هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

بازتاب پلک زدن نوزاد مانند دیگر بازتاب های نوزاد واکنشی غیر ارادی در برابر محرک های بیرونی است. بیشتر بازتاب ها در سن خاصی شروع شده و پایان می یابند. اما بازتاب پلک زدن نوزاد هرگز از بین نمی رود. برخی بیماری ها در کودکان باعث می شود که بازتاب ها به صورت طبیعی عمل نکنند، بنابراین والدین باید از انواع بازتاب های نوزاد و  شناسایی آن ها آگاهی داشته تا در صورت بروز مشکل بتوانند هر چه سریع تر اقدامات لازم را انجام دهند. در این مقاله اختصاصا به شرح بازتابپلک زدن نوزاد می پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بازتاب های نوزادان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منظور از بازتاب ها چیست؟

بازتاب ها، پاسخ های ذاتی و خودکار کودک در مقابل محرک های مختلف است. با آزمودن بازتاب های نوزاد در زمان تولد سلامت وی را ارزیابی می کنند. نوزاد تازه متولد شد قادر است در برابر محرک های بیرونی از خود واکنش هایی را نشان دهد که اکثر آن ها بعد از مدتی از بین رفته و یا تبدیل به واکنش های ارادی می شوند. برخی از این بازتاب ها باعث بقا و زنده ماندن نوزاد می شوند. به علاوه بازتاب ها باعث تعامل هر چه بهتره کودک با مادر می شوند. برای مثال اطرافیان با دیدن لبخند کودک مشتاق به در آغوش گرفتن او می شوند.

 

وظیفه بازتاب پلک زدن نوزاد

بازتاب پلک زدن یا Eye blink، در تمام دوران زندگی وجود دارد، تقریبا ارادی است اما در سنین نوزادی باید غیر ارادی وجود داشته باشد. این بازتاب باعث خیس شدن چشم نوزاد و مانع از عفونت به وسیله پخش کردن اشک در سطح قرنیه می شود. علاوه بر آن از کودک در برابر تحریکات شدید محافظت می کند. در صورت دیدن تاخیر در این واکنش یا انجام ندادن آن توسط نوزاد سریعا به مشاوره کودک یا متخصص اطفال مراجعه نمایید، زیرا می تواند پیش بینی کننده تیک های عصبی یا حملات صرع باشد.

 

روش تحریک و پاسخ بازتاب پلک زدن نوزاد

بازتاب پلک زدن نوزاد تقریبا مانند پلک زدن های غیر ارادی انسان در بزرگسالی می باشد. به این صورت که با احساس خطر و یا نزدیک شدن شیء خارجی به چشم، به طور ناخوداگاه آن را می بندید. روش تحریک بازتاب پلک زدن در نوزاد به این شکل است که ما نور درخشانی که مضر نباشد در چشم نوزاد می تابانیم، او باید در واکنش به آن نور پلک بزند. روش دیگر برای امتحان سلامت بازتاب پلک زدن به این گونه است که نزدیک صورت یا سر نوزاد دست می زنید، او باید سریعا پلک بزند. پاسخ این بازتاب به صورت بستن سریع پلک ها می باشد.

 

سن بروز و ناپدید شدن بازتاب پلک زدن نوزاد

بازتاب پلک زدن نوزاد از ابتدای تولد وجود دارد و بر خلاف تمام بازتاب های غیر ارادی نوزادان که به مرور زمان و نهایتا تا یک سالگی باید از بین بروند، بازتاب پلک زدن تنها بازتابی است که دائمی است و هرگز ناپدید نمی شود. نوزاد به وسیله پلک زدن از ورود اشیاء خارجی مثل گرد و غبار ممانعت می کند. برای اطلاعات بیشتر از سلامت رشد نوزاد خود به مقالهمراحل رشد کودک یک ساله مراجعه کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بازتاب های نوزادان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : بازتاب پلک زدن نوزاد | رفلاکس پلک زدن نوزاد

  • ۹۷/۱۰/۱۵
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی