هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

یکی از مسائلی که در مسیر پیش از ازدواج و بعد از آن نیز در زندگی مشترک زوجین تعارض‌های زیادی ایجاد می‌کند اختلاف سطح خانواده‌ ها در ازدواج است. خانواده دختر و پسر از جهات مختلفی ممکن است با یکدیگر اختلاف سطح داشته باشند که اختلاف فرهنگی و اقتصادی نمونه های رایجی از آن‌ها است. این اختلافات می‌توانند از همان ابتدا منجر به سوءتفاهماتی بین خانواده‌ها شوند و مسیر ازدواج را برای جوانان سخت کنند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در زمینه اهمیت و تأثیرات اختلاف سطح خانواده‌ها در ازدواج هستید، در ادامه این مقاله توضیحات بیشتری در این باره ارائه کرده‌ایم که مطالعه آن می‌تواند برای شما سودمند باشد. در مشاوره قبل از ازدواج نیز می‌توانید راجع به اختلاف سطح خانواده‌ها مشورت بگیرید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلاف سطح خانواده‌ها در ازدواج می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : اختلاف سطح خانواده‌ ها در ازدواج | این فاصله‌ها را در نظر بگیرید

اختلاف سطح خانواده‌ ها در ازدواج به چه معنا است؟

یکی از فاکتورهای مهم در ازدواج تفاهم و اشتراکات خانوادگی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. زمانی که خانواده‌ها در این موارد با یکدیگر تناسب نداشته باشند ما با مقوله اختلاف سطح خانواده‌ها در ازدواج مواجه هستیم. اختلاف سطح خانواده‌ ها در ازدواج منجر به اختلاف‌نظرها و تعارضات زیادی در زمینه‌های مختلف مالی، اخلاقی، رفتاری، ارتباطی و ... خواهد شد. برای یک ازدواج موفقشما باید به دنبال فردی باشید که از این جهات بیشترین همخوانی را با خانواده شما داشته باشد در این صورت به احتمال بیشتری درک و پذیرش متقابل میان شما و خانواده‌ها شکل خواهد گرفت.

 

اختلاف سطح خانواده‌ ها در ازدواج و جنبه‌های مختلف آن

همان‌طور که در مطالب فوق گفته شد، اختلاف سطح خانواده‌ها فقط در یک زمینه نیست و جنبه‌ها و ابعاد مختلفی دارد در ادامه به هریک از این جنبه‌ها به صورت جداگانه‌ای اشاره خواهیم کرد:

1- اختلاف سطح فرهنگی خانواده‌ ها

اختلاف فرهنگی در ازدواج مسائل بسیار گسترده‌ای را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و از همین رو است که تأثیرات آن بر کیفیت ازدواج زوجین بسیار عمیق است. در حقیقت اختلافات فرهنگی منجر به اختلافاتی در زمینه‌های مختلف نظیر  عقاید، آداب و رسوم، سبک زندگی و روش‌های تربیتی افراد می‌شود.

زوج‌هایی که در فرهنگ‌های متفاوتی پرورش یافته‌اند، برای آنکه بتوانند در زندگی مشترک با چالش‌های کمتری مواجه شوند پیش از تصمیم‌گیری قطعی برای ازدواج لازم است که با مراجعه به یک مشاور روانشناس از مشکلات و چالش‌هایی که در آینده قرار است با آن مواجه شوند آگاهی بیشتری کسب کنند و به کمک مداخلات روان‌درمانگر بتوانند مهارت‌های سازگاری خود را افزایش دهند تا در آینده پذیرش و انعطاف بیشتری در برابر تفاوت‌ها از خود نشان دهند.

2- اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج : اختلاف طبقاتی

اختلاف طبقاتی در ازدواج  و وضعیت اقتصادی خانواده‌ها از آن جهت اهمیت پیدا می‌کند که افراد تحت تأثیر شرایط متفاوت مالی خود انتظارات، توقعات، سلایق و سبک زندگی‌های متفاوتی را شکل می‌دهند. به همین دلیل  در صورت وجود تفاوت طبقاتی احتمال این که در همه این موارد با یکدیگر دچار چالش و تعارض شوند بسیار بالا می‌رود. اگر قصد ازدواج با کسی را دارید که از نظر شرایط اقتصادی تفاوت بسیاری با شما دارد لازم است که با احتیاط بیشتری پیش بروید، انتظارات و سبک زندگی طرف مقابل و خانواده او را بیشتر بررسی کنید و شرایط و اوضاع مالی خود و خانواده‌تان را با وضوح بیشتری برای آن‌ها توضیح دهید.

3- اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج : اختلافات شخصیتی و روانی 

یکی از مسائلی که شاید در ازدواج بیشتر از سایر موارد نادیده گرفته می‌شود، اختلاف خانواده‌ها از منظر شخصیتی و روانی است. در حالی که این مسئله به میزان بسیار زیادی می‌تواند در دوام و کیفیت ازدواج تأثیرگذار باشد. به طور کل می‌توان گفت که خانواده‌های سالم از نظر روانی بیشتر احتمال دارد که فرزندان سالمی را تربیت کنند. هم‌چنین تیپ شخصیتی خانواده همسر و تفاوت آن با خانواده شما به میزان زیادی منجر به تعارض در رفت و آمدهای خانوادگی خواهد شد. بررسی تفاوت در سطوح روانی با وجود اهمیت بسیاری که دارد برای همه افراد ساده نیست و نیاز به مشورت با متخصص دارد. به این منظور استفاده از خدمات مشاوره پیش از ازدواج کمک زیادی  در این زمینه به شما خواهد کرد تا بتوانید میزان تطابق خانواده‌ها را از نظر وضعیت روانی و شخصیتی نیز بررسی کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلاف سطح خانواده‌ها در ازدواج می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : اختلاف سطح خانواده‌ ها در ازدواج | این فاصله‌ها را در نظر بگیرید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی