هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

بازتاب مورو نوزاد یکی از بازتاب های نوزادان است که بعد از تولد در نوزاد قابل مشاهده است. بازتاب ها پاسخ های غیرارادی به محرک های بیرونی هستند که به طور طبیعی در نوزاد وجود دارد. با ارزیابی این بازتاب ها پس از تولد می توانند به سلامت کودک پی ببرند. اغلب این بازتاب ها پیش از یک سالگی از بین می روند. پس از ارزیابی ها ممکن است اصلا به وجود بازتاب مورو فکرنکرده باشید، تا اینکه کودکتان در نیمه های شب بیدار شده و بی خوابی های شبانه شروع می شود. در ادامه بیشتر به بازتاب مورو نوزاد خواهیم پرداخت.

 

برای دریافت مشاوره کودک و نوزاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

بازتاب مورو چیست؟

بازتاب مورو نوزاد یک پاسخ غیر ارادی به هر محرک بیرونی ناآشناست. طبق تحقیقات بازتاب مورو در نوزاد یک احساس ناگهانی سقوط آزاد ایجاد می کند. این احساس می تواند در اثر یک تکان شدید، صدای بلند، یک تماس ناگهانی یا تغییر نور محیط در او ایجاد شود. در پی احساس سقوط، نوزاد بازوها و کف دست خود را به سمت جلو آورده و انگشتان شست اش جمع می شود. در مرحله بعد بازو و پاها را به سمت بدن خود جمع کرده و تقریبا به حالت جنینی در می آید. بازتاب مورو نوزاد می تواند او را از خواب بپراند و باعث برهم خوردن خواب و آرامش نوزاد شود. لازم به ذکر است بازتاب مورو با بازتاب یکه خوردن نوزاد متفاوت است.

 

چرا بازتاب مورو اتفاق می افتد؟

همانطور که گفتیم بازتاب ها پاسخ های فطری و غیر ارادی نوزادان هستند، که باعث بقا و محافظت از آن ها می شوند؛ اما به طور دقیق علت بازتاب مورو مشخص نشده است. احتمال می رود که مرحله اول به عنوان زنگ خطر عمل می کند و مرحله بعد که نوزاد به حالت جنین در می آید  به او کمک می کند تا به نزدیک ترین شی برای محافظت از خود در برابر سقوط بچسبد.

 

چگونه می توان بازتاب مورو را در کودک ایجاد کرد؟

ابتدا کودک را بر روی یک سطح صاف و نرم قرار دهید. کمی سر و شانه او را بالا بگیرید، سپس به طور ناگهانی دست خود را پایین بکشید؛ تنها چند سانت کافی است. زمانی که کودک احساس کند به طور ناگهانی زیر سرش خالی شده، بازتاب مورو را از خود نشان می دهد.

 

زمان شروع و پایان بازتاب مورو نوزاد

بازتاب مورو نوزاد به تدریج در طی 5 تا 6 ماه پس از تولد ناپدید می شود. به طور طبیعی در هفته ششم عضلات گردن کودک شما قوی تر شده و تعادل کلی و توانایی نوزاد برای حمایت از خودش بیشتر می شود. نوزاد با تمرین به تدریج حرکات ارادی را پرورش می دهد. در طی 4 تا 6 ماهگی بهتر است دیگر کودک از قنداق گرفته شود. برای مراقبت بهتر از کودکتان بهتر است از روند رشد کودک تا یک سالگی اطلاع داشته باشید.

 

قنداق کردن مانعی برای بازتاب مورو

قنداق کردن علاوه بر فوائد دیگری که برای نوزاد دارد، باعث خواب راحت و خوب برای نوزاد می شود. قنداق کردن حرکات کودک را  محدود کرده و او را گرم نگه می دارد. به همین دلیل قنداق کردن به طور سنتی روشی برای آرام کردن نوزاد در تمام دنیاست. ممکن است دلیل گریه نوزادتان چیز دیگری باشد، برای بررسی این موضوع به مشاوره کودک مراجعه نمایید.

 

برای دریافت مشاوره کودک و نوزاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع :  بازتاب مورو نوزاد

  • ۹۷/۱۰/۲۰
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی