هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

روش زندگی افراد موفق

روش زندگی افراد موفق در سالهای اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است؛ طوری که بنظر می‌رسد فهم تفاوت های افراد موفق و ناموفق دغدغه‌ی بسیاری از افراد است. در جوامع جوان، طبیعی است که شور زندگی و میل به دستیابی به موفقیت و خوشبختی در آن تبدیل به میلی همگانی شده باشد. ضمن اینکه نابرابری‌های اجتماعی و فاصله طبقاتی بسیاری از جوانان را واداشته تا با تلاش زیاد و طی کردن مراحل موفقیت خودشان را تثبیت کنند و در باشگاه افراد موفق قرار بگیرند. علی‌رغم کتابها و سمینارها و دوره‌های آموزشی فراوانی که در زمینه‌ی روانشناسی مثبت‌گرا وجود دارد، کماکان لازم است درباره ابعاد مختلف موفقیت به بحث و بررسی بپردازیم. تفاوت‌های افراد موفق و ناموفق از جمله مواردی است که باید از ابتدای راه برای هر جوینده‌ راه موفقیت شفاف و روشن باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های دستیابی به روش زندگی افراد موفق می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره  9099075228و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : روش زندگی افراد موفق

اصلاً این موفقیت چیست؟

باید بگوییم تعریف مشخص و اجماعی برای موفقیت وجود ندارد! موفقیت از یک منظر بسیاری شخصی و فردی است و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. دانشمندان، فلاسفه، ثروتمندان و روش زندگی افراد موفق بسیاری تعاریفی از موفقیت ارائه کرده‌اند که درخور توجه می باشند. در جامعه و خانواده معیارهایی برای موفقیت وجود دارد که خودبخود به شما تحمیل می‌شوند. مفهوم موفقیت در دنیای امروز با خوشبختی و برخورداری از مواهب بسیار خلق شده است. از نظر بسیاری از مردم کسی موفق است که به آرزوهایش رسیده باشد و هرچه دلش می‌خواهد داشته باشد. اما آیا واقعاً موفقیت یعنی «داشتن» چیزهای بیشتر؟

آلفرد اوستن در تعریف موفقیت می‌نویسد : «آرامش و اطمینان، بهترین موفقیت است». این تعریف موفقیت را امری درونی و معنوی می‌داند.

موفقیت از نگاه عموم مردم

در نظر عامه مردم سه نگاه به موفقیت وجود دارد:

  • موفقیت شانسی است
  • موفقیت ذاتی است
  • موفقیت اکتسابی است

اکثر افراد به خانواده‌های ثروتمند غبطه می‌خورند و فکر می‌کنند موفقیت و خوشبختی در آنها موروثی است و بدون زحمت به آن می‌رسند. اما دیگر با مشاهده افراد عادی که به موفقیت رسیده‌اند می‌توان با اطمینان گفت که موفقیت مهارتی اکتسابی و در طول زمان است.

شما موفقیت خود را تعریف کنید. ممکن است برای یک نویسنده نوشتن روزی یک صفحه، موفقیتِ بزرگی باشد و به او احساس خوشبختی دهد. هیچ کس نمی‌تواند حد موفقیت را برای شما تعیین کند. چه چیز شما را خوشحال می‌کند؟ تعریف خود را از موفقیت بنویسید. موفقیت در هر عرصه‌ای اصولی خدشه ناپذیر دارد. با اینکه تعریف قاطع و جامعی برای موفقیت وجود ندارد اما بر مبنای اصولی که مورد قبول همگان است می‌توان گفت که موفقیت یعنی کار سخت، داشتن عزم و اراده، پشتکار و استقامت، گذر از آرزوها و انجام اقداماتی که در شما تفاوتی بوجود بیاورد.

 

مگر روش زندگی افراد موفق چگونه است؟

از شما چه پنهان، افراد موفق کار خاصی نمی‌کنند! افراد موفق فقط کارهایی را که افراد ناموفق نکرده‌اند بخوبی و منظم انجام داده‌اند. موضوع بنظر ساده می‌آید. افراد موفق براساس اقداماتی مشخص به نتایج مشخصی رسیده‌اند. مهمترین چیزی که در افراد موفق می‌بینید این است که می‌دانند با خودشان چند چند هستند. معنی موفقیت را برای خودشان روشن کرده‌اند. تکلیف‌شان معلوم است، می‌دانند چه می‌خواهند و به کجا باید برسند. دیگر اینکه خودشان در اولویت هستند و صرفاً بدنبال کسب رضایت دیگران نیستند. بهتر است فهرست‌وار به برخی از عادات افراد موفق اشاره کنیم:

1- دید مثبتی به زندگی دارند

2- از تغییر کردن استقبال می‌کنند

3- زیاد کار می‌کنند شاید روزی ۱۶ ساعت!

4- مدام در حال آموزش و تمرین و یادگیری هستند

5- از نه شنیدن و شکست خوردن نمی‌ترسند و مسئولیت شکست‌شان را می‌پذیرند

6- غر نمی‌زنند، گله و شکایت نمی‌کنند، دنبال راه حل هستند

7- احساساتشان را بیان می‌کنند، از ایده‌هایشان حرف می‌زنند

8- با آدمهای زیادی ارتباطات گسترده دارند

9- اطلاعات شان را به اشتراک می‌گذارند

10- برنامه مکتوب دارند، راجع به اهداف و احوالات‌شان می‌نویسند

11- دیگران را می‌بخشند، به دیگران کمک می‌کنند و قدرشناس هستند

12- دیدگاه کاسبکارانه و معامله‌گرانه ندارند

13- از موفقیت دیگران خوشحال می‌شوند

14- اصل کار برایشان مهم است نه داشتن پُست و مقام

و...

 

روش زندگی افراد نا موفق چه می‌کنند؟

در یک کلام می‌شود گفت افراد ناموفق کارهای افراد موفق را نمی‌کنند. بطور کلی بی‌هدف به هرجهت زندگی می‌کنند. هدف، برنامه و نقشه راه زندگی برایشان تعریف نشده است. عجیب است که حتی اینها هم توقع دارند به موفقیت برسند! عدم موفقیت البته یکباره اتفاق نمی‌افتد بلکه در طول زمان و به تدریج فرد را از دایره موفقیت دور می‌کند. برخی از اصلی‌ترین عوامل عدم موفقیت عبارتند از:

بی‌هدفی و بی‌انگیزگی، تحصیل نکردن در رشته دانشگاهی مورد علاقه، ازدواج نامناسب، تنبلی و عدم پشتکار و پیگیری، عدم رشد فردی و داشتن رفتار بچگانه، عدم انضباط مالی، ناهنجاری در خانواده و...

اما اصلی‌ترین مشکل کماکان برمی‌گردد به حوزه خوشناسی. افراد ناموفق خودشان را نمی‌شناسند و نمی‌دانند برای چه دارند زندگی می‌کنند. شاید بهتر باشد کارهای افراد ناموفق را هم خلاصه‌وار ذکر کنیم:

  • هیچ برنامه‌ای برای یادگیری بیشتر ندارند
  • تلویزیون زیاد می‌بینند!
  • نمی‌دانند می‌خواهد چه جور آدمی باشند
  • واقعیت را نمی‌پذیرند و دیگران را سرزنش می‌کنند
  • بدون ابزار و برنامه وارد عمل می‌شوند
  • نسبت به همه چیز دیدگاه معامله‌گرانه و حسابگری دارند
  • طلبکار و حق به جانب هستند
  • در درون آرزوی شکست دیگران را دارند
  • فکر می‌کنند همه چیز را می‌دانند
  • خوشبختی را وابسته به شانس می‌دانند
  • آموزش مهارت‌ها را جدی نمی‌گیرند و به همان تحصیلات دانشگاهی بسنده می‌کنند
  • داشتن پست و مقام برایشان مهم است

و...

 

چطور روش زندگی افراد موفق را پیش بگیریم؟

موفقیت در زندگی خواسته همه انسان هاست، اما خواستن چیزی با تلاش واقعی برای بدست آوردن آن متفاوت است. نقل قولی از ناپلئون بناپارت معروف است که می‌گوید «به من بگو دوستت کیست تا بگویم که هستی». به اطراف خود نگاه کنید! چند نفر آدم موفق نزدیک خود دارید؟ چند دوست صمیمی دارید که به اهداف‌شان رسیده‌اند و در مسیر موفقیت هستند؟ از قدیم گفته‌اند «همنشین تو از تو به باشد». برای اینکه در مسیر موفقیت فردی قرار بگیرید باید با افراد هدفمند و بااراده دمخور باشید.

سعی کنید به خودشناسی برسید تا چراغ‌های جاده زندگی‌ برایتان روشن شود. لازم نیست از ابتدا تا ته جاده را ببینید. همین که چند قدم بعدی را بدانید کافی است. از کسانی که این راه را طی کرده‌اند مشورت بگیرید. مشاوره با افراد موفق و یا مربیان موفقیت می‌تواند راهگشا باشد. با کمک دیگران می‌توانید راهتان را پیدا کنید. اگر تازه دانشگاه را تمام کرده‌اید و می‌خواهید مسیرتان را مشخص کنید دست بکار شوید. درست است که گفتیم تعریف موفقیت نسبی است، اما حتماً برای شخص شما هم تعریفی مشخص وجود دارد. فقط کافی است شروع کنید. انتخاب شغل مناسب می تواند شروع خوبی باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های دستیابی به روش زندگی افراد موفق می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره  9099075228و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : روش زندگی افراد موفق

  • ۹۸/۰۲/۳۱
  • هنر زندگی

روش زندگی افراد موفق

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی