هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

کنجکاوی درباره گذشته همسر یکی از مهم ترین عواملی است که باعث اختلاف بین زوجین می شود. هر فردی برای ازدواج به دنبال کسی می گردد که به ایده آل هایش نزدیک باشد پس وارد ارتباط با افراد مختلف می شود، ممکن است آگاهی از این روابط شما را به همسرتان بدبین و شکاک کند. شاید در ابتدا فکر کنید می توانید با گذشته او کنار بیایید؛ ولی بعد از مدتی این موضوع برایتان آزار دهنده می شود؛ پس حس اعتماد و امنیت که لازمه حفظ رابطه است، از بین می رود. اما نداشتن هیچ اطلاعاتی از گذشته هم برایتان آزاردهنده خواهد بود، پس باز هم با یک شک و دودلی به همسرتان نگاه می کنید. راه هایی برای رسیدن به یک حد اعتدال در میان دو سر این طیف وجود دارد که در ادامه آن ها را شرح می دهیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه به دنبال گذشته همسر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


 

کنکاش گذشته؛ درست یا نادرست؟

بررسی گذشته فردی که می خواهید با او ازدواج کنید یک موضوع فردی است و قانون ثابتی برای آن وجود ندارد. فراموش کردن گذشته ای ناخوشایند کار دشواری است. ابتدا برای خود مشخص کنید که چقدر گذشته همسرتان برایتان مهم است.

اگر به فردی علاقه مند هستید ابتدا به دنبال این باشید که با کنکاش گذشته او به دنبال چه چیزی هستید. می خواهید رابطه را تمام کنید یا ادامه دهید؟ اگر بدانید که قبل از شما رابطه احساسی یا جنسی داشته چه تاثیری روی رابطه تان می گذارد؟ آیا می توانید این موضوع را فراموش کنید؟ می توانید او را رها کنید؟ چرا و به چه میزان این موضوع برایتان اهمیت دارد؟ دانستن این موضوع چه کمکی به شما می کند؟ اگر با اراده تصمیم به ازدواج گرفتید آیا می توانید متعهدانه رفتار کنید؟

 

تفاوت دیدگاه زنان و مردان در مورد رابطه گذشته همسر

نگرانی در مورد روابط گذشته همسر در زنان و مردان معمولا تفاوت دارد. چیزی که بیشتر برای خانم ها اهمیت دارد این است که شوهرشان از لحاظ احساسی درگیر نشده باشند و می ترسند مرد زندگی شان درگیر عشق زنی دیگر بوده باشد که به او نرسیده است. در مقابل مردان بیشتر در مورد رابطه جنسی خانم خود نگران هستند و زمانی که متوجه می شوند همسرشان قبلا رابطه داشته؛ ذهنشان درگیر این می شود که تا چه حد رابطه جنسی داشته اند. درباره تفاوت زنان و مردانبیشتر بدانید.

 

صداقت یا پنهان کاری در مورد روابط گذشته؟

نحوه آگاهی شما از روابط همسرتان می تواند پیامدهای متفاوتی به دنبال داشته باشد. اگر همسرتان قبل از ازدواج با شما در مورد روابط گذشته اش گفته باشد در واقع به شما حق انتخاب داده است که تصمیم بگیرید این واقعیت را بپذیرید و با آگاهی با او ازدواج کنید. شاید انتخاب سختی برایتان باشد و بعد از ازدواج ذهنتان درگیر این موضوع شود که تمام ماجرا را نگفته است. قبول این موضوع و ازدواج با او، یعنی شما به این رابطه متعهد شدید تا با هم بتوانید عشق را تجربه کنید پس نباید او را تحت فشار بگذارید یا احساس گناه در او ایجاد کنید.

از طرفی اگر او در مورد روابط گذشته خودش به شما نگفته باشد و بعد از ازدواج متوجه روابط او شده باشید یا اطرافیان در مورد روابط قبلی اش چیزی بگویند موضوع پیچیده تر می شود. در ابتدا باید توجه کنید که اگر فرد دیگری این موضوع را عنوان کرده چه هدفی دارد شاید می خواهد رابطه شما را خراب کند. در این حالت ممکن است حس کنید که همسرتان شما را گول زده و دیگر نمی توانید به او اعتماد کنید، نسبت به صداقت او بدبین شده یا از او طلبکار می شوید که چرا شما را بازی داده است. با این حال به این موضوع توجه داشته باشید که می خواهید او را به خاطر گذشته ای که شما نقشی در آن نداشتید بازخواست کنید یا می خواهید کنار او به آرامش برسید.

 

تاثیر گذشته در همسر آینده

گذشته همسرتان در صورتی که در آینده او تاثیر بگذارد اهمیت دارد، اگر فرد در گذشته رابطه های زیادی داشته باشد و بخواهد در آینده هم این روند را ادامه دهد مشکل آفرین است. اما در صورتی که فرد واقعا متعهد شود و به دنبال عشق ناکام خود نباشد می توان به زندگی با او بر پایه اعتماد و صمیمیت امید داشت. برای آن که از صداقت او اطمینان حاصل کنید می توانید از طریق دوستی به یک شناخت پیش از ازدواج برسید. اما برای آن که شناختی درست باشد باید بتوانید جنبه های مختلف شخصیت او را در موقعیت های مختلف بررسی کنید، این کار نیاز به صرف زمان و مهارت زیادی دارد. برای اطمینان از چنین ازدواجی مشاوره پیش از ازدواج ضرورت پیدا می کند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه به دنبال گذشته همسر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : به دنبال گذشته همسر

  • ۹۷/۱۰/۱۱
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی