هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

انتخاب پوشک خوب یکی از مسائل مهمی است که در سال های اول زندگی فرزندتان تا زمانی که دیگر نیازی به پوشک شدن نداشته باشد، ذهن تان را مشغول می کند. کودک شما همواره به پوشک نیاز دارد و در نتیجه کیفیت بد آن می تواند موجب آزار و اذیت او و حتی آسیب به رشد پاهای او شود. هجوم مارک ها و تبلیغات های مختلف ممکن است شما را گیج کند، اما با داشتن چند معیار و دانستن چند نکته می توانید انتخاب های خود را محدود تر کرده و با قدری صبوری و آزمون و خطا پوشک مناسب کودکتان را پیدا کنید. در ادامه معیارهایی برای تشخیص یک پوشک خوب اشاره خواهیم کرد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشد و تربیت کودک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

انواع پوشک

پوشک ها به دو دسته پوشک های یک بار مصرف و پوشک های پارچه ای تقسیم می شوند. پوشک های یک بار مصرف ادرار را جذب می کنند و مواد دفع شده را در خود نگه می دارد. این پوشک ها در سایز ها و اندازه های مختلف برای گروه های سنی مختلف تولید می شوند. به علاوه پوشک های دیگری برای شب یا پوشک هایی برای شنا در استخر تولید می شود.

پوشک های پارچه ای قابلیت شست و شو دارند و مقرون به صرفه تر هستند ولی اکثر والدین به خاطر سهولت، پوشک یکبار مصرف را ترجیح می دهند. ایرادی در این کار نیست اما باید توجه کنید تا پوشکی که برای کودکتان استفاده می کنید دارای استانداردها باشد.

 

ویژگی های پوشک خوب

برای اینکه تصمیم بگیرید از پوشک یکبار مصرف استفاده کنید یا پوشک پارچه ای، باید به ویژگی های کودک خود توجه کنید. برخی از کودکان به پوشک های یکبار مصرف حساسیت دارند. پس باید کمی به خود سختی داده و از پوشک های پارچه ای استفاده کنید. می توانید با تهیه پارچه های ضد حساسیت از داروخانه از آلرژی پوستی کودکتان جلوگیری کنید. در ادامه به نکاتی که در تهیه پوشک خوب باید در نظر بگیرید اشاره کرده ایم:

سایز مناسب برای کودک

اولین قدم برای انتخاب یک پوشک خوب انتخاب یک سایز مناسب برای آن می باشد. سایز پوشک را بر اساس وزن کودکتان انتخاب کنید.

  • سایز ۱ (تا وزن ۷ کیلوگرم)
  • سایز ۲ (تا وزن ۹-۶ کیلوگرم)
  • سایز ۳ (تا وزن ۱۴-۸ کیلوگرم)
  • سایز ۴ (تا وزن ۱۸-۱۱ کیلوگرم)
  • سایز ۵ (تا وزن بالای ۱۳ کیلوگرم)
  • سایز ۶ (تا وزن ۱۷ کیلوگرم)

گرانی یا ارزانی پوشک

بعد از اینکه یک پوشک با سایز مناسب پیدا کردید به قیمت آن توجه کنید. شما به تعداد زیادی پوشک احتیاج خواهید داشت. و اگر پوشک انتخابی شما گران باشد، فشار مالی زیادی به شما تحمیل خواهد شد. از طرفی گران بودن دلیل بر بهترین بودن نیست، دیگر ویژگی های پوشک خوب را در نظر بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

متناسب بودن طول پوشک

علاوه بر اینکه پوشک باید در سایز مناسب تهیه شده باشد به این توجه کنید که پوشک به قدر کافی بلند باشد که مدفوع وی از پشت پوشک خارج نشود مخصوصا در ماه های اول مدفوع کودک آبکی می باشد.

به ظرافت پوشک هم توجه کنید. اگر پوشک زیادی بزرگ باشد، دست و پای کودک را می گیرد و مانع از فعالیت وی می شود و درضمن به پاهایش حالت داده، راه رفتن را سخت می کند و حتی ممکن است تغییرات ساختاری در پای کودک ایجاد بکند.

پوشکی فاقد مواد حساسیت زا

برخی پوشک ها حاوی لوسیون هایی هستند که علاوه بر بوی خوب از پوست کودک محافظت می کنند. این لوسیون ممکن است آلرژی زا بوده و کودک را اذیت کند. لبه های کش دار یک پوشک هم راحتی ومناسبی ان را تضمین می کند.

جنس پوشک

پوشک خوب باید رویی اش از کتان باشد. پوشک های پاستیکی پوست کودک را اذیت کرده و سوختگی ایجاد می کنند.

اگر پوشک کودک تان با هر بار ادرار بوی بد می دهد، روی پای کودکتان رد می اندازد، گلوله شده و پنبه هایش ازهم باز می شود، از اطرافش پس می دهد مطمئن باشید که باید به فکر پوشک جدیدی باشید. اما اگر فکر می کنید دیگر باید کاری برایاز پوشک گرفتن کودک تان بکنید بهتر است قبل از آن مشاوره کودک دریافت کنید و برای این کار از روش های سنتی استفاده نکنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشد و تربیت کودک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع :   چگونه یک پوشک خوب برای کودک انتخاب کنیم؟

  • ۹۷/۱۰/۱۳
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی