هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

ازدواج با اسکیزوفرنی چگونه ممکن است؟ راه های تشخیصاسکیزوفرنی چیست؟ چگونه بفهمم آیا فردی که قرار است با او ازدواج کنم اسکیزوفرنی دارد یا خیر؟ رابطه‌ جنسی و زناشویی در افرادی که اسکیزوفرنی دارند چگونه است؟ ازدواج یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی است و عشق و علاقه طرفین به یکدیگر، متعهد بودن و همچنین سالم بودن زوجین از نظر روانی از اصول مهم ازدواج موفق است. با این حال اگر یکی از زوجین از مشکلی مانند بیماری اسکیزوفرنی رنج می‌برد، می‌توانند با روان‌شناس متخصص مشورت کنند و در صورتیکه شرایط مناسب بود با یکدیگر ازدواج نمایند. به همین منظور مشاوره قبل از ازدواجمی‌تواند به شما کمک کند.  در ادامه مطلب به تعریف بیماری اسکیزوفرنی و پیامد‌های آن می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با اسکیزوفرنی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : ازدواج با اسکیزوفرنی (روش تشخیص + راهکار)

ازدواج با  اسکیزوفرنی : روش تشخیص

اسکیزوفرنی از اختلالات روانی است که زندگی فرد را از روند طبیعی خارج می‌کند و علائم گوناگونی دارد. برخی از عوامل اصلی این اختلال  عبارتند از:

فقدان روابط اجتماعی، انزوا و در خودفرورفتگی

هذیان و توهم

 اختلالات عاطفی واضح مثل خلق پایین، سطحی یا یکنواخت

  دوگانگی در تفکر و تصمیم‌گیری

 اختلال فکر و گفتار

واکنش‌های هیجانی نامتناسب با موقعیت

فقدان انگیزه و اراده در فرد

ناتوانی در تجربه لذت

اسکیزوفرنی علل گوناگونی دارد می‌توان گفت عوامل ژنتیکی مانند بستگان درجه یک مبتلا به اسکیزوفرنی، تغییرات ناقل‌های عصبی شیمیایی و عوامل محیطی مانند شرایط تولد، حوادث و ضربه‌های مغزی، عفونت‌ها، بیماری‌های دوران بارداری مادر‌، فصل تولد و شیوه های تربیتی نیز می‌تواند از علل بروز اسکیزوفرنی باشد.

 

اسکیزوفرنی می‌تواند ازدواج کند؟

سلامت جسمانی در ازدواج مهم است؛ در صورتیکه زوجین از سلامت جسمانی کافی برخوردار نباشند تحت نظر پزشک می‌توانند ازدواج موفقی داشته باشند. با این‌حال آمار ازدواج افرادی که اسکیزوفرنی دارند کمتر از عموم مردم است. شدت بیماری اسکیزوفرنی در افراد مختلف متفاوت است، بنابراین نمی‌توان گفت همه‌ی افرادی که اسکیزوفرنی دارند نمی‌توانند ازدواج کنند، بلکه با توجه به شرایط و وضعیت بیماری در فرد می‌توان تشخیص داد که آیا توانایی ازدواج کردن را دارند یا خیر. بیماری اسکیزوفرنی با دارو قابل درمان و کنترل است؛ ولی قبل از ازدواج همسر فرد مبتلا به اسکیزوفرنی باید در جریان بیماری او باشد تا بتواند تصمیم صحیح و منطقی بگیرد تا بعد از ازدواج غافلگیر نشود. زوج‌ها حق دارند از وضعیت سلامتی جسمانی و روانی یکدیگر آگاهی داشته باشند.

اسکیزوفرنی تا حدودی ناتوان کننده است بنابراین بعد از ازدواج ممکن است بیشتر وظایف در زندگی بر عهده‌ی طرف مقابل باشد. به صورت کلی موفقیت در ازدواج بستگی به شرایط بیماری فرد دارد و هرچقدر شدت بیماری کمتر باشد کنترل بیماری بهتر است و در نتیجه زندگی موفق‌تری در انتظار است. افرادی که اسکیزوفرنی دارند به طور کلی می‌توانند تا حدودی خود را با شرایط زندگی سازگار کنند و طبق دستور پزشک کار متناسب با شرایط خود را انجام دهند و زندگی عادی داشته‌ باشند.

برای کنترل بیماری اسکیزوفرنی راه‌های مختلفی مثل دارو درمانی، روان درمانی و مدیریت بیماری و علائم آن توسط خود فرد -در صورتیکه شدت بیماری پایین و قابل کنترل باشد، وجود دارد. اما در صورتی‌که شدت بیماری بالا باشد به سختی می‌توان ‌آن‌را کنترل کرد. انتقال این بیماری تا حدودی ژنتیکی است و در حالتی که یک والد یا خواهر مبتلا به اسکیزوفرنی داشته باشید احتمال انتقال این بیماری ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند ولی اگر هردو والد مبتلا به اسکیزوفرنی باشند احتمال انتقال این بیماری افزایش پیدا می‌کند.

 

فرد مبتلا به اسکیزوفرنی عملکرد جنسی طبیعی دارد؟

مصرف دارو‌های روان‌پریشی ممکن است بر میل جنسی این افراد تاثیر بگذارد و منافع جنسی بیمار را کاهش دهد. اگر این مسئله مشکل‌ساز شد می‌توانید با مشورت پزشک اختلالات جنسی را توسط دارو‌های مکمل درمان کنید، علاوه بر دارو‌های روان‌پریشی عوامل جسمانی و روان‌شناختی نیز در بروز مشکلات جنسی نقش دارد. مردانی که به اسکیزوفرنی مبتلا هستند بیشتر در معرضاختلال نعوظ هستند و این مشکل نیز ناشی از مصرف دارو‌های روان‌پریشی است. درست است که دارو‌های روان‌پریشی باعث ایجاد مشکلات جنسی‌ می‌شود، اما مزیت آنها این است که باعث می‌شود بیماری فرد کنترل شود و رفتار مناسب با موقعیت داشته‌ باشد. به طور کلی افرادی که اسکیزوفرنی دارند به ندرت می‌توانند وارد رابطه‌‌ای پایدار و طولانی مدت شوند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با اسکیزوفرنی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : ازدواج با اسکیزوفرنی (روش تشخیص + راهکار)

  • ۹۸/۰۴/۲۸
  • هنر زندگی

ازدواج با اسکیزوفرنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی