هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

احتمالا برای آرام کردن همسر خود بسیاری از راه هایی که در ذهن داشتید را انجام داده اید. گاهی موفق به آرام کردن همسر خود شده اید. اما در مواقعی نه تنها نتوانسته اید او را آرام کنید بلکه خودتان در آتش خشم او گرفتار شده اید؛ پس از او فاصله می گیرید. عصبانیت ها و خشم همسرتان علاوه بر لطمه ای که به رابطه میان شما می زند، یک نوع الگوی رفتاری نامناسب برای فرزندانتان نیز می باشد. نقش شما به عنوان همسر برای تسکین دردهای او بسیار اهمیت دارد. شما به عنوان همسر شاید نتوانید مشکلات او را حل کنید، اما می توانید با پشتیبانی و حمایتتان او را در برابر هر ناملایمتی مقاوم تر کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط با همسر و آرام کردن همسر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

در زمان عصبانیت همسرم چه کنم؟

واکنش هر کس در زمان عصبانیت متفاوت است. اما پیش از هر چیز شما می توانید برای آرام کردن او و حفظ آرامش محیط اقداماتی انجام دهید که در چهار مرحله آن ها را شرح می دهیم:

آرام باشید و آرام بمانید

وقتی همسرتان عصبانی می شود شما به صورت ناخودآگاه واکنشی به اندازه عصبانیت او نشان خواهید داد. در این زمان عقب بایستید، آرامش خود را حفظ کنید و پیش از آن که واکنشی نشان دهید، سعی کنید تحت تاثیر عصبانیت او قرار نگیرید. با حفظ آرامش بهتر می توانید فکر کنید. می توانید با مطالعه مقاله راهکارهایی برای یافتن آرامش به این هدف دست یابید. 

از دید همسرتان به موضوع بنگرید

سعی کنید علت عصبانیت همسر خود را بفهمید. آیا روز بدی داشته؟ آیا خسته است؟ در مورد موضوع خاصی نگران است؟ علت خشم او هر چه که باشد رفتار نامناسب او را توجیه نمی کند. اما پی بردن به علت نا آرامی هایش به شما کمک می کند تا در مورد موضوعی که او را به این حال دچار کرده صحبت کنید. به این صورت بیشتر می توانید به آرام شدن همسرتان امیدوار باشید. در نظر داشته باشید که گاهی افسردگی و یا نداشتن مهارت های ارتباطی در همسرتان و یا خود شما مانع از آرامش دادن به همسرتان می شود. در این زمان بهتر است از کمک حرفه ای یک مشاوره روانشناسی بهره مند شوید.

سرزنش نکنید

کلامی که برای آرام کردن او استفاده می کنید بسیار اهمیت دارد، جملاتی مثل؛ "سعی کن آرام باشی، داد نزن"، کمکی به آرام کردن او نمی کند. از خود همدردی و پذیرش نشان دهید. برای این کار تنها به حرف ها اتکا نکنید، تاثیر ارتباط غیر کلامیبیشتر از حرف ها می باشد. به او بفهمانید او را درک می کنید. برای مثال می توانید بگویید " به نظر عصبانی و خشمگین می آیی، بگو چه چیزی تو را انقدرناراحت کرده".

در احترام گذاشتن پا فشاری کنید.

هر کسی ممکن است در زمان عصبانیت حرف ها یا کارهایی بکند که بعدا از آن ها پشیمان شود. پس در زمان عصبانیت اگر به حرف هایی که می زند پاسخ دهید موضوع بدتر می شود. اگر شروع به سرزنش و دعوا با شما کرد بهتر است خود را از آن موقعیت خارج کنید و برای حل مسئله از او بخواهید در زمانی که آرام است پیش شما بیاید. برای مثال همسرتان با عصبانیت شروع به دعوا و سرزنش شما می کند؛ به آرامی به او بگویید " می دونم عصبانی هستی، من هم دلم می خواهد به حرف های تو گوش دهم، اما تا زمانی که بتوانی با من با احترام صحبت کنی به آشپزخانه می روم". برخورد صحیح در زمان دعوا در بسیاری از موارد باعث تمام شدن بحث می شود.

اگر خشم همسر شما باعث آسیب جسمی یا روانی به شما می شود، بهتر است از یک نفر سوم درخواست کمک کنید. دخالت خانواده ها در این شرایط می تواند شکاف رابطه شما را بیشتر کند؛ پس بهتر است از یک فرد بی طرف در خواست کمک کنید. مشاوره خانواده به طور ریشه ای می تواند چرخه های معیوب ارتباطی و علت ناآرامی ها را به صورت ریشه پیدا و حل کند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط با همسر و آرام کردن همسر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : چطور همسرم را آرام کنم؟

  • ۹۷/۱۰/۲۳
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی