هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

 آن هم زمانی که این مرد همسر شماست و باید نقش همسری و پدری داشته باشد، با دشواری های زیادی همراه می باشد. بی مسئولیتی و خونسردی مردان کل اعضای خانواده را با مشکل مواجه می کند. چرا که مرد به خصوص در جایگاه پدر، نماد قدرت و تکیه گاه برای سایر افراد است. مرد بی مسئولیت نمی تواند وظایف خود را بشناسد و عواقب کارهایش در نظر بگیرد. در نتیجه همسر و فرزندان نسبت به پدر بی اعتماد شده و احساس عدم امنیت می کنند، در چنین خانواده هایی اختلافات و دعوای بین زوجین نیز بیشتر و بیشتر می شود. اگر شما نیز با همسرتان خونسردتان مشکل دارید و نمی دانید چگونه به او وظایف اش را یادآوری کنید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریقتلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت

نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت چگونه باید باشد؟

درست است که رفتارهای اطرافیان نمی تواند از یک مرد بی مسئولیت مردی وظیفه شناس و مسئولیت پذیر بسازد، اما رفتار خانواده و اطرافیان در تقویت و تشدید بی مسئولیتی او نقش بسزایی دارند. در واقع ممکن است شما بدون این که آگاه باشید با رفتارها و کارهایی که انجام می دهید، بی مسئولیتی همسر خود را تشدید کنید. پس هم شما باید کاری کنید که او به وظایف اش عمل کند و هم او برای افزایش مسئولیت پذیری تلاش نماید. در ادامه راهکارهایی ارائه می دهیم که به شما در داشتن واکنش مناسب کمک خواهد کرد:

1- با همسرتان مانند یک کودک رفتار نکنید

حتی اگر همسرتان وظایف خودش را نمی شناسد، با او مانند یک کودک رفتار نکنید. برای مثال اگر همسرتان در انجام کارهای خود دائما از سختی آن ها شکایت می کند، سریعا به جای او کارهایش را انجام ندهید. تنها کاری که شما در این شرایط لازم است انجام دهید همدلی و همراهی با همسرتان است. شما با گفتن جملاتی نظیر "درک می کنم که واقعا شرایط سختی است" می توانید همدلی و همراهی خود را به او نشان دهید. اما این فرصت را به او بدهید که خود عهده دار وظایفش باشد.

2- بگذارید که همسرتان عواقب کارهایش را به عهده بگیرد

در برخورد با کسانی که مسئولیت پذیر نیستند، باید به آن ها فرصت دهید تا با عواقب کارهایشان رو به رو شود. به این منظور به او مسئولیت هایی را واگذار کنید و وقتی او در انجام آن ها کوتاهی می کند به جای او عواقب کارها را گردن نگیرید. برای مثال وقتی از همسرتان می خواهید، فرزندتان را از مدرسه به خانه بیاورد و فراموش می کند که این کار را بکند، به جای او از فرزندتان عذر خواهی نکنید. تا زمانی که همسرتان خودش با پیامد اعمالش مواجه نشود به رفتارهای بی مسئولانۀ خود ادامه خواهد داد.

3- نیازهای خود را صمیمانه با او مطرح کنید

بی مسئولیتی مردان به میزان زیادی همسران آن ها را خشمگین می کند. اغلب زنان در این مواقع احساس نارضایتی خود را با سرزنش کردن، سرکوفت زدن و ایراد گرفتن نشان می دهند. در حالی که این واکنش ها نه تنها باعث بهبود اوضاع نمی شود، بلکه به رابطه عاطفی شما نیز آسیب خواهد زد. برای پیشگیری از این مساله تلاش کنید تا خواسته ها و مشکلاتتان را در فضایی دوستانه و صمیمی با او در میان بگذارید. انتظارات خود را روشن کنید و به او کمک کنید وظایفش را بشناسد و مسیر درست برای انجام آن ها را پیدا کند. نادیده گرفتن و یا برعکس دائم غر غر کردن تغییری در رفتار او ایجاد نمی کند. شما با انتخاب واکنش های سالم می توانید اوضاع را به نحو بهتری مدیریت کنید.

4- از نقاط قوت و توانایی های مشتاقانه تعریف کنید

گاه واکنش هایی نظیر سرکوفت زدن و سرزنش، فرد را به این باور می رساند که توان انجام هیچ کاری را ندارد. در واقع عزت نفس او آسیب دیده، در نتیجه او هر چه بیشتر در برابر پذیرش مسئولیت ها از خود مقاومت نشان می دهد. چرا که می ترسد از پس انجام آن ها بر نیاید. به جای تمرکز بر ناتوانی شوهرتان، هنگامی که وظایفش را انجام می دهد با قدر دانی از او تلاش کنید تا این رفتار در او تقویت شود. هنگامی که همسرتان احساس کند می تواند به خوبی از پس کارها بر بیاد بیشتر به انجام کاری تمایل نشان می دهد.

 

شکست روش ها و نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت

اگر با تمام تلاش هایی که در جهت پرورش مسئولیت پذیری در همسرتان انجام دادید، او هم چنان نمی تواند انتظارات شما را برآورده کند قبل از اینکه رابطه شما دچار آسیب های جدی شود برای حل این مساله اقدامات موثر انجام دهید. استفاده از خدمات مشاوره خانواده و یا یک زوج درمانی در بهبود مشکلات تقسیم وظایف و افزایش مهارت های زندگی در شما و همسرتان نقش بسیار مفیدی خواهد داشت.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریقتلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره ی9092305265 تماس بگیرید.


منبع : نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی