هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

چه راه هایی برای شناسایی افراد نامناسب برای ازدواج وجود دارد؟ ازدواج یکی از انتخاب های مهم در زندگی است و چون تمام جوانب زندگی را در بر می گیرد برای بسیاری از افراد بزرگترین چالش استرس زا می باشد. گرچه هیج انسانی کامل نیست و همه افراد نقص هایی دارند، ولی برخی ویژگی ها یا تیپ های شخصیتی می توانند زندگی مشترک را به کابوسی برای طرف مقابل تبدیل کند. پس در صورتی که تصمیم به ازدواج با آگاهی کافی همراه نباشد، پیامدهای آن می تواند رنج عاطفی و آسیب های روانی مادام العمر برای فرد به همراه داشته باشد. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین ویژگی ها و تیپ های شخصیتی که برای ازدواج مناسب نیستند می پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه افراد نامناسب برای ازدواج می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : افراد نامناسب برای ازدواج

کدام افراد برای ازدواج نامناسب هستند؟ 

برای آن که بتوانید یک ازدواج موفق داشته باشید، پیش از هر چیز لازم است به یک خودشناسی رسیده و بررسی کنید که آیا برای ازدواج آمادگی لازم را دارید یا نه؟ معیارهایی برای انتخاب همسر مناسب خود تعیین کنید، سپس بر اساس این معیارها وارد رابطه شوید. دوستی و آشنایی قبل از ازدواج تا حدودی می تواند به شناخت شما کمک کنند. اما برای گرفتن تصمیم نهایی در هر مرحله ای بهتر است از خدمات مشاوره پیش از ازدواج استفاده نمایید. در ادامه به ویژگی های افراد نامناسب برای ازدواج اشاره می کنیم.

1- بالغ های کودک صفت

برخی افراد با وجود اینکه از نظر سنی یک بزرگسال بالغ به شمار می روند، ولی هنوز رفتارهای بچگانه ای دارند. این افراد هنوز قادر نیستند برای امور مهم زندگی خود به صورت مستقل تصمیم گیری کنند. اگر قصد ازدواج با چنین شخصی را دارید؛ باید با این موضوع کنار بیایید که همسر آینده تان بعد از تصمیم گیری و مشورت با والدینش، به نظرات شما گوش می دهد. همچنین بالغ های کودک صفت همیشه طرف خانواده خود را می گیرند. همانطور که می بینید این افراد نمی توانند تکیه گاه مناسبی در زندگی باشند یا در شرایط بحرانی زندگی از پس مسئولیت های خود برآیند. این افراد مسئولیت پذیری رفتاری ندارند و زیر گفته ها و قول های خود می زنند، فراموش کار هستند و دائما کارها را به تعویق می اندازند.

2- افرادی که زود عصبانی می شوند

فردی که زود عصبانی می شود به طور کلی در مدیریت خشم خود مشکل دارد. برخورد این افراد به گونه ای است که احساس محق بودن را می توان در آن ها مشاهده کرد. فلسفه این شخص بی عدالتی فراگیر در جهان است و همیشه نیمه خالی لیوان را می بیند. پس هیچ گاه مسئولیت رفتارهای خود را نمی پذیرند و همیشه می خواهند دیگران را به خاطر اشتباهات خود متهم کنند. اگر بخواهید به او ثابت کنید که اشتباه می کند، این برخورد شما رابه عنوان حمله به خودش در نظر می گیرد. در زندگی مشترک هم می خواهند با خشم زندگی خود را مدیریت کنند. زندگی با این افراد پر از فشار و مشغله روانی خواهد بود و در زندگی مشترک انرژی تان را تحلیل می برند. پس به وجود نشانه های احساس خشم در قرار ملاقات های خود توجه داشته باشید.

3- پارانوئید های شکاک

یکی از شروط اساسی در برقراری رابطه همراه با صمیمیت، داشتن اعتماد دو طرفه است. مسلما تحت نظارت بودن دائمی برای هیج کسی خوشایند نیست. خوشبختانه زمانی که با فردی شکاک آشنا می شوید بعد از چند بار قرار ملاقات می توانید به نشانه هایی واضح از بدبینی او پی ببرید. ولی عاملی که باعث می شود بسیاری از افراد به ازدواج با چنین افرادی تن دهند، نادیده گرفتن این نشانه ها و احساساتی عمل کردن است. برای اطلاع بیشتر مقاله ازدواج و زندگی با شخصیت پارانوئید (شکاک) را بخوانید.

4- افراد با اختلال جنسی

از آن جایی که کیفیت روابط زناشویی در میزان موفقیت ازدواج تاثیر زیادی دارد و بسیاری از آمارهای طلاق به دلیل نارضایتی های جنسی است؛ فرد مبتلا به اختلالات جنسی، نقش مهمی در از هم پاشیدن پیوند ازدواج دارد. لازم است افراد قبل از ازدواج نسبت به مشکلات جنسی خود اقدامات درمانی انجام دهند.

5- افراد خودرای و کنترل کننده

فرد کنترل کننده، برای دیگران نیز تعیین تکلیف می کند. حس سلطه جویی را می توانید در این فرد به وضوح ببینید. فرد کنترل کننده در صورتی که حس کند شرایط در کنترل او نیست از کوره در می رود. حتی اگر صاحب فرزندی شوید به والدی سلطه جو و انتقادگر تبدیل می شود. در زندگی مشترک نیز نظرات شما را به عنوان همسر قبول نخواهد کرد.

6- شکست عشقی درمان نشده

ازدواج با فردی که هنوز عشق فردی دیگر را در قلب دارد، می تواند یکی از اشتباهات بزرگ زندگی باشد. این افراد هنوز در گذشته سِیر می کنند و ذهن و قلبشان درگیر گذشته است. آن ها نمی توانند به شما عشق و محبت داشته باشند. پس در صورت ازدواج با چنین فردی، باید برای سردی ها، بی توجهی ها و بی محبتی ها آماده باشید. شاید این افراد بخواهند خود را شاد نشان بدهند، ولی به مرور می فهمید که این زخم عمیق تر از چیزی بوده که فکر می کردید. پس در صورت آشنایی با چنین فردی، او را تشویق کنید برای درمان شکست عشقی اقدام کند. سپس با توجه به پیشرفتی که نشان می دهد، برای ازدواج تصمیم بگیرید.

7- افراد مبتلا به آسیب های روانی شدید

اختلالات روانی از نظر درجه پیوستاری از خفیف تا شدید را در بر می گیرند. این اختلال ها شامل افسردگی و اضطراب، اختلالات شخصیت، مشکلات روان پریشی و... می شود؛ هر کدام از این اختلالات در سطح شدید، مشکلات عمده ای را در زندگی مشترک ایجاد می کند. متاسفانه در بسیاری از موارد افراد و خانواده ها این مشکلات را پنهان می کنند. توصیه می شود قبل از اقدام برای ازدواج، با بهره گیری از خدمات مشاوره ازدواج از صحیح بودن تصمیم خود مطمئن شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه افراد نامناسب برای ازدواج می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : افراد نامناسب برای ازدواج

  • ۹۸/۰۱/۳۱
  • هنر زندگی

افراد نامناسب برای ازدواج

نظرات (۱)

پکیج ۳ در ۱ میلیونی!!

روزانه چند میلیون تومان درآمد کسب کن!

اثبات درآمد ها در دو ویدیو داخل متن

با تخفیف استثنایی ۵۰ درصدی تا آخر ماه

یک از جامعترین پکیج های درآمد میلیونی از اینترنت با چند روش بی نظیر

اطلاعات بیشتر:

www.musicgelyan.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی