هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

ویروس هرپس باعث بروز تب خال در لب یا برخی عارضه‌های پوستی در سایر نقاط بدن از جمله آلت تناسلی می‌شود. این بیماری مسری است و از طریق بزاق آلوده یا تماس جنسی با فرد مبتلا انتقال داده می‌شود. این ویروس اگر وارد بدن انسان شود تا پایان عمر همراه شخص می‌ماند، با این حال اقدام برای درمان در بهبود سریع‌تر زخم‌ها، کاهش شدت و علایم بروز بیماری همچنین کم شدن دفعات عود و به حداقل رساندن احتمال انتقال ویروس به فرد دیگر موثر است. این بیماری ممکن است تا مدت‌ها در حالت نهفته باقی بماند و فرد مبتلا از وجود بیماری اطلاعی نداشته باشد. ویروس هرپس، در واکنش به استرس و فشارهای روانی فعال می‌شود. بزرگترین مانع درمان برای مبتلایان احساس شرم و خجالت در بیان بیماری است. روش صحیح برخورد با این افراد، پذیرش و راهنمایی صحیح آنان در پیگیری درمان موثر است. 

 

برای دست یافتن به اطلاعات بیشتر در زمینه علت یابی و راه‌های جلوگیری از انتشار ویروس هرپس می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : هرپس | نشانه ها، علل و درمان هرپس

هرپس

ویروس هرپس سبب بروز بیماری عفونی هرپس سیمپلکس یا تب خال می‌شود. این ویروس باعث ایجاد تاول‌های ریز و ملتهب در صورت، آلت تناسلی در هر دو جنس می‌گردد. این بیماری از طریق خراش‌های پوستی انتقال یافته و با آلوده کردن سلول‌های عصبی به صورت نهفته در بدن باقی می‌ماند. این بیماری بر اثر فشارهای روانی و احساسی فعال می‌شود و یکی ازبیماری‌های مقاربتی نیز محسوب می‌شود.

 

انواع ویروس هرپس

دو نوع ویروس هرپس وجود دارد:
نوع اول : موجب تب خال در ناحیه لب می‌شود که بسیار مسری و شایع است و از طریق بزاق آلوده انتقال می‌یابد.
نوع دوم : باعث ایجاد تاول‌های ریز قرمز رنگ در آلت تناسلی شده و از طریق تماس جنسی انتقال می‌یابد.

 

محل و علائم ویروس هرپس

خارش و درد همراه با تورم و قرمزی منطقه آلوده شده از بارزترین علائم این بیماری در نقاط مختلف بدن است. تبخال‌های ایجاد شده اگر پاره نشوند به مرور زمان زخمی شده و تبدیل به دلمه می‌گردند. این بیماری با وجود اینکه بیشتر به عنوان عارضه آلت تناسلی شناخته شده است اما در نواحی دیگر بدن به عنوان مثال صورت هم وجود دارد. در ادامه به علائم ایجاد شده در برخی اندام‌های بدن می‌پردازیم :

1- لثه: بیماری هرپس در لثه باعث درد شدید و التهاب و قرمزی مفرط می‌شود.

2- آلت تناسلی: بیماری هرپس در آلت تناسلی باعث تاول‌های ریز و سوزناک در گردنه رحم و مجرای تناسلی می‌شود. در این شرایط غدد لنفاوی ران‌ها متورم می‌گردند. به علت آلوده شدن آلت تناسلی، ادرار با سوزش همراه است. هرپس ناحیه تناسلی، هم در مردان و هم در زنان اتفاق می‌افتد و تنها راه ابتلا به آن آمیزش جنسی با ناقلان این ویروس است.

3- مری: بیماری هرپس در مری باعث درد شدید در هنگام بلعیدن غذا می‌شود.

4- انگشت: بیماری هرپس در بند انگشتان دست و پا با درد و سوزش همراه است.

5- چشم: ویروس هرپس اگر به چشم برسد باعث آلودگی قرنیه شده و در اکثر موارد سبب کوری می‌شود. این بیماری در چشم، خود را به شکل یک زخم دردناک روی پلک یا سطح چشم نشان می‌دهد و قرنیه را ملتهب می‌کند.

 

پیشگیری از ابتلا به بیماری هرپس

می‌توان از طریق رعایت یک سری اعمال بهداشتی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

در هرپس نوع یک شخص از تماس فیزیکی با افرادی که ضایعات فعال دارند خودداری کند و با شستن مرتب دست‌ها و مالیدن روزانه داروی آسیکلوویر به بدن از مبتلا شدن به این عارضه پیشگیری کند.

در هرپس نوع دو افراد باید رابطه جنسی محافظت شده برقرار کنند و در مدت زمانی که این بیماری در یکی از طرفین عود می‌کند از هر گونه آمیزش جنسی خودداری نمایند. مشاوره جنسی به شما برای پیشگیری و درمان این نوع تبخال خدمات ارائه می‌دهد.

 

تاثیرات بیماری تبخال بر وجوه اجتماعی و روانی فرد ناقل

فرد ناقل در سطح اجتماعی دچار نوعی شرم پنهان می‌شود و از اینکه دچار این بیماری است خجالت می‌کشد، او ممکن است علائم پرخاشگری جابه جا شده را از خود نشان دهد. این ویروس در سطح روانشناختی می‌تواند زمینه ساز ابتلا به اختلال دو قطبی و افسردگی شود. دانشمندان در سلول‌های عصبی افرادی که به اختلال دو قطبی و افسردگی مبتلا هستند ویروس هرپس انسانی را کشف کردند. در کل فرد به مرور زمان با تغییرات شخصیتی و رفتاری نامطلوبی مواجه می‌شود که هم برای خودش و هم دیگران آزار دهنده است. همچنین فرد مبتلاممکن است اعتماد به نفس جنسی اش پایین بیاید. در این حالت، طرف مقابل می‌تواند با احترام گذاشتن به وضعیت بیمار در جهت بهبود علائم کوشا باشد.

 

درمان تبخال

درمان این بیماری بیشتراز طریق داروهای گیاهی مانند عصاره گیاه سالویا و پماد گیاهی میرتوپلکس انجام می‌گیرد. هر فرد به محض مشاهده اولین علائم سوزش یا خارش و گزگز شدن پوست باید درمان را آغاز کند چون هر چه زمان کوتاه تری از ابتلا به بیماری گذشته باشد شانس بهبودی بیشتر است. این بیماری به طور کامل درمان نمی‌شود اما با موارد ذکر شده نشانه‌ها تسکین می‌یابند و علائم در حملات بعدی خفیف‌تر می‌شوند. ضمن اینکه از گسترش عفونت جلوگیری می‌شود و از این طریق بیماری تا حدودی کنترل می‌گردد. ازهمه مهمتر این است که ضمن درمان برنامه‌های آموزشی ویژه ای نیز به افراد داده می‌شود که آن‌ها را آگاه کند چگونه در بهبود علائم خود عمل کنند.

ضمن درمان‌های پزشکی، پیگیری درمان‌های روان شناختی نیز توصیه می‌گردد تا آسیب‌های روانشناختی وارد شده به بیمار طی یک پروسه درمانی شناخته شده و برطرف گردند. دریافت مشاوره روانشناسی برای کاهش استرس و تنش بسیار حائز اهمیت می‌باشد.
 

برای دست یافتن به اطلاعات بیشتر در زمینه علت یابی و راه‌های جلوگیری از انتشار ویروس هرپس می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : هرپس | نشانه ها، علل و درمان هرپس

  • ۹۸/۰۴/۱۴
  • هنر زندگی

هرپس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی