و به دلایل دیگری دچار این علائم شده باشد. بنابراین واکنش شما باید صبورانه و محترمانه باشد. سرخوشی و خلق شاد پس از مصرف ماری جوانا با برخی از علائم زیر همراه است:

  • گیجی و غیر عادی شدن راه رفتن
  • خنده های بی دلیل و بلند
  • چشمان خمار، قرمز و متورم
  • اختلال در حافظه کوتاه مدت
  • اضطراب، پریشانی و پرخاشگری
  • خواب آلودگی و خواب سنگین پس از بین رفتن اثر سرخوشی

 

آیا در آزمایش پیش از ازدواج مصرف ماری جوانا بررسی می شود؟

متاسفانه در آزمایش های پیش از ازدواج، آزمایش مصرف محرک هایی مثل ماری جوانا نادیده گرفته می شود. این مسئله مشکلات زیادی در آینده زندگی افراد به وجود می آورد. یکی از راه های تشخیص آن مشاوره پیش از ازدواج زیر نظر متخصص روانشناسی است که با آگاهی از اثرات مصرف می تواند به تشخیص برسد.

 

تست اعتیاد به ماری جوانا (گل)

روش های تخصصی و حرفه ای مثل روش کروماتوگرافی گازی / اسپکتروفتوم ( GC/MS ) و آزمایش آنتی بادی مونو کلونال نیز به صورت اختصاصی برای تشخیص سطح مصرف ماری جوانا در ادرار توسط آزمایشگاه ها و بیمارستان ها انجام می شود.

اما یک روش خانگی و در دسترس، کیت ها یا رپیدهای تست حشیش است که با عنوان نوار تست، می تواند در بازه طول اثر ماری جوانا، مصرف را تشخیص دهد (حشیش هم خانواده ماریجوانا و از خانواده کانابیس هاست).  البته راه هایی برای منفی کردن آزمایش وجود دارد که بر اساس تعهدات مرکز، بیان نمی شود و لازم است با متخصصین روانشناس درباره آن ها صحبت شود. ماده اصلی این خانواده، THC نام دارد و تشخیص به وسیله وجود این ماده در ادرار فرد مبتلا مشخص می شود. نکاتی درباره انجام تست ماریجوانا را در ادامه شرح داده ایم:

  • ناشتا بودن در این آزمایش اهمیتی ندارد.
  • ادرار باید در یک ظرف خشک و تمیز و به عمق یک سانتی متر باشد.
  • برای انجام تست ماری جوانا ابتدا باید نوار تست و نمونه ادرار به دمای اتاق برسد.
  • سعی کنید زود از نوار استفاده کنید.
  • نوار تست را به صورت عمودی و تا خطی که مشخص شده در ادرار وارد کنید و تا 15 ثانیه نگه دارید.
  • سپس نوار تست را در سطح صافی که جذب کننده ادرار نباشد قرار دهید. تایمر را روشن کنید و منتظر بمانید تا خطوط رنگی آشکار شود.
  • نتایج را پس از 5 دقیقا تفسیر کنید.

 

شیوه تفسیر نتایج تست ماری جوانا یا گل

منفی:

در صورتی که نتیجه تست منفی باشد، یک خط در ناحیه کنترل (C) و خط رنگی دیگر در ناحیه تست (T) ظاهر می شود. این نتیجه منفی نشان می دهد که غلظت حشیش یا ماری جوانا کمتر از میزان قابل ردیابی تست است. ( 50 نانوگرم در هر میلی لیتر )

نکه این است که شدت رنگی که در ناحیه تست ایجاد می شود می تواند متغیر باشد. ولی آشکار شدن خط رنگی، حتی اگر کمرنگ باشد نشانه منفی بودن جواب آزمایش است.

مثبت:

در صورت مثبت بودن نتیجه، یک خط رنگی در ناحیه کنترل (C) ایجاد می شود و هیچ خطی در ناحیه تست (T) ایجاد نمی شود. به این معنی که غلظت حشیش بالاتر از سطح ارزیابی است و فرد تشخیص مصرف حشیش و گل را می گیرد.

نامعتبر:

خط کنترل تشکیل نشود. حجم ناکافی نمونه یا روش اجرای نادرست آزمایش، شایع ترین دلیل عدم تشکیل خط (C) می باشد. مراحل انجام را مرور کنید و دقت کنید که صحیح انجام شده باشد.

نکته این است که در این روش محدودیت هایی مثل احتمال خطا به دلیل مواد دیگر در ادرار و ناتوانی نوار در انجام درست تشخیص نیز وجود دارد و لازم است روش های تخصصی آزمایشگاهی و مشورت با روانشناس متخصص نیز در نظر گرفته شود.

 

زمان ماندگاری ماریجوانا در بدن 

پس از مصرف ماری جوانا، اثرات مشهود آن به سرعت در بدن قابل رویت است و به طور معمول 2 تا 3 ساعت دوام می آورد. اما گاهی تا 10 ساعت نیز اثرات در بدن باقی می ماند.

در افرادی که مصرف محدود دارند، ماری جوانا 3 تا 10 روز و در افرادی که سابقه مصرف زیاد دارند، حتی تا یک ماه نیز اثر ماری جوانا و مشتقات آن در بدن قابل شناسایی است. البته این مسئله به تفاوت های بدن افراد نیز بستگی دارد.

 

راه های منفی شدن تست ماری جوانا

گاهی افراد برای منفی شدن سریع آزمایش خود دست به راه های خطرناکی می زنند. طبیعتا با مصرف نکردن چند روزه ماری جوانا اثر این ماده از بدن خارج می شود. اما برخی برای خروج سریع آن از بدن، از قرص هایی به نام B2 که به عنوان داروی ترک اعتیاد و سم زدا به کار برده می شود، استفاده می کنند. در حالی که خود این دارو از خانواده مخدرها بوده و مصرف خودسرانه B2 احتمال وابستگی وجود دارد. اضافه کردن موادی مثل آبلیمو یا قرص های ضد بارداری در آزمایش ادرار نیز می تواند آزمایش را منفی کند. اما در مراکز آزمایش اعتیاد، قوانین بسیار سخت گیرانه بوده و امکان چنین تقلبی عملا وجود ندارد.

همچنین برخی با افزایش تحرک و مصرف مایعات، که خاصیت سم زدایی دارند سعی در منفی کردن نتایج آزمایش دارند.

 

اگر تست مثبت شد چه کنیم؟

معمولا آزمایشات اعتیاد از سه حالت خارج نیستند. برای ازدواج، یا برای شغل و یا به اصرار خانواده است:

مثبت شدن اعتیاد پیش از ازدواج: فرد و خانواده او باید این نکته را در نظر بگیرند که ازدواج راهی برای ترک اعتیاد نیست. لازم است فرد، ابتدا به طور کلی ماری جوانا را کنار گذاشته و از نظر روانی و جسمی کاملا از آن جدا شود. سپس تصمیم به ازدواج بگیرد. طبیعتا مشکلاتی که مصرف گل در ازدواج ایجاد می کند سخت تر از ترک آن است.

مثبت شدن اعتیاد برای استخدام: در این زمینه هم مثل ازدواج، فرد باید ابتدا مشکل اعتیاد خود را حل کند و بعد دنبال کار باشد. طبیعتا کاهش بازدهی شغلی و مشکلاتی که می تواند با کارفرما یا مشتری ایجاد شود باید از قبل پیش بینی شود.

آگاهی خانواده از اعتیاد فرد: زمانی که خانواده به هر روشی از اعتیاد عزیز خود مطلع شد، به هیچ وجه نباید رویکرد تخریبی و سرزنش گرانه داشته باشند. خانواده لازم است با ایجاد جو حمایتی و صبورانه، فرد را به سمت ترک سوق دهند. مقاله نقش خانواده در ترک اعتیاد را مطالعه نمایید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انجام تست ماری جوانا می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : تست ماری جوانا یا گل و علل منفی شدن آن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی