هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

مثبت اندیشی یک رویکرد ذهنی و عاطفی است که بر درخشندگی زندگی تمرکز دارد. کسی که مثبت می اندیشد؛ شادی، سلامتی و موفقیت را پیش بینی می کند و معتقد است که می تواند بر هر مانع و دشواری غلبه کند. بسیاری از افراد به مفهوم مثبت اندیشی اعتقاد نداشته و آن را بی تاثیر می دانند. بر عکس افرادی از مثبت اندیشی استفاده کرده و آثار مطلوب آن بر زندگی شان را حس می کنند. شاید شما هم در دوره های مختلف زندگی خود تلاش کرده اید که مثبت اندیش باشید، اما بعد از چندی مشکلات آن چنان می آورند که نمی توانید تفکرات منفی را از خود دور کنید. ما در این مطلب ابتدا به آثار مثبت اندیشی و راه های برای رسیدن به این مهارت می پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مثبت اندیشی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

چرا باید مثبت اندیش باشیم؟

در بسیاری از تحقیقات قدرت افکار بر ابعاد مختلف زندگی فردی مشخص شده است. بیماران سرطانی که با تفکر مثبت توانسته اند از مرگ نجات یابند، به ما نشان می دهند با غلبه بر فکر می توان به غیر ممکن ها نیز دست یافت. در ادامه علت های اهمیت مثبت اندیشی را بررسی کرده ایم.

تغییر نگرش:

منفی بینی و منفی سازی علاوه بر این که ذهن را مسموم می کند، قدرت عملکرد مفید و موثر را از فرد می گیرد. هر گونه اهمال کاری یا تنبلی یا نداشتن اقدام برای تغییر، ریشه در همین پیش ذهنیت های منفی به امور دارد. تغییر نگرش و کسب دیدی مثبت توان پیدا کردن راه حل های خلاقانه برای ارتقا و رشد را فراهم می کند. اگر می خواهید در رسیدن به اهداف و برنامه هایتان با قدرت بیشتری به پیش روید و احتمال کسب موفقیت ها را برای خود بالا ببرید اولین مرحله داشتن نگرشی مثبت است.

بهبود عملکرد:

مثبت اندیشی قدرت انگیزه را بالا می برد. انگیزه بالا توان رویارویی با مسائل را فراهم می آورد. برای رویارویی با مسائل، تنها مثبت اندیشی است که میل به ترمیم و امید به توان ایجاد تغییر را ممکن می سازد. قدرت تصمیم گیری، اقدام به  عمل و میل به پیشرفت کارها و در نهایت بهبود هر گونه عملکردی در گرو داشتن نگرشی مثبت است.

کاهش استرس:

هر چه ذهن به تغدیه از افکار منفی عادت کرده باشد بیشتر دستخوش تجربیات استرس زا می شود. برداشت منفی از رویدادها و پیش ذهنیت منفی نسبت به آن ها فرد را مرتبا در جایگاه ضعف قرار می دهد. با این روش فرد اغلب قدرت اراده خود را نادیده گرفته و کنترل اوضاع را در دست امور بیرونی می داند. این شرایط همراه با تجربیات تنش زا خواهد بود. اما فرد مثبت نگر انتظارات مثبتی هم از پیشامدها دارد و هم بر توان خود برای پیشبرد کارها امیدوارتر است. به علاوه همین انتظار، سطح استرس او را نسبت به امور کنترل ناپذیر پایین می آورد. برای درمان اضطراب و استرس کلیک کنید.

بهبود وضعیت جسمانی:

هر چه ذهن در وضعیت آرامش و ثبات باشد و کمتر دستخوش نوسانات هیجانی شود وضعیت سلامت جسمانی هم مناسب تر خواهد بود. در تعقیب دستاورد مثبت اندیشی در جهت کاهش استرس سیستم دفاعی بدن هم با کیفیت بهتری عمل خواهد داشت. برای اطلاع از راه های رسیدن به آرامش کلیک کنید.

تاب آوری:

یکی از مهمترین دستاوردهای مثبت اندیشی تاب آوری است. انتظارات مثبت و نگرش های مثبت، ذهن را آماده تجربیات بهتر قرار می دهد. همین جهت گیری ذهنی تاب آوری در برابر رویدادهای سخت و ناگزیر را  بدون تحمل فشار زیاد، فراهم می کند.

زندگی شاد:

زمانی می توانید معنای حقیقی شادی را تجربه کنید که بپذیرید سختی هایی در زندگی هست؛ اما شما می توانید از آن ها عبور کرده و شرایط بهتری را رقم بزنید. امید به تغییرات در سایه داشتن نگرش مثبت یک زندگی پویا و پر دستاورد می سازد که می تواند زمینه ساز تجربه یک زندگی شاد شود.

داشتن روابط موفق تر:

گوش به زندگی در روابط و منفی نگری نسبت به این که دیگران آسیب زننده هستند امکان ساخت یک رابطه موفق را می گیرد. هر گاه یاد بگیرید که نسبت به آدم ها خوش بین باشید و با همین خوش بینی هم اقدام به ایجاد روابط کنید؛ کمتر دستخوش سوء تفاهم ها هم خواهید شد.

معنی داری زندگی:

شما نمی توانید برای زندگی تان معنایی خلق کنید مگر این که زندگی را به عنوان صحنه هنرمندی خود باور کنید و با مثبت اندیشی هایتان به جنبه های مختلف آن رنگ دهید. معنای هر کسی در زندگی معطوف به دید روشنی است که او با مثبت نگری می تواند بسازد.

 

با چه روش های مثبت اندیش باشیم؟

ذهن به دو بخش خود متفکر و خود مشاهده گر تقسیم می شود. به این معنی که شما نمی توانید جلوی ورود افکارتان را بگیرید، خود متفکر دائم در حال پخش داستان های مختلف در درون ذهن شماست. اما شما با خود مشاهده گر می توانید انتخاب کنید که به کدام افکار توجه کنید. برای رسیدن به چنین مهارتی نیاز به تمرین دارید. مثبت اندیشی به نوعی توجه به افکار و رویدادهای خوشایند تعریف می شود. در ادامه به برخی راه هایی که به مثبت اندیشی کمک می کند پرداخته ایم:

جملات تاکیدی صبحگاهی و شبانه:

افکار ما با کلمات و جملات ساخته می شود. جملات منفی فضای ذهن را مسموم می کند. هر چه یاد بگیریم ذهن را با داده های مثبت تغذیه کنیم شیوه عملکرد آن را تقویت خواهیم کرده ایم. برای این منظور دقایق اولیه بیداری و شب ها پیش از خواب که ذهن در حالت پذیرش و تلقین پذیری بیشتری است جملات تاکیدی مثبت را تکرار کنید؛ مثل "امروز روز درخشانی خواهد بود؛ من قادر به انجام هر کاری که تصمیم بگیرم هستم؛من توانمندم".

معاشرت با مثبت اندیشان:

نشست و برخاست با افرادی که پر از واگویه های منفی نیستند و بالعکس با شیوه های نگرش مثبت فعالیت دارند؛ بر نوع عملکردهای انتخابی و تصمیم گیری های زندگی شما تاثیر دارند. فضاهای مثبت می تواند از یکی به دیگری انتقال یابند و از راه یادگیری مشاهده ای سبک زندگی مثبت نگرانه ای را رقم زنند.

شکرگزاری:

این که نسبت به آن چه دارید حس قدردانی داشته باشید و این حس را در خصوص کل زندگی و روابطتان حفظ کنید در کسب یک چشم انداز مثبت به وقایع موفق خواهید بود. هر چه را که جزء برکات و نعمات زندگی خود می دانید، هر روز با خود مرور کنید.

تصویر سازی های مثبت:

عملکردهای ما تحت تاثیر ذهنیات و احساسات ما خواهد بود. یکی از روش های موثر برای داشتن نگرش مثبت دقت در تصویرسازی های ذهنی است. در ذهنتان آنچه را می خواهید به تصویر بکشید و آن را پر از لحظات شاد و موفق کنید. این تصویر سازی ها عملکرد ما را برای اقدامات موثر در جهت اهدافمان تنظیم می کند و آن را آماده پذیرش و جذب موقعیت های مثبت می سازد.

تجربه زندگی در حال:

اغلب استرس ها و واگویه های منفی ذهنی حاصل زندگی در گذشته یا ترس از آینده است.  تجربه گر زندگی جاری در لحظه حال بودن ما را از گذشته ای که دیگر وجود ندارد و آینده ای که هنوز محقق نشده می رهاند و نگرش مثبت را تقویت می کند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مثبت اندیشی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : آثار و راه های رسیدن به ‎⁨مثبت اندیشی⁩

  • ۹۷/۰۹/۳۰
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی