هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

آیا می دانید که نحوۀ حرکات دست می تواند حاوی پیام هایی برای طرف مقابل باشد؟ افراد در حین برقراری ارتباط اطلاعات بسیار زیادی را به صورت غیر کلامی به یکدیگر منتقل می کنند. حرکات چشمی، بیانات چهره ای و حرکات بدن نظیر حرکات دست ها همگی انتقال دهنده پیام های مهمی هستند. آن ها می توانند در مورد میزان تمایل فرد به ارتباط، میزان اعتماد به نفس، وضعیت خلقی و بسیاری از موارد این چنینی را به شما اطلاعات بدهند. کسب آگاهی درباره روانشناسی دست به شما برای ارتقای مهارت های ارتباطی تان کمک بسیاری خواهد کرد. در ادامه این مطلب به صورت اختصاصی در مورد حرکات دست به ارائه نکاتی پرداخته ایم که مطالعه آن می تواند برای شما جالب توجه باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روان شناسی حالت های دست می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : حرکات دست | روان شناسی حالت دست ها

توجه به روانشناسی حرکات دست چه فایده ای دارد؟

وقتی شما با دیگران ارتباط برقرار می کنید، مغز شما به صورت خودکار از دست هایتان برای انتقال احساسات و افکارتان استفاده می کند. به این ترتیب دستان شما حتی نگفته هایتان یعنی آن قسمت از حرف هایتان را که بیان نکرده اید را نیز به دیگران منتقل می کنند. افزایش آگاهی شما در مورد زبان بدن و حرکات دست می تواند برای شما کلید برقراری ارتباط موفق باشد.

حتی زمانی که طرف مقابل شما بخواهد افکار خود را از شما پنهان کند، دست های او پیغام هایی به شما می فرستند که حقیقت را فاش می کنند. اگر شما نسبت به این پیام ها آگاه باشید می توانید واکنش و عکس العمل های بهتری را  از خود نشان دهید. برای این که در این امر مهارت بیشتری به دست بیاورید لازم است ابتدا از خودتان شروع کنید و در موقعیت های مختلف بیشتر به حرکات و حالت های دست خود توجه کنید.

 

حرکات دست را بشناسید

در ادامه به حالت ها و حرکت های رایج دست که افراد در موقعیت های مختلف از خود نشان می دهند، اشاره خواهیم کرد و در مورد پیام هایی که هر یک از این حالات منتقل می کنند بحث کرده ایم:

1- حرکات دست در زمان دست دادن

نحوه دست دادن دیگران می تواند احساسات آن ها را در مورد شما آشکار کند. وقتی که طرف مقابل تان با کف دست خود به طور کامل دست شما را لمس می کنند؛ این پیغام را می رساند که به این رابطه علاقه مند هست و احساس آشنایی می کند.

دست دادنی که در آن فرد تنها با انگشتان خود دست شما را لمس می کند، نشان دهندۀ علاقه کمتر و حتی در مواردی راحت نبودن در آن موقعیت می باشد. همچنین دستان سرد و خمیده به شما می گویند که فرد مقابلتان تنش زیادی دارد که البته این لزوما به خاطر حضور شما نیست بلکه می تواند ناشی از مسائل مختلف در آن شرایط باشد.

2- گرفتن کف دست ها رو به پایین

وقتی که فرد در حین صحبت کردن کف دست های خود را رو به پایین می گیرد، اعتماد به نفس بالای خود را به شما نشان می دهد گرچه این حالت می تواند بیانگر خشکی و انعطاف ناپذیری او نیز باشد.

همچنین اگر کف دست های رو به پایین، با انگشت های کشیده همراه باشد احساساتی نظیر قدرت طلبی، تسلط و نادیده انگاری را منتقل می کند. در حقیقت وقتی شما با فردی رو به رو هستید که در حین صحبت دست هایش را به این شکل نگه می دارد به صورت غیر مستقیم به شما می گوید که عقایدش را تغییر نخواهد داد و این شما هستید که باید رویکرد خود را عوض کنید.

3- گرفتن کف دست ها رو به بالا

گرفتن کف دست به سمت بالا معمولا اثر مثبتی بر دیگران دارد. افرادی که هنگام دیدار با شما دست ها را رو به بالا می گیرند و با آغوش باز به سمت شما می آیند؛ میزان بالایی از پذیرش، اعتماد به نفس و تمایل به ارتباط را نشان می دهند.

4- گذاشتن دست روی قلب

وقتی فرد دستش را روی قلبش می گذارد در واقع دارد به شما می گوید که تمایل دارد پذیرفته شود یا مورد اعتماد قرار بگیرد. گذاشتن دست رو قلب لزوما نشان دهنده صداقت فرد نیست، بلکه تنها این پیام را منتقل می کند که می خواهد حرف هایش را باور کنید. در واقع اگر دقیق تر به این حرکت نگاه کنید، او می خواهد بگوید که حرف هایش از قلبش نشات می گیرد.

5- قرار دادن دست در حالت اشاره

صحبت کردن در حالتی که فرد دستش را به حالت اشاره بگیرد؛ نمادی از قدرت نمایی محسوب می شود. معمولا معلمان هنگام حرف زدن با دانش آموزان و والدین هنگام صحبت با فرزندان خود در شرایطی که می خواهند امر و نهی کنند از این حالت استفاده می کنند.

گرفتن دست در حالت اشاره معمولا به عنوان یک حالت تهاجمی و عصبی تعریف می شود. به همین خاطر استفاده از آن مودبانه نیست، در شرایطی که می خواهید دیگران را قانع به انجام کاری بکنید به جای این حالت، بهتر است از کل دست خود استفاده کنید.

6- قرار دادن دست ها در پشت بدن

قرا دادن دست ها در پشت بدن معمولا بیانگر اعتماد به نفس بالاست. این حالت معمولا در مردان بیشتر دیده می شود. وقتی شما دست هایتان را به این صورت قرار می دهید معمولا طرف مقابلتان کمتر احساس راحتی می کند. چرا که قرار دادن دست ها در پشت بدن به دیگران این حس را می دهد که در حال بررسی شدن هستند.

7- معنای حرکات دست های بسته و شکستن انگشت ها

بستن دست ها و شکستن انگشتان از ژست های آرامش بخش برای خود فرد محسوب می شود. فردی که این حرکت را انجام می دهد، معمولا در آن شرایط احساس راحتی ندارد، یا از چیزی می ترسد و عصبی است. او با این کار در واقع می خواهد خودش را آرام کند. دیدن فردی با انگشتان درهم تنیده به شما این هشدار را می دهد که او درحال تجربه اضطراب زیادی است. شما با دیدن این نکات می توانید نحوه واکنش خود را به گونه ای ترتیب دهید که بتواند مقداری از اضطراب او بکاهید.

8- گذاشتن دست ها در جیب

دست های در جیب گذاشته شده نشان دهنده عدم تمایل، عدم اعتماد و بی میلی فرد است. اگر می خواهید با این فرد ارتباط خوبی برقرار کنید باید در ابتدا تلاش کنید که اعتماد و علاقه او را جلب کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روان شناسی حالت های دست می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : حرکات دست | روان شناسی حالت دست ها

  • ۹۸/۰۳/۱۷
  • هنر زندگی

حرکات دست

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی