هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

آلزایمر یکی از انواع بیماری های زوال عقل است که در بین عموم مردم به عنوان بیماری فراموشی شناخته می شود. اما آیا همیشه فراموشی نشانه ای از بیماری آلزایمر است؟ اگر پا به میانسالی گذاشته اید فراموشی های جزئی طبیعی می باشند. برای مثال نام یکی از دوستان را به یاد نمی آورید اما بعد از کمی فکر کردن یا حتی چند ساعت آن را به خاطر می آورید؛ این حالت نشانه ای از یک مشکل جدی نمی تواند باشد. اما اگر فراموشی مشکلات جدی را در زندگی روزمره شما ایجاد کرده باشد، ممکن نشان دهنده احتمال ابتلا به آلزایمر باشد. در این شرایط با شناسایی زود هنگام نشانه های اولیه می توانید از پیشروی بیماری جلوگیری کنید. در ادامه درباره علائم، نشانه ها و درمان بیماری آلزایمر خواهیم پرداخت.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان آسیب های مغزی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

آلزایمر را چطور بشناسیم؟

آلزایمر یک بیماری مغزی است که به صورت تدریجی باعث کاهش حافظه، تفکر و استدلال می شود. از دست دادن حافظه به گونه ای که زندگی را مختل کنند می تواند نشانه ای از آلزایمر یا سایر بیماری های زوال عقل باشد. با روش های در ادامه به علائمی که نشان دهنده بیماری آلزایمر است اشاره کرده ایم، در صورت دیدن این نشانه ها آن ها را نادیده نگیرید.

1- فراموش کاری هایی که زندگی روزمره  تان را با مشکل مواجه کند

2- اخیرا برای برنامه ریزی و حل مسائل با چالش و ناتوانی رو به رو شدید

3- کارها و وظایف روزمره را به سختی به پایان می رسانید

4- فراموش کردن و گیج شدن درباره زمان و مکانی که در آن هستید

5- درک تصاویر دیداری و فضایی برایتان سخت شده است

6- به تازگی کلمات برای حرف زدن و نوشتن به خاطرتان نمی آید

7- جاگذاشتن وسائل در جاهای مختلف

8- در صورت طولانی شدن مبحث نمی توانید موضوع را پیگیری کنید

9- کاهش ویا ضعیف شدن قضاوت

10- کناره گیری از کار و فعالیت های اجتماعی

11- تغییرات خلقی و شخصیتی

 

آیا آلزایمر باعث مرگ می شود؟

آلزایمر ارتباطات عصبی مغز را تخریب کرده و به تدریج بیمار در انجام امور معمولی مثل؛ راه رفتن، غذا خوردن و بلعیدن دچار مشکل می شود. این بیمای باعث کوچک شدن و تخریب مغز می شود اما آلزایمر شما را نمی کشد، بلکه عواقبی که در اثر کاهش عملکرد مغز دچارش می شوید منجر به مرگ می شود. عدم توانایی در بلع یکی از خطرناک ترین عواقب این بیماری است. اکثر بیماران آلزایمر در اثر پنومنویا آسپیراسون (وقتی که غذا یا مایعات به جای آنکه وارد مری شوند وارد نای شده و موجب عفونت شش ها و خفگی می شود) می میرند.

 

راه های پیشگیری از آلزایمز

از آن جا هنوز به طور دقیق علت ابتلا به آلزایمر مشخص نشده است در نتیجه نمی توان روشی دقیقی برای پیشگیری از ابتلا به آن توصیه کرد. اما طبق مطالعات با برخی اقدامات می توان خطر ابتلا را کاهش داد. برای این منظور شما می توانید عادات و روش های زیر را در زندگی خود پیاده کنید.

  • داشتن فعالیت جسمانی و ورزش علاوه بر تضمین سلامت شما باعث شادابی می شود.
  • رژیم غذایی مناسب و سالم را پیش بگیرید.
  • سعی کنید در هر مرحله ای از زندگی به دنبال یادگیری و فراگیری مهارتی جدید باشید.
  • در فعالیت های دسته جمعی و اجتماعی شرکت کنید.
  • خواب کافی به خصوص خواب در شب سلامت مغز شما را تضمین می کند.
  • استرس و اضطراب را از خود دور کرده و راه های کنترل و مدیریت استرس را بیاموزید.
  • از سیگار و نوشیدن افراطی الکل بپرهیزید.
  • وزن و فشار خون خود را دائم چک کرده و تحت کنترل داشته باشید.

 

آلزایمر قابل درمان است؟

در حالی که هنوز هیچ درمان قطعی برای درمان آلزایمر یافت نشده است گزینه های دارویی و غیر دارویی برای کاهش علائم و بهبود کیفیت زندگی بیمار وجود دارد.  متیل تینینیوم کلراید (رِمبِر) یکی از این داروهاست که تنها باعث کنترل و کاهش نشانه ها می شود. کوهنوردی نیز یکی از فعالیت هایی است که سرعت پیشروری بیماری را کاهش  می دهد. در نهایت بیماربا کمک متخصص می تواند یاد بگیرد که چگونه بیماری خود را کنترل کرده و با آن زندگی کند. خانواده و اطرافیان بیمار ممکن است بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و دچار معضلاتی شوند. مشاوره خانواده برای کنار آمدن با سختی های بیماری و یافتن راه هایی برای کمک به بیمار، موثر واقع خواهد شد. روش های درمان فراموشی و تقویت حافظه نیز می تواند مفید باشند.

 

غذاها و ویتامین های مورد نیاز برای پیشگیری و درمان آلزایمر

یکی از مهم ترین و موثرترین مواد برای محافظت از بدن در برابر آلزایمر آنتی اکسیدان ها می باشند. آنتی اکسیدان های مواد طبیعی و مغذی هستند که از بدن و مغز شما در برابر مولکول هایی به نام رادیکال آزاد محافظت می کنند. مولکول های رادیکال آزاد باعث آسیب به سلول های بدن شده و یکی از عوامل سرطان، بیماری های قلبی و آلزایمر می باشند. آنتی اکسیدان ها در مواد غذایی مختلفی مثل میوه ها (به خصوص میوه هایی با رنگ قرمز)، سبزیجات، چای، فلفل و ... یافت می شوند.  

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان آسیب های مغزی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع :  نشانه ها و راه های پیشگیری از آلزایمر

  • ۹۷/۱۰/۲۱
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی