هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

بازتاب بابکین نوزاد مانند دیگر بازتاب‌های نوزادی برای کودک نقش حیاطی دارد. در حقیقت زمانی که هیچ رفتار ارادی را یاد نگرفته بودید، بازتاب‌ها تنها توانایی شما برای مقابله با محیط بودند که از رحم مادر با خودتان به این دنیا آورده‌اید. یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های سلامت فرزند شما در زمان تولد وجود بازتاب‌های نوزادی سالم است که معمولا توسط ماما یا پزشک بررسی می‌شوند. یکی از این بازتاب‌ها که در ادامه به آن می‌پردازیم بازتاب بابکین نوزاد (Babkin reflex) است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بازتاب های نوزادان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

بازتاب چیست؟

بازتاب (reflex) به معنی حرکتی غیر ارادی در انسان است که به وسیله مدارهای عصبی ساده در بدن اتفاق می‌افتد. بازتاب‌ها به دلیل اهمیتی که برای بقا دارند طوری شکل گرفته‌اند که بدون نیاز به تصمیم ارادی و در سریع‌ترین زمان ممکن اتفاق بیافتند. بازتاب‌ها به چهار دسته؛ بازتاب‌های کششی، بازتاب‌های اعصاب مغزی، بازتاب‌های نوزادی و سایر بازتاب‌ها تقسیم می‌شوند.

بر خلاف دیگر بازتاب‌های انسان که همیشگی هستند و فقط در زمان آسیب‌های عصبی و بیماری‌ها کاهش یا افزایش پیدا می‌کنند، بازتاب‌های نوزادی در بدو تولد وجود دارند، اما به طور طبیعی در سال اول زندگی از بین می‌روند.

 

چرا باید بازتاب های نوزاد را بشناسیم؟

از آن جا که بازتاب ها یکی از نشانه های سلامتی نوزادان است، با ارزیابی آن ها می توان به وجود نقص در نوزاد پی برد. شما خودتان نیز در منزل می توانید بازتاب ها را در نوزادتان مشاهده کنید؛ در صورتی که بازتابی در بازه زمانی طبیعی رشد وجود نداشت و یا بیش از زمان مقرر ادامه پیدا کرد، باید نوزادتان را به یک متخصص نشان دهید. آگاهی شما درباره روندرشد کودک تا یک سالگی سلامت او را تضمین می کند.

 

نحوه مشاهده بازتاب بابکین نوزاد

بازتاب بابکین نوزاد که توسط بوریس بابکین، فیزیولوژیست روسی کشف شد، در پی فشار دادن دو کف دست ایجاد می‌شود. زمانی که دو کف دست نوزادتان را فشار دهید او سرش را می‌چرخاند، چشمانش را می‌بندد، دهانش را باز می‌کند و سرش را به جلو خم می‌کند. این پاسخ‌ها ممکن است هرکدام به تنهایی یا به صورت ترکیبی ایجاد شود. بازتاب بابکین در نوزادان کوچکتر راحت‌تر ایجاد می‌شود اما در نوزادان بزرگ‌تر پاسخ بازتابی شدیدتر است.

 

سن شروع و پایان بازتاب بابکین نوزاد

هرچقدر سن نوزاد شما کمتر باشد بازتاب بابکین راحت‌تر ایجاد و مشاهده می‌شود، اما به مرور کمرنگ‌تر می‌شود. بازتاب بابکین تا حدود شش‌ماهگی مشاهده می‌شود و پس از آن به مرور ناپدید می‌شود. در نوزادانی که بیمار هستند و یا مشکل  عصبی خاصی داشته باشند بازتاب بابکین یا وجود ندارد یا بسیار کمرنگ است؛ اما اگر بازتاب وجود نداشت الزاما به معنی بیماری نوزاد شما نیست و برای اطمینان می‌تواند با پزشک یا مشاوره کودک مشورت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بازتاب های نوزادان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع :  بازتاب بابکین نوزاد | بازتاب دست - دهان نوزاد

  • ۹۷/۱۰/۱۸
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی