هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

در هر مرحله ای از ازدواج ممکن است متوجه شوید نامزدتان در واقع یک معتاد ترک کرده است. در این شرایط نظرات مختلفی مبنی بر درستی یا نادرستی چنین ازدواجی داده می‌شود. نگرانی خانواده تان درباره آینده شما و پافشاری نامزدتان بر پاک بودن، شما را در یک دور راهی احساسی قرار می‌دهد. همانطور که می‌دانید اعتیاد یک بیماری است، اما علاوه بر تلاش خود بیمار برای بهبودی، همسر و خانواده بیمار در روند بهبودی و عدم بازگشت به مواد نقش انکار نشدنی دارند. بنابراین اگر در حال ازدواج با معتاد ترک کرده هستید؛ شما نیز باید از این بیماری اطلاعات کسب کرده و برای حفظ سلامت زندگی مشترک تان تلاش کنید. در ادامه به مواردی که باید پیش از ازدواج با معتاد ترک کرده در نظر بگیرید، اشاره کرده ایم. 

 

برای دریافت مشاوره ازدواج با معتاد ترک کرده می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

 منبع: ازدواج با معتادی که ترک کرده است!

با امروز افراد ازدواج کنید نه فردای آن‌ها

شاید در هنگام آشنایی متوجه می‌شوید که نامزدتان نه تنها ترک نکرده بلکه در حال حاضر نیز اعتیاد دارد. با این وجود ممکن است تصور کنید که به خاطر عشق و علاقه‌ای که بین شماست می‌توانید در کنار او باشید و به او کمک کنید تا ترک کند. او هم قول بدهد که این کار را به خاطر شما انجام می‌دهد. تمایل به کمک به بیمار معتاد و ازدواج با معتاد می‌تواند از علل مختلفی ناشی شده باشد. ممکن است شما عضوی معتاد در خانواده داشته باشید و همیشه آرزوی کمک به او را داشتید. حالا با این ازدواج می‌خواهید این آرزو را با فرد جدیدی تحقق ببخشید.

اما در نهایت توجه داشته باشید که توان شما بسیار کمتر از آن است که بتوانید آینده کسی را تغییر دهید و از این بابت مطمئن باشید. اعتیاد بیماری پیچیده‌ای است که سرانجام آن به راحتی قابل پیش‌بینی نیست. پس با امروز نامزدتان ازدواج کنید، پس اگر متوجه شدید نامزدتان کسی است که قبلا اعتیاد داشته و یا در حال ترک است؛ باید برای موفقیت در چنین ازدواجی به موارد زیر توجه داشته باشید.

 

پیش از ازدواج با معتاد ترک کرده در نظر بگیرید!

از آن جا که بیماری اعتیاد به طور طبیعی برگشت‌پذیر می‌باشد و همیشه احتمال عود مصرف وجود دارد، باید پیش از ازدواج حداقل نکات اطمینان را که احتمال دوام پاکی را افزایش می‌دهد را در نظر گرفته باشید. یادآور می‌شویم عواملی که در ادامه ذکر شده در مورد هر کس، متفاوت می‌باشد؛ پس برای اطمینان از ازدواج با معتاد ترک کرده مشاوره پیش از ازدواج ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.

چه موادی و چند وقت:

باید توجه داشته باشید که قبلا دقیقا چه موادی را مصرف می‌کرده و چه مدت درگیر اعتیاد بوده است. اعتیاد به مواد صنعتی مانند هروئین و شیشه فرایند ترک سخت‌تر با احتمال بازگشت بیشتری دارد. به علاوه فردی که بیشتر از یک سال درگیر مصرف مواد بوده، سبک زندگی اعتیادی و رفتارهای مربوط به آن را بیشتر یاد گرفته که پیش‌بینی بهبودی را سخت‌تر می‌کند.

پاکی کمتر از یک سال مطمئن نیست:

مدت زمان پاکی نامزد شما و دوره ای که هیچ ماده ای مصرف نمی‌کند در پیش‌بینی تداوم بهبودی او موثر است. معمولا توصیه متخصصان آن است که سال اول ترک زمان مطمئنی برای تداوم پاکی و گرفتن تصمیمی مهم درباره ازدواج با بهبودجو نیست. چون در سال اول هنوز تعادل شیمیایی مغز به حالت عادی خود باز نگشته و از لحاظ روانی نیز فرد بیشتر دچار وسوسه مصرف می‌شود. بعد از حدود یک سال مراحل بهبودی پشت سر گذاشته شده‌اند و بهبودجو با سبک زندگی جدید خود بدون مواد سازگار شده است.

روش ترک اهمیت دارد:

این که با چه روشی ترک کرده نیز در تصمیم شما موثر است. چرا که فرایند بهبودی باید تا همیشه ادامه داشته باشد و شما هم بعد از ازدواج با روش‌های بهودی او همراه می‌شوید و روی زندگی شما نیز اثر می‌گذارد. در برخی روش‌های درمانی مانند رواندرمانی اعتیاد و یا گروه‌های خودیاری (انجمن معتادان گمنام) علاوه بر پاکی و ترک به بهبودی رفتار اعتیادی و ویژگی‌های شخصیتی نیز توجه می‌شود و شما هم بعد از ازدواج با ورود به درمان به این مسائل کمک خواهید کرد. ورود شما می‌تواند از راه خانواده‌درمانی روانشناس و یا گروه خانواده معتادان (نارانان) باشد. اما معمولا در روش‌های ترک مواد به وسیله دارو به تغییر روان‌شناختی فرد کمتر توجه می‌شود. ورود شما به همسر بهبودجو کمک می‌کند تا بازگشت به مواد نداشته باشد، نباید نقش خانواده در ترک اعتیاد را نادیده گرفت.

 

در هر صورت احتمال بازگشت اعیتاد را در نظر بگیرید.

اگر همه مسائل ذکر شده را در نظر گرفته‌اید و عشق و علاقه زیادی هم به نامزد خود دارید و آرزو دارید بتوانید با او ازدواج کرده و به بهود او کمک کنید، باید یک مسئله را به خاطر داشته باشید. بیماری اعتیاد بیماری برگشت‌پذیر است و هیچ‌گاه برای هیچ معتادی با هر سابقه طولانی از پاکی احتمال لغزش و عود اعتیاد به صفر نمی‌رسد.

فرد بهبودیافته نسبت به فرد عادی حساس‌تر است و خیلی از مسائل بیرونی و درونی او، مانند عصبانیت، غم و ناراحتی، شکست مالی و عاطفی، و خاطرات و محیط و افراد زمان مصرف می‌توانند به عنوان خطر ایجاد لغزش برای او شناخته شوند. پس اگر تصمیم دارید با این فرد ازدواج کنید شما هم در کنار او باید آموزش دیده باشید تا بتوانید در گذراندن وسوسه‌ها به او کمک کرده تا جلوی لغزش وبازگشت به اعتیاد او را بگیرید.

 

رفتارهای اعتیادی باقی می‌مانند!

برخی رفتارهای شخصیتی که افراد معتاد به آن‌ها عادت کرده‌اند معمولا بعد از پاکی نیز تا مدتی باقی می‌مانند و به راحتی از بین نمی‌روند. مثلا بهبودجو در زمان مصرف عادت داشته که مصرف خود را انکار کند، دروغ بگوید، اطرافیان را فریب دهد یا سوءاستفاده کند. پرخاشگری کرده و یا مسئولیت کارهای خودش را نپذیرد. بعد از ترک کردن مواد این رفتارها معمولا تا مدت‌ها باقی می‌ماند و بخش مهم بهبودی به رفع این ویژگی‌های شخصیتی اختصاص می‌یابد. در طی درمان تلاش می‌شود بهبودجو رفتارهای موثر را جایگزین رفتارهای ناسالم بکند.

 

برای دریافت مشاوره ازدواج با معتاد ترک کرده می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


 منبع: ازدواج با معتادی که ترک کرده است!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی