هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

اهمیت خانواده همسر در ازدواج چیست؟ خانواده همسر چه نقشی در میزان رضایت از زندگی زناشویی ایفا می‌کنند و باید در مورد آن‌ها به چه مسائلی توجه کرد؟ ازدواج، در عین حال که پیوند دو فرد محسوب می‌شود دو خانواده را نیز به یکدیگر مرتبط می‌کند. توجه به خانواده فردی که می‌خواهید با او ازدواج کنید در واقع توجه به نوع تربیت، پرورش و سبک زندگی خود همسر آینده‌تان است. اگر  می‌خواهید از نقش و اهمیت خانواده همسر در ازدواج بیشتر آگاه شوید، در ادامه مقاله توضیحات بیشتری راجع به آن مطرح می‌نماییم. همچنین مشاوره قبل از ازدواج می‌تواند در این موضوع به شما کمک کند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه می‌توانید اهمیت خانواده همسر در ازدواج  با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره  9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : اهمیت خانواده همسر در ازدواج | ۵ عامل مهم

اهمیت خانواده همسر در ازدواج چقدر است؟

نقش خانواده در ازدواج بسیار پررنگ است و توجه به آن‌ برای زوجین از جهات مختلفی اهمیت دارد. مسائل مختلفی نظیر مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مربوط به آن‌ها به میزان زیادی کیفیت زندگی افراد را پس از ازدواج تعیین می‌کند. در ادامه از جنبه‌های مختلف به بررسی اهمیت خانواده همسر در ازدواج پرداخته‌ایم:

1- تأثیر سبک زندگی خانواده همسر بر ازدواج

اینکه خانواده همسر شما از نظر وضعیت فرهنگی در چه سطح و شرایطی قرار دارد در زندگی شما بسیار تأثیر خواهد داشت. وضعیت فرهنگی خانواده‌ها، نوع آداب‌ورسوم آن‌ها، ویژگی‌های رفتاری و سبک زندگی آن‌ها را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. هرچقدر شما و خانواده‌تان از این جهات با خانواده همسرتان تشابهات بیشتری داشته باشید مسیر ازدواج با سهولت بیشتری پیش خواهد رفت. اما تفاوت‌های فرهنگی از همان زمان خواستگاری تا بعد از ازدواج اختلافات و تعارض‌های زیادی را برای شما به بار خواهد آورد و به قدرت سازگاری بسیار بالایی برای کنار آمدن به شرایط نیاز خواهد داشت.

2- مدل ارتباطی میان افراد خانواده همسر 

در بررسی خانواده همسر بسیار اهمیت دارد که ببینید افراد در آن سیستم خانواده چگونه با یکدیگر رفتار می‌کنند. برای مثال بسیار لازم است که بررسی کنید مهارت‌های ارتباطی کلامی و غیرکلامی در خانواده آن‌ها چگونه است و یا تعامل والدین با یکدیگر و سبک تربیتی آن‌ها در برابر  فرزندان به چه صورتی بوده است. افرادی که در خانواده‌ای بسیار سخت‌گیر و با تعاملات عاطفی سطحی پرورش یافته‌اند و یا افرادی که در خانواده‌ای آسان‌گیر با دریافت محبت‌های افراطی بزرگ‌شده‌اند مسلما با افرادی که در خانواده‌ای معتدل بوده اند متفاوت هستند و این مسئله به میزان زیادی ارتباط عاطفی شما را با همسرتان تحت تأثیر قرار خواهد داد.

3- میزان حمایتگری خانواده همسر

از دیگر مسائلی که در اهمیت خانواده همسر در کیفیت ازدواج بسیار نقش دارد میزان حمایتگری آن‌هاست. میزان حمایتی که افراد از نظر روانی، عاطفی ، مالی و ... از خانواده خود دریافت می‌کنند بر سلامت روان آن‌ها بسیار تأثیر می‌گذارند. افرادی که خانواده غیر حمایتگری دارند معمولاً به خاطر احساس فشار بسیار زیادی که در زندگی می‌کنند بیشتر از سایرین در معرض انواع آسیب‌های روانی و اجتماعی قرار می‌گیرند.

4- خانواده همسر و وضعیت اقتصادی

این که خانواده همسر شما در چه جایگاه اقتصادی قرار دارد می‌تواند در ازدواج شما بسیار تأثیرگذار باشد. چرا که وضعیت اقتصادی افراد انتظارات و توقعات آن‌ها را به میزان زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهد به همین خاطر اگر خانواده همسر شما شرایط مالی بسیار متفاوتی با شما داشته باشند شما درموارد بسیاری در قبل از ازدواج و بعد از آن با مشکل مواجه خواهید شد. برای افزایش آگاهی از این مسئله می‌توانید به مقاله‌های ازدواج با دختر پولدار و ازدواج با مرد پولدار مراجعه کنید.

5- اهمیت خانواده همسر در ازدواج : نظارت و دخالت خانواده 

برخی از خانواده‌ها میزان کنترل‌گری بسیاری دارند. این امر باعث می‌شود که آن‌ها اجازه استقلال کمی به فرزندانشان بدهند و با کنترل بیش از حد در بسیاری از موارد از آن‌ها شخصیت‌های وابسته‌ای بسازند. هرچقدر هم که شما با فرد مورد نظرتان تفاهم داشته باشید این کنترل‌گری‌ها و دخالت‌ها زندگی شما را درگیر کشمکش و تلاطم‌های زیادی خواهد کرد. به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که در بررسی و تحقیقات پیش از ازدواج این مسئله را در نظر بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه می‌توانید اهمیت خانواده همسر در ازدواج با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره  9092305265 تماس بگیرید.


منبع : اهمیت خانواده همسر در ازدواج | ۵ عامل مهم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی