هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

آیا تصمیم به باردار شدن گرفته اید؟ آیا می دانید برای حامله شدن چه کارهایی باید بکنید؟ امروزه اکثر شما برای باردار شدنبرنامه ریزی کرده و به دنبال راه هایی برای به دنیا آوردن کودکی سالم هستید. شما به عنوان والدین مسئول، لازم است حتی قبل از حامله شدن کارهایی انجام دهید. سلامت جسمی مادر و پدر هر دو اهمیت دارد. گاهی با وجود تلاش های زیاد هنوز بچه دار نشده اید، شاید بهتر است با خواندن این مقاله به زمان و کارهایی که برای بارداری، مناسب هستند را بشناسید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط و روش های باردار شدن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

پایه های اصلی بارداری چیست؟

یک سری اصول ابتدایی برای بالارفتن احتمال باروری وجود دارد که ممکن است توسط زوجین در نظر گرفته نشود و در صورت عدم بارداری، به سراغ روش های نادرست سوق پیدا کنند. برخی از این اصول به شرح زیر می باشد.

استفاده از قرص ها و لوازم ضد بارداری را متوقف کنید:

بعضی از روش های پیشگیری از بارداری، اثر طولانی تر و بیشتری نسبت به دیگر روش ها دارند. همچنین زمان آمادگی برایباردار شدن پس از قطع داروهای ضدبارداری، در بدن هر خانمی متفاوت است. پس از قطع داروهای جلوگیری، 2 تا 3 ماه برای بارداری زمان لازم است.

تشخیص زمان تخمک گذاری و نزدیکی در این دوره:

حداکثر طول عمر تخمک بین 12 تا 24 ساعت و اسپرم بین 48 تا 72 ساعت است. بنابراین لازم است که در زمان مناسب نزدیکی انجام شود. زمان تخمک گذاری، حدود 14 روز بعد از اولین روز شروع قاعدگی است. در زنانی که قاعدگی نا منظم دارند مسئله متفاوت است. اگر طول دوره های شما طولانی تر یا کوتاه تر است، وسط دو دوره پریودی، زمان تقریبی تخمک گذاری در بدن زن است. در این مورد لازم است که با پزشک خود مشورت کنید و در روزهایی که اطمینان بیشتری از تخمک گذاری دارید، به طور مرتب نزدیکی انجام شود.

نکته: دمای بدن در زمان تخمک گذاری مقداری افزایش پیدا می کند و این یک نشانه برای تشخیص زمان تخمک گذاری است.

تست های بارداری:

بعد از عبور از دوره تخمک گذاری، زمان انتظار شروع می شود. تا قبل از شروع دوره پریود بعدی، لازم است که از تست های بارداری استفاده کنید. بالا نگه داشتن دمای بدن یکی از روش های مناسب برای بالا بردن احتمال ایجاد لقاح و بارداری است.

رابطه جنسی صحیح داشته باشید:

اینکه چگونه، در چه پوزیشنی و چه مقدار رابطه داشته باشید در باردار شدن شما موثر است. قبل از شروع دوره تخمک گذاری، رابطه داشته باشید.

از محصولات شیمیایی که برای افزایش لذت یا افزایش احتمال باروری مصرف می شوند، اجتناب کنید.

بعد از رابطه جنسی، بلافاصله آلت را از واژن خارج نکنید. چند دقیقه زمان آرامش برای ورود اسپرم به رحم لازم است.

از بیرون ریختن اسپرم از واژن تا جایی که می شود جلوگیری کنید. می توانید با دست دو طرف واژن را به هم نزدیک کنید تا اسپرم داخل بدن باقی بماند. بعد از رابطه کمی دراز کشیده و پاها را بالا بگیرید.

 

پوزیشن رابطه جنسی برای بارداری

مناسب ترین حالت رابطه جنسی برای باردار شدن بستگی به شرایط جسمانی شما دارد. اما بهترین حالات و پوزیشن ها برای رابطه جنسی، روش هایی است که آلت عمیق تر وارد واژن می شود.

شیوه کلاسیک و سنتی رابطه یک از بهترین حالت ها برای بارداری است. در شیوه کلاسییک زن به پشت دراز کشیده، پاهای خود را باز و به سمت بالا نگه داشته است و یا روی شانه های مرد می گذارد و مرد روی زن قرار می گیرد. وقتی زن به پشت می خوابد، اسپرم به کمک نیروی جاذبه، شرایط بهتری برای وارد شدن به رحم دارد. همچنین در این روش آلت به مقدار عمیق تر در واژن زن قرار می گیرد.

زن باید 20 تا 30 دقیقه بعد از رابطه، به پشت دراز بکشد. بهتر است که لگن او به وسیله یک بالش از زمین بلند شود. ممکن است پس از بلند شدن زن، مقداری از مایع منی بیرون بریزد اما مشکلی ندارد، زیرا این اسپرم ها به احتمال زیاد زنده نیستند و خوابیدن بیشتر از 30 دقیقه کمکی به باردار شدن نمی کند.

سعی کنید در رابطه ای که برای باردار شدن برقرار می کنید، از عشق و احساس کافی برخوردار باشد. ممکن است عشق ورزیدن در پوزیشن سنتی سخت باشد، در این صورت شما می توانید از حالت های دیگر استفاده کنید. در هر صورت، عمیق بودن دخول آلت به واژن، مهم ترین مسئله است.

 

شتاب دهنده های بارداری

شرایط روانی و جسمی شما، در باردار شدن موثر است و لازم است برخی از آن ها را بدانید.

دلسرد نشوید:

اکثر زوج ها خیلی آسان باردار نمی شوند. از هر 100 زوج در ماه که برای بارداری تلاش می کنند، تنها 15 تا 20 زوج موفق می شوند. با این حال 95 درصد زوج ها در طول دو سال باردار می شوند.

معاینه های پیش از بارداری را انجام دهید:

حتی اگر هیچ قصد یا راه حلی برای بارداری ندارید، لازم است شرایط سلامت روحی و جسمی خود را بررسی کنید. ممکن است بعد از حاملگی، برخی از بیماری های شما بدتر شده و به خود و فرزندتان آسیب وارد شود. معاینه لگن، آزمایشات رحم، چک کردن دیابت، بیماری تیروئید، اختلالات خلقی مثل افسردگی، وسواس، اضطراب و ... می تواند در دوران حاملگی یا بعد از زایمان به شما آسیب برساند.

سلامت زندگی کنید و خود را تقویت کنید:

شرایط سالم جسمانی و پرهیز از آسیب زاها، شانس بارداری و بارداری سالم شما را افزایش می دهد. برخی از این موارد شامل:

  • کاهش وزن در صورت وزن بالا.
  • ورزش سبک و منظم (اگر ورزش حرفه ای یا سنگین می کنید، لازم است در زمانی که قصد باردار شدن دارید، آن را کاهش دهید).
  • پرهیز کامل از سیگار و الکل. مقاله تاثیر دود سیگار بر نوزاد را مطالعه کنید. 
  • ویتامین های پیش از زایمان مصرف کنید (مطمئن شوید مواد مغذی لازم برای جنین در بدن شما وجود دارد)
  • تا می توانید از غذاهای ارگانیک و طبیعی استفاده کنید.
  • از چربی ترانس و مصرف غذاهای چرب خودداری نمایید.
  • پنیر های غیر پاستوریزه، جوانه ها، فست فود و غذاهای آماده و منجمد شانس باروری را کاهش می دهد.
  • رژیم های حاوی حبوبات، آجیل، میوه، سبزی تازه، آنتی اکسیدان، ویتامین ها، پروتئین، مرغ و تخم مرغ، امگا 3 موجود در غذاهای دریایی و آهن برای بارور شدن شما مناسب تر است.
  • این موارد برای مردان نیز باید رعایت شود تا اسپرم ها تقویت شده و قدرت بارور کردن را داشته باشد.
  • مصرف ویتامین E و C، میوه، سبزی به مردان نیز برای باردار شدن همسرشان توصیه می شود.
  • پرهیز از مصرف الکل، سیگار، کافئین، قند و چربی برای مردان ضروری است. این مواد می تواند اسپرم های مرد را کم و غیر طبیعی کند و امکان تولد فرزند ناقص را افزایش دهد.
  • مصرف زیاد شکلات و قهوه شانس باروری را در زنان به مقدار زیادی کم می کند.
  • ماری جوانا (گل) و هرگونه مخدر دیگر ممکن است احتمال تولد نوزاد سالم را کم کند.

 

شرایط روحی و روانی قبل از بارداری

نداشتن رابطه عاشقانه عدم لذت از معاشقه به شما و همسرتان فشار روخی زیادی وارد می کند. در این شرایط احمال باروری کاهش می یابد.

بخاطر بارور نشدن رابطه خود را تحت فشار قرار ندهید. نمی توانید به زور باردار شوید یا باردار کنید.

سعی کنید بدون نیاز به یک بچه، از همدیگر و از رابطه خود لذت ببرید. بچه ای که حاصل عشق نباشد و فقط طبق عادت بقا و انجام وظیفه باشد، فرزند سالمی نخواهد بود.

استرس یکی از مهم ترین عوامل کاهش شانسِ بارداری است. سعی کنید اندیشه مثبت و سالم درباره رابطه و در مورد خودتان داشته باشید.

افسردگی زن قبل از بارداری، در طول دوره بارداری و بخصوص پس از زایمان، باعث تولد فرزند ضعیف و افسردگی پس از زایمان می شود و می تواند در ادامه زندگی، برای زوجین دردسر ایجاد کند.

در مورد تمام این مسائل می توانید با روانشناس خود در ارتباط باشید و از او کمک بخواهید.

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟

در ابتدا تعیین یک زمان منظم و طبق برنامه برای رفتن به پزشک بسیار مهم است. این مسئله اضطراب شما را کاهش می دهد و می تواند برای باردار شدن به شما کمک کند.

  • زوج های سالم زیر 30 سال که دوبار در هفته رابطه جنسی دارند، باید در طول یک سال بارداری اتفاق بیفتد.
  • زنان بالای 30 سال، پس از 6 ماه تلاش به دکتر مراجعه کنند. ممکن است با افزایش سن، شانس باروری کم شود اما صفر نمی شود. تغییر در سبک زندگی و حالت های مقاربت جنسی می تواند کمک کننده باشد.
  • در صورت داشتن بیماری التهاب لگن، درمان های پیشگیری از سرطان، اندومتریوز، سابقه سقط جنین و سن بالای 35 سال، حتما با پزشک در ارتباط باشید.
  • تمام دارو ها و بیماری های روحی و جسمی می تواند احتمال باروری را کاهش دهد و باید با پزشک یا روانشناس خود مسائل را در میان بگذارید.
  • در صورت داشتن عفونت های نواحی جنسی و قابل انتقال حتما برای باردار شدن با پزشک مشورت کنید.
  • ممکن است بافت فیزیکی رحم یا آلت مردانه به شکلی باشد که امکان رسیدن اسپرم به تخمک را دشوار کند. لازم است این مسئله بررسی شود.
  • گاهی در اسپرم مرد مشکلاتی وجود دارد، که از آزمایش های باروری مردانه مثل آزمایش خون یا انسداد مجاری ادرار برای تشخیص استفاده می شوند.
  • آزمایش و تست هورمون ها توسط پزشک انجام شود.

 

قبل از باردار شدن فراموش نکنید

قبل از انجام درمان های باروری، به دلیل هزینه ها و سختی هایش، حتما در مورد انجام و ادامه آن با همسر و روانشناس خود مشورت کنید و تمام جوانب آن را بسنجید. مشاوره خانواده و مشاوره جنسی به شما کمک می کند تا خودتان و شرایط را برای ورود یک عضو جدید آماده کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط و روش های باردار شدن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : راه ها و شرایط باردار شدن

  • ۹۷/۰۹/۲۰
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی