هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

برخورد با آدم حسود اگر از رو هیجان و احساسات باشد، می تواند به خود شما آسیب بزند. افراد حسود سعی می کنند تا ارزشمند بودن و موفقیت های شما را زیر سوال ببرند. آن ها با رفتارها و حرف هایشان احساسات منفی در شما ایجاد می کنند که گاه مانع از پیشرفت شما می شوند. افراد حسود ممکن است در میان خانواده، دوستان، دانشگاه، محل کار و... حضور داشته باشند. بنابراین در بسیاری از مواقع نمی توانید از برخورد با این افراد اجتناب کنید. برای برقراری ارتباط موثر بهتر است از برخورد مناسب با آدم های حسود اطلاع کسب کنید. در این مقاله می توانید با استفاده از نکاتی که در برخورد با افراد حسود ذکر کرده ایم، روش مناسب در مقابل این افراد را پیش بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با آدم حسود می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : چگونه با افراد حسود برخورد کنیم؟

در مقابل حسادت دیگران چه برخوردی باید بکنیم؟

حسادت دیگران به شما دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. اما اغلب این حسادت ها به خاطر موفقیت هایی است که شما به دست آورده اید. پس در برخورد با آدم حسود بررسی کنید که چه ویژگی شما باعث حسادت می شود، حتی شاید خودتان از این ویژگی ها آگاهی نداشته اید. پس می توانید از حسادت دیگران به عنوان نقشه جاده موفقیت استفاده نمائید.

1- درخت باشید

شما به عنوان یک فرد موفق (در هر زمینه ای که باعث حسادت شده) یک الگو نیز در نظر گرفته می شوید. بنابراین شما نباید مانند فرد حسود برخورد کنید. به جای تکرار رفتارهای آدم های حسود، شما رفتاری برعکس و مقابل آن ها در پیش بگیرید. مثلا پذیراتر و انگیزه بخش باشید، تشویق کنید و نکات مثبت را ببینید و متواضع باشید. با چنین روشی نه تنها از آسودگی خاطر بیشتری برخوردار گشته اید، بلکه به دیگران نیز کمک کرده اید و بر سرعت خود در مسیر موفقیت افزوده اید.  

2- خود را با انتقادات ارزیابی کنید

درست است که افراد حسود از روی حسودی شروع به نقد و ایراد گیری می کنند؛ اما در این میان ممکن است با انتقادی درست و به جا روبرو باشید. فراموش نکنید موفقیت همیشه ازآن کسانی است که هر روز برای بهتر شدن تلاش می کنند. بنابراین بهتر است در دام غرور، فرو نروید و گاهی به انتقادهای آن ها گوش کنید و در صورتی که درست بود، خود را اصلاح کنید. بنابراین شما می توانید از نظر دیگران –هرچند منفی- استفاده کنید تا فرصت هایی را که از دید شما پنهان مانده را دریابید.

3- احترام و تواضع را فراموش نکنید

برخورد با انتقادهای افراد حسود، هیچگاه ساده نبوده است. سختی هایی که شما را نمی کشند، اما قوی تر می کند. کسانی که نتوانسته اند به موفقیت هایشان دست پیدا کنند، به حسادت می پردازند و شرایط را برای موفق ها سخت تر می کنند. بنابراین یک فرد باهوش به اثبات خود در مقابل این افراد نمی پردازد. بنابراین سعی کنید در مقابل این افراد، بیشتر متواضع باشید.

4- تعارض ها بشناسید و حل کنید

هر چالش یک فرصت است و هر تجربه یک موفقیت. فردی که بداند در مقابله با چالش ها و تعارض ها چگونه رفتار کند و چطور از پس آن ها بربیاید، در نهایت به موفقیت بیشتری دست پیدا می کند. شما باید آگاه باشید که برخورد با آدم های حسود، فرصتی را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید بهتر با چالش ها و تعارض ها مقابله کنید و بهتر آن ها را حل و فصل نمائید. این افراد ممکن است حتی در فضای مجازی شما را در وضعیت های سخت قرار دهند تا شکست شما را مشاهده کنند. شما لازم است از این فرصت ها استفاده کنید تا فرد قوی تری بشوید و برای حل تعارضات، راه حل های ساده تری بیابید. بنابراین گاهی بگذرید و پاسخی ندهید و سعی کنید به راه حل هایی کاربردی تر دست یابید.

5- مدیریت خشم را بیاموزید

افراد زمان هایی که عصبانی تر و خشمگین هستند، از رفتارهای تکانشی و سر زده بیشتری استفاده می کنند و احتمال شکست و رفتارهای زیان آور در آن ها بیشتر است. افراد حسود ممکن است حرفی بزنند تا شما را عصبانی کنند؛ بنابراین لازم است مهارتکنترل خشم را در خود تقویت کنید. چرا که افراد در زمان عصبانیت، به احتمال بیشتری با هیجانات و احساسات شان تصمیم گیری و رفتار می کنند. در چنین شرایطی، باید از تمام کلمات و رفتارهای منفی، به نفع خودتان استفاده کنید. فردی که می تواند خشم خود را در اختیار داشته باشد، در  شرایط سخت و اضطراب آور نیز بر خود مسلط است.

6- قرار نیست همه شما را دوست داشته باشند

برای خودتان مشخص کنید که نباید تحت تاثیر صحبت ها و رفتارهای منفی افراد حسود قرار بگیرید. افراد منفی باف و حسود در زندگی تمام افراد موفق حضور دارند. شما نمی توانید تمام این افراد را مجاب به رفتاری دوستانه کنید تا شما را دوست بدارند.

7- به افراد حسود اجازه دهید انگیزه‌ی شما باشند

در مسیر موفقیت و تلاش لحظات سخت و تاب آور زیادی روبروی شما قرار دارد. در چنین لحظاتی داشتن انگیزه یکی از مهم ترین موتورهای حرکتی است. بنابراین حسادت دیگران نوعی رقابت برای شما محسوب می شود. برای پیروزی در این رقابت تلاش کنید و از آن به عنوان انگیزه سخت تر تلاش کردن بهره بگیرید. البته فراموش نکنید که شما لازم نیست خود را به کسی اثبات کنید.

8- قدردان موفقیت‌هایتان باشید

یکی از لذت بخش ترین قسمت های موفقیت، دستیابی به موفقیت است، مخصوصا زمانی که افراد حسود زیادی به شما گفته اند این کار به نتیجه نمی رسد. آدم های حسود همیشه می توانند یادآور موفقیت و ارزش موفقیت شما باشند. حضور افراد حسود در زندگی تان به شما یادآور می شوند که باید تمام فرصت ها را به موفقیت تبدیل کنید. افراد حسود به نوعی یادآور قدردانی از موفقیت ها هستند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با آدم حسود می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : چگونه با افراد حسود برخورد کنیم؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی