هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

یک همسر شکاک و بدبین، به راحتی می تواند عشق بین شما را کمرنگ کند. تصور کنید به یک مهمانی دعوت می شوید، به امید خوشگذرانی و داشتن لحظات خوب، خودتان را آماده می کنید، در مهمانی متوجه می شوید که همسرتان مدام شما را زیر نظر دارد، یک نگاه ساده، خنده یا صحبت کردن با فردی دیگر باعث می شود به شکل غیر منتظره ای واکنش نشان دهد یا مدام به شما اخم کند. در آن لحظه هم نگران این هستید که دیگران متوجه رفتارهای غیر عادی او شوند و هم احساسات ناامیدی، عصبانیت و ناباوری در شما موج می زند. این رفتارها طولی نمی کشد که شما را به ستوه می آورد. پس باید به دنبال راهی برای مقابله با همسر شکاک خود باشید. برای این منظور با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زندگی با همسر شکاک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

زندگی با همسر شکاک چگونه است؟

همسر شکاک، می خواهد همیشه شما را تحت کنترل قرار دهد پس بیش از اندازه محدودتان می کند. آرامش ندارد و ذهنش همیشه درگیر این است که احتمال دارد به او خیانت کنید. ممکن است در ابتدای رابطه متوجه حساسیت او نشوید یا خودتان را گول بزنید که به خاطر دوست داشتن و علاقه زیاد است؛ ولی به تدریج حس می کنید که بدبینی های او غیر قابل تحمل شده است، از سر زدن های ناگهانی به محل کارتان به محدود کردن روابط خانوادگی گسترش می یابد. طوری شما را تحت نظر دارد که حس می کنید یک کارآگاه خصوصی استخدام کردند که می خواهد مچ شما را بگیرد. برای حریم خصوصی تان ارزشی قائل نیست و مدام تماس ها، پیام ها و رفت و آمدهای شما را چک می کنند.

ادامه یافتن بدبینی، به نارضایتی بیشتر از زندگی منجر می شود و انبوهی از احساسات ناامیدی، غم، عصبانیت، اضطراب و افسردگی را تجربه می کنید. در حالت شدید تر اگر شکاکیت با ضرب و شتم هم همراه باشد ممکن است چنان درماندگی و حقارتی در شما ایجاد شود که تنها راه رهایی را طلاق بدانید.

 

سهم شما در بدبینی همسرتان چقدر است؟

شرط اصلی ازدواج، داشتن تعهد است که به ماندگاری زندگی مشترک کمک می کند. سوال اساسی این است که چقدر به این تعهد پایبند بودید و این اطمینان را در همسر خود ایجاد کرده اید. نگاه کردن به جنس مخالف، گرم گرفتن با آن ها، مقایسه همسرتان با دیگران، بی توجه به او یا عدم ابراز عشق و علاقه، به تدریج باعث بدبینی در او می شود. برخی از افراد با افتخار از روابط قبلی خود صحبت می کنند؛ چه بسا به تدریح اثرات منفی آن مشخص می شود. برای اطلاع بیشتر در این زمینه بهتر است مقاله تاثیر گذشته همسر بر ازدواج را مطالعه کنید.

 

رقصیدن به ساز همسر شکاک!

زمانی که از حساسیت بیش از اندازه همسر خود آگاه می شوید ممکن است هر چیزی که او به شما تحمیل می کند را قبول کنید. اما به این موضوع توجه داشته باشید تا کی می توانید این روند را ادامه دهید. درست است که نباید به بدبینی او دامن بزنید ولی لازم است برای خود، چهارچوبی تعریف کنید. قرار نیست شما از همه خواسته ها و حقوق طبیعی خودتان محروم شوید تا او را راضی نگه دارید. بلکه باید همراه همسرتان در مسیری بر مبنای احترام متقابل و صمیمیت حرکت کنید. در ادامه راهکارهایی ارائه می دهیم تا بدانید چگونه با همسر شکاک خود رفتار کنید:

شناسایی اولین جرقه های بدبینی

برای اینکه بتوانید مشکل بدبینی همسرتان را حل کنید؛ شناسایی عوامل ایجاد کننده بدبینی او اهمیت دارد. چه زمانی، بعد از چه موقعیتی و چطور اولین بار حس کردید که به شما بدبین شده است. واکنش شما چگونه بوده و چه تاثیری روی رابطه تان گذاشته است. تحلیل این شرایط کمک می کند بتوانید تا حدی کنترل شرایط را بدست بیاورید.

رعایت کردن خط قرمزها

زمانی که ازدواج کردید در مورد یک سری موضوعات و حد و مرزها با هم به توافق رسیدید؛ خط قرمزها را دور نزنید. سعی کنید اعتماد او را جلب کنید و موقعیتی را ایجاد نکنید که شک او بیشتر شود. با لجبازی کردن هیچ چیز درست نخواهد شد.

گفت و گوی سازنده

در زمانی مناسب، با همسرتان در مورد بدبینی هایش صحبت کنید. انگشت اتهام را به سوی او نگیرید و برایش توضیح دهید احتمالا سو تفاهم هایی ایجاد شده که خودتان هم از آن خبر ندارید. سعی کنید این اطمینان را به او بدهید که دوست دارید در کنار او زندگی خوبی را تجربه کنید. به او بگویید که رفتارهای کنترلی اش باعث اضطراب و ناراحتی تان می شود و دونفری در از بین بردن این سو تفاهم ها تلاش کنید.

خلف وعده نکنید!

زمانی که به وعده هایتان عمل نمی کنید، همسرتان گمان می کند شما به اندازه کافی برایش ارزش قائل نیستید یا شاید با فردی دیگری ارتباط دارید که او را فراموش کردید. به او نشان دهید که فردی قابل اتکا و صادق هستید. اگر به هردلیل در عمل به وعده، موفق نشدید از او دلجویی کنید تا بداند به خاطر کم اهمیت شماردن او نبوده است.

همسرتان را بادیگران مقایسه نکنید

زمانی که همسرتان را با دیگری مقایسه می کنید این پیام را به او می دهید که تو به اندازه او خوب نیستی و من از بودن در کنار تو راضی نیستم. در واقع اعتماد به نفس او را از بین می برید پس دچار ترس می شود، به تدریج این فکر در او ایجاد می شود که دنبال فرصتی هستید که او را رها کنید.

عشق خود را ابراز کنید

ابراز عشق و گفتن جمله دوستت دارم در رابطه اهمیت زیادی دارد و یک اطمینان خاطر به همسرتان می دهد. برخی فکر می کنند که گفتن آن ضرورتی ندارد و ما در عمل به او نشان می دهیم ولی تاثیر کلمات خیلی بشتر از چیزی است که تصور می کنید.

 

سخن آخر

با در دسترس بودن، احساس نگرانی و عدم امنیت همسرتان را کم کنید. تماسش را تا حد امکان بدون پاسخ نگذارید، اضافه کاری ها یا برنامه های خود را به همسرتان اطلاع دهید. از پنهان کاری، ایجاد ابهام یا شوخی های نابجا بپرهیزید.

پیدا کردن عامل ایجاد بدبینی و شکاکیت همسرتان موضوعی بسیار مهم است. عوامل مختلفی مانند اختلال شخصیت پارانوئید، سو مصرف مواد مخدر، ارتباط فرازناشویی همسرتان، می تواند به پیدایش این حساسیت ها در او دامن زده باشد. برای این منظور می توانید با یک متخصص و مشاوره خانواده مشورت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زندگی با همسر شکاک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع :  همسر شکاک | زندگی با همسر شکاک - چگونه با همسر شکاک رفتار کنیم ؟

  • ۹۷/۱۰/۲۱
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی