هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

بازتاب مکیدن نوزاد یکی از بازتاب های طبیعی نوزاد می باشد که به صورت غیر ارادی نوزاد انجام می دهد. بازتاب های نوزاد بقا و رشد کودک را تضمین می کنند. بازتاب ها در سن خاصی شروع و در سن خاصی به پایان می رسند. اما برخی بازتاب ها تا بزرگسالی ادامه پیدا می کنند. برای مثال یک فرد بزرگسال در مقابل یک صدای مهیب ازجا می پرد، این واکنش را در یک نوزاد نیز با لرزش و گریه می توان دید. والدین باید نسبت به بازتاب ها آگاه بوده و بتوانند در صورت بروز مشکل آن ها را تشخیص دهند و سریعا به پزشک و روانشناس مراجعه نمایند. در ادامه به بازتاب مکیدن نوزاد می پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بازتاب های نوزاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

بازتاب های نوزاد چیست؟

بازتاب نوزادان، پاسخ های فطری و خودکار کودک در مقابل تحریکات مختلف است. بازتاب ها واضح ترین الگو های رفتار نوزاد هستند که بسیار سازمان یافته و منظم می باشند. برخی از این بازتاب ها باعث بقا و رشد سالم نوزادان می شوند. برطرف کردن نیازهای اولیه نوزاد وابسته به این بازتاب های غیر اردای است. بازتاب ها به تعامل هر چه بهتر مادر نوزاد نیز کمک می کند. واکنش های نوزاد، مادر را تشویق به تعامل بیشتر و پاسخی محبت آمیز می کند. همچنین بازتاب ها به والدین کمک می کنند تا بدانند از چه روش هایی می توانند نوزاد خود را آرام کنند.

 

وظیفه بازتاب مکیدن

بازتاب مکیدن یا sucking، به نوعی مهمترین بازتاب فطری نوزاد است و اگر وجود نداشت، حتی یک نسل از انسان نیز نمی توانست زنده بماند. بازتاب مکیدن همانطور که مشخص است، امکان تغذیه کودک را برای عمل شیر خوردن از سینه مادر فراهم می کند. پس اگر مکیدن نوزاد مشکلی وجود ندارد، اما در شیر دادن به او مشکل دارید؛ می توانید مقاله راهنمای شیر دادن به نوزاد را مطالعه کنید.

 

روش تحریک و پاسخ بازتاب مکیدن

برای تحریک و آزمایش بازتاب مکیدن نوزاد انگشت خود را در دهان نوزاد قرار دهید؛ نوزاد باید به طور موزون، منظم و زمانی نسبتا طولانی حرکت مکیدن را انجام دهد. بازتاب مکیدن نوزاد شاید یکی از زیباترین و لذت بخش ترین رفلکس های طبیعی باشد و تغذیه و رشد نوزاد با همین روش زیبا تضمین می شود. والدین در صورت دیدن کوچک ترین نقص در مکیدن نوزاد، سریعا باید به متخصصان مربوطه و مشاوره کودک مراجعه کنند.

 

سن بروز و ناپدید شدن بازتاب مکیدن

معمولا بازتاب ها برای دوران نوزادی است و باید در زمان مشخصی ناپدید شوند. هم نبودن آنها، هم زودتر یا دیرتر ناپدید شدن بازتاب ها می تواند آسیب زا بوده و پیش بینی کننده مشکلاتی مثل آسیب مغزی باشد. بازتاب مکیدن نوزاد باید بعد از 4 ماهگی ناپدید شود و جای خود را به مکیدن ارادی بدهد. برای اطلاعات بیشتر از سلامت رشد نوزاد خود به مقاله مراحلرشد کودک یک ساله مراجعه کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بازتاب های نوزاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع :   بازتاب مکیدن نوزاد

  • ۹۷/۱۰/۱۳
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی