هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

پشیمانی بعد از عقد

پشیمانی بعد از عقد چرا اتفاق می افتد؟ چرا برخی جوانان بعد از عقد پشیمان می شوند؟ شاید این جمله را زیاد از اطرفیان تازه عروس و تازه داماد خود شنیده باشید که تنها مدت کوتاهی پس از عقد، از ازدواج شان ابراز پشیمانی کرده و می گویند "همسرشان را آنقدر که باید دوست ندارند". بسیاری هم آن را طبیعی دانسته و می گویند "این موضوع که مدتی پس از عقد از بین می رود". در این مطلب، سعی شده تا از نگاه تخصصی به مسئله پشیمانی بعد از عقد که عمدتا در خانم ها اتفاق می افتد بپردازیم. موضوعی که اگر نسبت به آن غفلت شود، می تواند پیامدهای ناگواری را برای زوجین و خانواده ها داشته باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه پشیمانی بعد از عقد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : پشیمانی بعد از عقد

دلایل پشیمانی بعد از عقد

اصلی ترین دلیل پشیمانی بعد از عقد، عدم شناخت کافی زوجین از هم و ازدواج به سبک کاملا سنتی است. در عصر حاضر و با گسترش ارتباطات اجتماعی و مجازی، افراد مثل گذشته با انتخاب های محدودی برای ازدواج مواجه نیستند. در صورتی که ازدواج با آگاهی کامل اتفاق نیافتد، ممکن است مقایسه های زیاد همسر با دیگران، آنها را از ازدواج پشیمان کند. علل دیگری که می توان برای پشیمانی بعد از عقد ذکر کرد به شرح زیر می باشد.

مسئولیت های زندگی

برخی از افراد در خانواده و جامعه برای پذیرش مسئولیت های خود آماده و تربیت نشده اند، ناگهان با هجمی از مسئولیت ها و تعهدات روبرو می شوند که توان درک و پذیرش آن را ندارند.

ازدواج بر خلاف میل

ازدواج هایی که بدون عشق انجام می شود، معمولا بلافاصله با پشیمانی به بار می آورد. دختر و پسری که توسط دیگران با هم آشنا شده اند و فقط چند ماه پس از آشنایی، در حال برنامه ریزی برای عقد هستند، نمی توانند از درستی ازدواج شان مطمئن باشند. در این ازدواج ها، عنصر اصلی یعنی عشق معمولا مهجور واقع می شود. ازدواج بدون عشق حتی اگر دوام یابد، گرمی و صمیمت آن کم خواهد بود.

شبیه هم نیستید

مدتی پس از عقد می فهمید که همسرتان نه تنها آنی که می خواستید نیست، بلکه آن چیزی که قبل از عقد هم نشان می داد نیست. هم خانه بودن با همسر بودن فرق دارد و شما قرار است تمام روز و شب خود را با فردی زندگی کنید که به او نزدیک نیستید. اگر با هم در مورد مسائل مختلف تفاهم ندارید، باید به دنبال راهی برای حل این موضوع باشید. مشاوره خانواده در این موقعیت ها به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید ابعاد کشف نشده رابطه تان را پیدا کنید.

عشق کهنه ای در دلتان مانده

ممکن است از ازدواج شما سال ها گذشته باشد، اما عشق دیگری در دلتان مانده که نتوانستید او را از ذهن خود خارج کنید. سعی کنید در شرایطی که از احساس خود به همسرتان مطمئن نیستید هرگز ازدواج نکنید. مشاوره روانشناسی به شما برای فراموش کردن رابطه قبلی بسیار مفید خواهد بود.

برنامه ریزی و خیال پردازی درباره دوران مجردی و احساس تنها از دیگر دلایل و انگیزه های ازدواج است که احتمال پشیمانی و شکست را بیشتر می کند.

 

پیشگیری از پشیمانی بعد از عقد

تنها راهی که به شما در پیشگیری از پشیمانی بعد از عقد کمک می کند این است که در شناخت همسر آینده تان دقت کنید. به توصیه های دیگران گوش کنید اما آن را حجت تام و تمام ندانید. دیگران همه از منظر نگاه خود به شما و خواستگارتان نگاه می کنند و هیچکس جز خودتان از دلتان باخبر نیست.

آموزش رفتار درست در دوران نامزدی، شناخت کافی همسر و اینکه شما چقدر می توانید با هم به تعامل و تعادل برسید، کاری است که روانشناسان و مشاوران ازدواج انجام می دهند. روانشناس به شما کمک می کند که بفهمید کسی که می خواهید انتخاب کنید آیا با شما و شخصیت شما سازگار هست یا نه و آیا زندگی ها و رویاهای شما دو نفر در یک مسیر و یک راستا قرار می گیرد یا خیر؟

 

اگر از عقد پشیمان شدیم چکار کنیم؟

برای اینکه بتوانید با خود و انتخاب خود کنار بیایید، لازم است چند مرحله را طی کنید. در مرحله اول پیش از آن که نظر و دیدگاه اطرافیان را بپرسید؛ بهتر است با یک متخصص روانشناسی موضوع را در میان بگذارید تا با بررسی عوامل مختلفی که حتی از دید خودتان دور مانده به حل موضوع و ارائه راهکار بپردازد. دیگر کارهایی که می توانید برای رفع پشیمانی انجام دهید، عبارتند از:

همسر خود را بی تعصب بشناسید

سعی کنید نقاط مثبت و منفی او را بدون سوگیری منفی ببینید. تلاش کنید نامزدتان را بشناسید و حقیقت وجودی او را دریابید. اگر تلاش کردید و به این نتیجه رسیدید که او برای شما مناسب نیست، می توانید به جدایی فکر کنید.

در چه صورت باید جدا شوید

در صورتی که متوجه شدید همسر آینده تان به یک بیماری سخت مبتلاست، می توانید به جدایی فکر کنید. بیماری هایی مثل هپاتیت، ایدز یا سرطان، بیماری هاییست که باعث می شود شما نتوانید زندگی معمولی داشته باشید. همچنین در صورت اطمینان به اعتیاد، ابتلا به بیماری های روانی خطرناک و فاش شدن بزهکاری و خلافکار بودن او، می توانید از ادامه زندگی با آن فرد صرف نظر کنید. برای کاهش آسیب چه به خود و چه طرف مقابل تان بهتر است پیش از هر اقدام جدی، یک تعریف از افراد نامناسب برای ازدواج در نظر داشته باشید.

انتظارات خود را متعادل کنید

داشتن انتظارات بیش از حد از همسرتان، می تواند شما را از ازدواج با او پشیمان کند. بنابراین سعی کنید با کمک مشاور انتظارات خود را سنجیده و آن ها را به حدی منطقی برسانید.

 

با پشیمانی زیر یک سقف نروید

اگر تمام این کارها را کردید و هنوز هم از اینکه با همسر عقد کرده تان پشیمانید؛ نباید با هم به زیر یک سقف رفته و به اشتباه خود ادامه دهید. علاوه بر هزینه های مالی سنگین ازدواج، تعهدات و مسئولیت های آن چند برابر خواهد شد و با ورود یک فرزند، تمام مشکلات زندگی شما روی دوش او خواهد افتاد. بنابراین شما قبل از ازدواج، تمام راه ها را رفته و تلاش خود را کرده اید، اگر با اینحال باز هم می خواهید از ترس آبرو یا حرف مردم، وارد زندگی مشترک شوید، مسئولیت عواقب بعدی آن فقط بر عهده خودتان خواهد بود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه پشیمانی بعد از عقد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : پشیمانی بعد از عقد

  • ۹۸/۰۱/۳۱
  • هنر زندگی

پشیمانی بعد از عقد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی