هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

با وجود پیشرفت علم و درمانِ بسیاری از نازایی ها، هنوز هم طلاق به خاطر ناباروری مرد یا زن اتفاق می افتد. ناراحتی از ناباروری همسر می تواند برای شما بسیار آزار دهنده باشد. امیدها و آرزوهایتان برای داشتن یک خانواده  کامل از بین رفته است. در این میان حرف ها و نیش و کنایه های دیگران موضوع را بدتر می کند. تا جایی که به فکر طلاق و خارج شدن از این شرایط افتاده اید. قوانین نیز ممکن است از شما دفاع نکرده و حق و حقوقی به شما تعلق نگیرد. بهتر است پیش از آنکه اقدامی بکنید با ما در این مقاله همراه شوید.


برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق به خاطر ناباروری مرد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

قانون تا کجا از ناباروری مردان دفاع می کند؟

ناباروری مردان به دلایل مختلف ممکن است ایجاد شود. حق طلاق در برخی از انواع ناباروری به زن داده می شود، اما در دیگر موارد موضوع نیازمند بررسی است و بنا به تشخیص قاضی رای صادر می گردد. برخی از دلایل ناباروری مردان عبارتند از:

  • تولید کم اسپرم، انسداد در رسیدن اسپرم یا اسپرم ضعیف
  • بیماری و صدمات فیزیکی
  • سبک زندگی ناسالم (نوشیدن الکل، بودن در معرض اشعه x، استرس، مصرف مواد مخدر یا سیگار و...)
  • ناتوانی در برقراری رابطه جنسی 

 

امکان معالجه ناباروری مرد و عدم همکاری همسر

در برخی از درمان هایی که برای ناباروری مردان پیشنهاد می شود، زن باید تحت عمل پزشکی قرار بگیرد. برخی خانم ها حاضر به قبول سختی های عمل نشده و طلاق را راه حل آسان تری می دانند. قانون نیز از این زنان حمایت کرده و تمام حقوقی که ضمن عقد ذکر شده پابرجاست. این ها در شرایطی است که احتمالا مرد هم خودش پیش از ازدواج به ناباروری خود آگاه نبوده و به اندازه خانم نیز ناراحت و دلشکسته است. جدا شدن و از دست دادن زندگی مشترک نیز به او ضربه ای دیگر زده و حال باید با شکستی دیگر مواجه شود.

این در حالی است که تمام این اتفاقات می توانست برای خانم نیز بیافتد. اگر در چنین شرایطی قرار دارید و تصمیم به ترک همسر خود هستید بهتر است یک بار دیگر موضوع را بررسی کرده و راه های دیگر را نیز شناسایی کنید.

نجات یا پایان زندگی مشترک

ازدواج شما ممکن است با عشق و یا بدون عشق صورت گرفته باشد، اما در هرنوع ازدواجی اختلاف نظرها و عدم تفاهم بر سر مسائل کوچک و بزرگ پیش خواهد آمد. نداشتن مهارت های ارتباطی به این اختلافات دامن می زند. در این شرایط ناباروری مرد عاملی برای تخلیه خشم ها می شود. طلاق به خاطر ناباروری مرد آن هم زمانی که درمان و یا راه هایی برای جبران این نقص وجود دارد؛ نشان از مشکلاتی در پس موضوع طلاق است. شاید به جای آن که به فکر طلاق به خاطر ناتوانی در بچه دار شدن باشید؛ یک بار دیگر زندگی مشترک خود را مرور کرده و ببینید چه موضوع دیگری غیر از ناباروری همسرتان شما را آزار می دهد.

شاید فکر کنید ازدواج تان با عجله و یا کاری اشتباه بوده است و طلاق راهی برای جبران این اشتباه است. همانطور که شروع یک زندگی نیاز به شناخت و تامل دارد؛ پایان آن نیز یک مرتبه و بدون آن که تلاشی برای رفع مشکلات شود ممکن است برایتان پشیمانی به بار آورد.

نیش و کنایه های اطرافیان

در بسیاری از مواقع پیش از آن که مشخص شود ناتوانی در بچه دار شدن از طرف مرد است یا زن؛ سیلی از حرف های کنایه دار از جانب خانواده مرد نصیب خانم می شود. ممکن است مردان این مسائل را پیش پا افتاده بدانند و اقدامی جهت رفع ناراحتی همسرشان نکنند. باز هم در این شرایط درخواست طلاق به خاطر ناباروری مرد می تواند تنها راهی برای ابراز خشم و انتقام باشد. اگر در این موقعیت و یا موقعیتی مشابه قرار دارید؛ شاید برایتان سخت باشد که زندگی خود را از زاویه ای دیگری ببینید. مسائل زندگی آن قدر پیچیده شده اند که شادی روزهای اول ازدواج تبدیل به یک خاطره دور شده اند.

پایان دادن به زندگی مشترک راهی برای خلاصی از تمام این دردها و مسئولیت هایی است که دیگر طاقت تحمل شان را ندارید. شاید همین طور باشد و طلاق راهی مناسب و از سر گرفتن یک زندگی تازه باشد. اما آیا به مسائل بعد طلاق و آسیب های طلاق فکر کرده اید؟ اکنون ناتوانی همسرتان شما را از داشتن فرزند محروم کرده است، بعد از طلاق چه خواسته ای برایتان ارجحیت خواهد داشت؟

 

چطور یک تصمیم مناسب بگیرم؟

در نهایت برای آن که تصمیمی درباره طلاق خود بگیرید، می توانید از کسانی که تجربه طلاق داشته اند درباره زندگی شان پرس و جو کرده و از تجربیاتشان استفاده کنید. اما معمولا اطرافیان به خاطر علاقه و نگرانی شان، شما را به ادامه زندگی و یا برعکس طلاق تشویق می کنند، تصمیم گیری با چشمان بسته و با مشورت های نادرست در آینده برای شما جز پشیمانی و اتلاف وقت چیز دیگری به جا نمی گذارد. اما دریافت مشاوره خانواده و مشاوره طلاق به شما این امکان را می دهد که بتوانید با استفاده از نظرات یک فرد بی طرف یک انتخاب مناسب داشته باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق به خاطر ناباروری مرد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : طلاق به خاطر ناباروری مرد

  • ۹۷/۱۰/۰۹
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی