هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

سرد مزاجی و بی میل جنسی یک اختلال در عملکرد جنسی می باشد که از دلایل اصلی جدایی زوجین و طلاق می باشد. سرد مزاجی و بی میلی جنسی در زنان شایع تر از مردان می باشد و به اندازه زود انزالی در مردان مخرب و آسیب زننده می باشد. زوجین می توانند با اطلاع از دلایل سرد مزاجی در مردان و زنان از بروز این مشکل پیشگری نمایند. در این مقاله قصد داریم در مورد دلایل ، عوامل تاثیر گذار و نحوه درمان بی میلی جنسی در زنان و مردان به طور کامل توضیح دهیم. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره جنسی و درمان سرد مزاجی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

سرد مزاجی یا بی میلی جنسی چیست؟

بی میلی جنسی یا سرد مزاجی تحت عنوان کاهش قابل توجه میل جنسی در یک بازه زمانی طولانی شناخته می شود. چرخه پاسخ جنسی در یک رابطه جنسی 4 مرحله اصلی وجود دارد که شامل :  میل جنسی ( برانگیختگی) ، تحریک کامل، ارگاسم و بعد از ارگاسم ( فرو نشینی) می باشد. بی میلی جنسی در مرحله برانگیختگی جنسی اتفاق می افتد و از جمله اختلالات کژکاری جنسی می باشد.

انواع اختلال بی میلی جنسی

اختلالات میل یا برانگیختگی جنسی در مردان و زنان انواع مختلف دارند. از جمله:

تمام عمری : یعنی فرد همیشه همینطور بوده. یعنی هرگز میل جنسی نداشته یا میل بسیار اندک داشته است.

اکتسابی: فرد قبلا میل جنسی عادی و طبیعی داشته، اما به تدریج این میل را کاملا از دست داده یا از شدت آن کاسته شده است.

گسترش یافته: یعنی فرد به هیچکس و هیچ چیز میل جنسی ندارد یا میل جنسی بسیار اندکی دارد.

موقعیتی: فرد هنوز میل جنسی دارد اما به همسر خود یا شریک جنسی خود میل ندارد. یا اینکه در بعضی از موقعیت ها به همسر خود میل دارد و بعضی از موقعیت ها ندارد یا میل اندکی دارد.

دلایل سرد مزاجی در زنان و مردان

بی میلی جنسی در زنان  شایع تر از مردان است و معمولا به علت نگرش های منفی به رابطه جنسی یا تجربه های جنسی مخرب در کودکی به وجود می آید. دریافت اطلاعات منفی درباره رابطه جنسی، مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گرفتن و داشتن مشکلات با شوهر می توانند به ایجاد بی میلی جنسی در زنان دامن بزند. دلایل بی میلی مردان خیلی واضح نیست اما عمدتا مردان به دلیل بیماری های جسمی و روحی دچار این مشکل می شوند. برخی دیگر از دلایل سرد مزاجی شامل موارد زیر است:

ناتوانی همسر در رابطه مناسب و مورد قبول

اختلاف در میزان نیاز به رابطه جنسی در زن و مرد

کاهش میزان ترشح استروژن طبیعی در زنان و تستوسترون در مردان و زنان

درد در نواحی تناسلی زنان

نارضایتی و نا آگاهی از بدن خود و راه های تحریک آن

بالا رفتن سن

بارداری و زایمان

داروهای عصبی

مصرف مواد مخدر

خیانت

 

راه حل های پیشگیری و درمان سرد مزاجی (بی میلی جنسی)

عده ای ممکن است با یک بار رابطه در ماه نیازشان برطرف شود و عده ای با داشتن رابطه هر روزه، باز هم احساس نیاز داشته باشند. بنابراین رسیدن به یک تفاهم در این زمینه برای زن و مرد ضروری است. لازم است که دختران و پسران قبل از ازدواج، در مورد مزاج و علایق جنسی همسرشان اطلاعاتی کسب کنند تا در آینده به مشکل برنخورند. این موضوع بسیار مهم و یکی از علل اصلی جدایی است، پس با آگاهی کامل از نیازهای همسرتان، از ایجاد این مشکل جلوگیری کنید.

برای درمان سرد مزاجی لازم است بدانید که این مشکل یک مسئله نگران کننده نیست اما برای درمان آن باید تلاش کنید و صبور باشید. چند راه علمی و چند روش سنتی برای درمان سرد مزاجی را در ادامه ذکر می کنیم:

در رابطه با خود

ذهن خود را آرام کنید: با 15 تا 20 دقیقه تنفس عمیق و مدیتیشن در روز شروع کنید. تمرکز ذهنی و تنفس متمرکز برای تنظیم هورمون های مربوط به میل جنسی اثر بخش است. درمان های ذهن آگاهی باعث افزایش میل جنسی به خصوص در زنان می شود. این درمان باعث کاهش هورمون های استرس ناشی از بی میلی جنسی خواهد شد.

بدن خود را بشناسید: بسیاری از زنان نسبت به بدن خود نا آگاهند و تمایل جنسی خود را نمی شناسند. سعی کنید اندام جنسی خود را ببینید و بشناسید. می توانید برای این کار یک آینه به دست خود ببندید و خود را چک کنید. عده زیادی بعد از این کار متعجب می شوند و می فهمند هیچوقت اندام خود را ندیده بودند. این کار به شناسایی ویژگی های اندام جنسی و فهمیدن راه های لذت بردن از بدنتان در هنگام رابطه کمک می کند.

یک تمرین متداول را انجام دهید: جنسیت فقط در مورد میل نیست، بلکه بسیار از شرایط جسمی شما تاثیر می پذیرد. تغییرات در بدن و ذهن شما می تواند به افزایش میل جنسی کمک کند. ورزش روزانه را در دستور کار خود قرار دهید و در آن مصمم باشید.

در رابطه با همسر

زمانی را برای معاشقه بگذرانید: معمولا بین 15 تا 20 دقیقه را صرف بوسیدن و لمس کردن شریک جنسی خود بکنید. این عامل میل شما را به لحاظ احساسی و فیزیکی افزایش می دهد و علاوه بر اینکه باعث افزایش احساس به همسرتان شده، باعث افزایش ترشحات نواحی تناسلی شده و لذت بیشتری از رابطه را مخصوصا به زنان خواهد داد.

پوزیشن های جنسی جدید را امتحان کنید: سعی کنید موقعیتی که برای شما لذت بخش نیست را تغییر دهید. در این مورد خلاقانه عمل کنید. تغییر دکور اتاق خواب، رابطه در محیط های دیگر منزل و هر موقعیتی که می تواند به شما لذت بدهد. رابطه جنسی را برای خود هیجان انگیز کنید.

زمانی را برای تنهایی با همسرتان برنامه ریزی کنید: رابطه خوب باید خود به خود اتفاق بیفتد. در زنان، صمیمیت احساسی یکی از ریشه های کلیدی است. رابطه صمیمانه و عاطفی با همسر در افزایش میل جنسی بسیار مهم است. هفته ای یک شب را برای خوش گذرانی با همسرتان برنامه ریزی کنید. به گردش بروید، پیاده روی کنید و ...

دیگر مورد اینکه یک روز در هفته را به برقراری رابطه اختصاص دهید یا برای آن یک اسم رمز بگذارید که فقط خودتان می دانید و برای پیشنهاد رابطه از آن استفاده کنید. این موارد علاوه بر ایجاد صمیمت بیشتر می تواند تحریکات بدنی شما را نیز بیشتر کند.

درباره رابطه جنسی حرف بزنید: عموما حرف از رابطه بیرون از اتاق خواب برای مردم سخت است. اما سعی کنید این کار را بکنید. درباره هرچیزی که مربوط به رابطه جنسی است حرف بزنید. راجع به چیز هایی که هنگام رابطه دوست دارید صحبت کنید. اگر در طول رابطه اتفاق خوشایندی افتاد آن را با همسر خود در میان بگذارید و راجع به آن صحبت کنید.

کمک گرفتن از متخصص و اقدامات درمانی

با پزشک و درمانگر مسائل جنسی در ارتباط باشید: برای بررسی دلایل مربوط به مشکلات جنسی خود با پزشک مشورت کنید. مسائل مربوط به عروق مانند بیماری های قلبی و دیابت مانع جریان خون در سراسر بدن می شود و اختلالات غدد درون ریز، مثل اختلال عملکرد تیروئید، می تواند سطح استروژن و پروژسترون ( هورمون های جنسی ) را کاهش دهد. بیماری های روحی مثل افسردگی و اضطراب نیز نقش مهمی در کاهش غریزه جنسی ایفا می کنند که باید با روش های درست درمان شوند. به این دلیل که قرص های ضد افسردگی و اضطراب نیز می توانند میل جنسی شما را از بین ببرند. در صورت بروز این اتفاق حتما با متخصص خود در مورد تغییر روش درمان صحبت کنید.همچنین با درمانگران جنسی در ارتباط باشید. آنها می توانند شما را با خواسته ها و احساساتتان آشنا کرده و با راه کار هایی جهت بهبود نحوه ارتباط شما با همسرتان، درباره مسائل جنسی، کمک کند.

تغذیه و خوراکی های محرک: چه بر اساس روش های علمی و چه طب سنتی، خوردن بعضی مواد می تواند میل جنسی شما را افزایش دهد، از جمله: فلفل، غذاهای دارای ویتامین D بالا مثل ماهی قزل آلا، زنجبیل، سنجد، شکلات، عسل طبیعی هنگام صبحانه، مخلوط خرما و گردو و دارچین، شیر نارگیل و آب انگور، چغندر، پیاز، هندوانه و ...

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره جنسی و درمان سرد مزاجی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : بی میلی جنسی | علل و راه های درمان سرد مزاجی

  • ۹۷/۰۹/۱۶
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی