هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

همه شما در زندگی روزمره خود با مشکلات و مسائل مختلفی رو به رو می شوید که آرامش روحی و روانی شما را بر هم می زند. زندگی امروزی با این نوع استرس ها عجین شده است و  شما هیچ راهی جز کنار آمدن و کنترل این استرس ها ندارید. یکی از روش هایی که امروزه به کمک آن می توان اضطراب های روزمره خود را کاهش داد، تکنیک های آرام سازی است. در این مقاله به این تکنیک ها خواهیم پرداخت.


برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره کاهش اضطراب و آرام سازی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

روش های آرام سازی چیست؟

ترس، استرس و اضطراب منجر به انقباض عضلات و آسیب به جسم می شود. روش های آرام سازی، مجموعه ای از تکنیک ها هستند که در آن ها از شما خواسته می شود توجه خود را به چیزهای آرامش بخش جلب کنید و یا آگاهی خود را بر روی بدنتان افزایش دهید. به این ترتیب می توانید عضلات خود را شل و سفت کنید و بدنتان را به آرامش برسانید. این روش ها به شما کمک می کند استرس خود را کاهش دهید و با آن ها کنار بیاید تا بتوانید زندگی با کیفیت تری داشته باشد.

 

مزایای آرام سازی خود

تکنیک های آرام سازی می توانند از راه های زیر استرس شما را کاهش دهند:

  • کاهش ضربان قلب و فشار خون
  • کم کردن سرعت تنفس
  • افزایش تمرکز و اعتماد به نفس
  • کاهش تنش عضلات
  • کاهش خشم و عصبانیت

انواع تکنیک های آرام سازی خود

برای ایجاد آرامش بیشتر در خود، روش های مختلفی وجود دارد. شما می توانید این روش ها را با کمک متخصصین یاد بگیرید و حتی در خانه و محل کار خود نیز به تنهایی آن ها را انجام دهید. این که از کدام تکنیک استفاده کنید، فرقی نمی کند، مهم تر از نوع تکنیک، انجام پیوسته و مداوم آن است. این تکنیک های آرام سازی عبارتند از:

تنفس عمیق

تنفس عمیق یک تکنیک آرام سازی ساده اما قدرتمند است که با نفس های طولانی، آهسته و عمیق شناخته می شود. یادگیری این روش بسیار آسان است و می توان تقریبا در هر جایی آن را تمرین کرد. تنفس عمیق سنگ بنای بسیاری از دیگر اقدامات آرام سازی است.

کلید تنفس عمیق این است که عمیقا از شکم نفس بکشید و تا آن جا که می توانید هوای تازه وارد ریه های خود کنید. در حالتی راحت بنشینید، از راه بینی نفس بکشید و از طریق دهان بازدم داشته باشید و هوا را با فشار زیاد از دهان بیرون بدهید. همانطور که نفس می کشید، سعی کنید به آرامی ذهن خود را از افکار و احساسات منفی دور کنید.

تن آرامی پیشرفته

در تن آرامی پیشرفته شما به طور مکرر قسمت های مختلف بدن خود را سفت و شل می کنید. این کار باعث می شود تا شما تفاوت بین حالت آرامش و حالت تنش در عضلات خود را متوجه شوید و بتوانید تنش هایی که همراه با استرس در شما به وجود می آید را درک کنید. در این روش شما از پا شروع می کنید و تا صورت ادامه می دهید و تک تک عضلات خود را به ترتیب سفت و شل می کنید.

اسکن بدنی

اسکن بدن بسیار شبیه تن آرامی پیشرفته است اما شما در آن بر احساسات قسمت های مختلف بدن خود تمرکز می کنید. پس از چند دقیقه تنفس عمیق، شما بر یک قسمت از بدن و یا گروهی از ماهیچه ها خود در یک زمان تمرکز می کنید و سعی می کنید هر گونه تنش فیزیکی که در آن منطقه وجود دارد را با ذهن خود از بین ببرید. اسکن بدن می تواند به ارتباط بین ذهن و بدن شما کمک کند و باعث افزایش کنترل ذهن بر بدن شود .

ذهن آگاهی

در تکنیک ذهن آگاهی، شما سعی می کنید تا برای آرام کردن و دور کردن اضطراب ها از ذهن خود، بر لحظه لحظه زندگی خود آگاهی پیدا کنید و و رابطه ای واقع گرایانه با آن برقرار کنید. در ذهن آگاهی شما از افکار، هیجان و احساسات و شناخت های خود آگاهی کامل می یابید و در پی کنترل کردن آن ها میروید. به طور مثال به هنگام غذا خوردن سعی میکنید تا تمام تمرکز شما بر غذایی باشد که میخورید تا مزه و طعم آن ها را بهترین نحو ممکن درک کنید و یا اگر در حال صحبت با شخصی هستید، تنها به او و صحبت هایش توجه کنید و نه بر چیز دیگری.

تجسم سازی

برای این تکنیک، شما می توانید صحنه ها، مکان ها یا تجربیات آرام بخش خود را در ذهن خود تجسم کنید تا به شما در کسب کردن آرامش و تمرکز کمک کند. برای این کار، یک مکان آرام را انتخاب کنید، چشمانتان را ببندید و یک مکان آرام و راحت که مورد علاقه شما است را تجسم کنید. این تصورات هدایت شده ممکن است به شما کمک کند که دید مثبت از خودتان را تقویت کنید.

یوگا

یوگا مجموعه ای از حرکات بدنی و کششی در حالت متحرک و ثابت است، که با تنفس عمیق همراه است. یوگا می تواند انعطاف پذیری، قدرت، تعادل و استقامت را بهبود بخشد و اضطراب و استرس را کاهش می دهد. اگر حرکات یوگا اشتباه انجام شود، آسیب هایی ممکن است اتفاق بیفتد، بهتر است انی تکنیک را از طریق شرکت در کلاس های گروه، یا حداقل ویدئو های آموزشی یاد بگیرید. هنگامی که اصول اولیه را آموخته اید، می توانید به تنهایی یا با دیگران تمرین کنید.

سایر تکنیک هایی که می توان از آن ها نام برد عبارتند از :

هیپنوتیزم

ماساژ

مراقبه

تای چی

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره کاهش اضطراب و آرام سازی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : تکنیک های آرام سازی خود

  • ۹۷/۱۰/۱۶
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی