هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

نبودن احتمال بارداری از مقعد یا بارداری از پشت بسیاری از زوجین را ترغیب به ارضا از مقعد می کند. اما آیا واقعا این چنین است و بارداری از پشت هرگز اتفاق نمی افتد؟ تقریبا همه مطمئن هستند که از طریق مقعد احتمال بارداری صفر است؛ به همین جهت با خیال راحت از روش‌های پیش‌گیری استفاده نمی‌کنند. اما باید بدانید در شرایط نادری احتمالبارداری از طریق مقعد نیز وجود دارد. از طرفی استفاده دائمی از این روش برای پیشگیری در طولانی مدت می تواند به شما آسیب های جدی وارد کند. بهتر است برای کسب لذت جنسی و اطمینان از سالم بودن روش ارضای میل جنسی خود،مشاوره جنسی دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری از مقعدی یا بارداری از پشت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

دخول مقعدی یا رابطه از پشت چیست؟

رابطه جنسی مقعدی به معنای ورود آلت جنسی مردانه به مقعد یا محیط راست‌روده (rectum) برای لذت جنسی است. این رابطه ممکن است به دلایل مختلف مانند پیش‌گیری از بارداری، آسیب ندیدن پرده بکارت و یا حتی لذت جنسی بیشتر طرفین از رابطه جنسی به دلیل عادت‌های جنسی قبلی صورت بگیرد. توجه داشته باشید که رابطه جنسی مقعدی نمی‌تواند روشی امن برای شما باشد. شاید با این روش احتمال بارداری را پایین بیاورید اما احتمال بیماری‌های مقاربتی را بالا برده و به بدن شما آسیب می‌زند.

 

بارداری چگونه اتفاق می‌افتد؟

بارداری طبیعی به وسیله ورود اسپرم مرد به محیط واژن و بالا رفتن آن از دهانه واژن و رسیدن به محیط رحم و در ادامه پیوند با تخمک در لوله فالوپ اتفاق می‌افتد. برای بارداری در هر صورتی نیاز است که این مسیر طی شود و راه دیگری برای بارداری وجود ندارد. اسپرم با قرارگیری در محیطی می‌تواند شروع به حرکت کند و پیش برود. به همین دلیل اگر اسپرم روی ورودی واژن قرار بگیرد احتمال آن که راه خود را به داخل واژن ادامه دهد و تا دهانه رحم بالا رود هم وجود دارد. فقط باید کمی خوش‌شانس باشد.

 

آیا احتمال بارداری از مقعد وجود دارد؟

در حقیقت احتمال بارداری از مقعد در صورتی که مقعد زن سالم باشد صفر است. هیچ احتمالی وجود ندارد که اسپرم در راست‌روده زنده بماند و از آن خارج شده و از راه پرینه وارد واژن شود. اما در مواردی حتی بدون دخول واژینال بارداری اتفاق می افتد. عدم اطلاع از راه های بارداری از پشت می تواند منجر به بارداری ناخواسته برای زوجین شود. زوجین هر کدام موظف اند در طی رابطه جنسی برای پیشگیری از بارداری و بیماری های مقاربتی (سوزاک، ایدز، سفلیس و حتی عفونت واژن) اقداماتی انجام دهند.

 

در چه شرایطی احتمال بارداری از پشت هست؟

بارداری از پشت در سه حالت ممکن است اتفاق بیافتد هرچند خیلی نادر هستند. در زیر به توضیح مواردی می‌پردازیم که احتمال بارداری از راه رابطه جنسی مقعدی وجود دارد.

انزال خارج از مقعد

در صورتی که انزال مرد بیرون از مقعد یا در دهانه آن اتفاق افتاده باشد و منی به راحتی از مقعد بیرون آمده باشد؛ ممکن است از راه پرینه (فاصله بین ورودی واژن و مقعد) به ورودی واژن برسد. سپس با وارد شدن به واژن از آن بالا رفته به لوله فالوپ رسیده و تخمک را بارور می کند. 

وجود فیستول

فیستول یا ناسور هرنوع منفذی است که ممکن است بین دو محیط غیرمرتبط در بدن وجود داشته باشد. فیستول‌هایی که بتوانند باعث بارداری از طریق مقعد شوند دو گونه هستند: فیستول راست‌روده‌ای-واژنی و فیستول راست‌روده‌ای-ورودی واژنی.

در فیستول راست‌روده‌-واژنی (rectovaginal fistula) بین محیط واژن و راست‌روده منفذی وجود دارد که این دو را به هم متصل کرده است. این مسئله می‌تواند در اثر آسیب مادرزادی، عفونت و یا خطاهایی در عمل جراحی رخ داده باشد. عوارض این حالت می‌تواند خروج بی‌اختیار مدفوع یا باد روده از راه واژن باشد که بستگی به اندازه فیستول دارد. در صورت وجود این اختلال و رابطه جنسی مقعدی احتمال ورود اسپرم از طریق فیستول به واژن و دهانه رحم وجود دارد.

در فیستول راست‌روده‌-ورودی واژنی (rectovestibular fistula)، منفذ کمی پایین‌تر قرار داشته و راست‌روده را به ورودی واژن متصل می‌کند. عوارض این حالت تقریبا مانند نوع دیگر که توضیح داده شد است و بارداری نیز به همان گونه ممکن است اتفاق بیفتند. بارداری در صورت وجود یکی از این دو حالت هرچند بسیار نادر است اما غیر ممکن نیست.

پارگین دائمی (persistent cloaca)

پارگین دائمی نوعی اختلال مادرزادی در انسان است که در آن راه مقعد، ورودی واژن و میزراه با هم یکی هستند. در این اختلال نادر معمولا از عمل جراحی برای درمان استفاده می شود، اما ممکن است پس از عمل جراحی نیز حدودی از بدشکلی باقی بماند. این اتفاق ممکن است در هر بیست هزار نفر برای یک نفر بیفتد و پدیده‌ای بسیار نادر است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری از مقعدی یا بارداری از پشت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع :   آیا بارداری از طریق مقعد امکان پذیر است؟

  • ۹۷/۱۰/۱۳
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی