هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

ازدواج با فرد وسواسی ممکن است یکی از گزینه‌های روی میز شما باشد. همین ابتدای کار باید فکر کنید که با افراد وسواسی چگونه رفتار کنیم؟ شاید افراد وسواسی را در اطراف خود زیاد دیده‌باشید. افراد وسواسی رفتارهای وقت‌گیر و تشریفاتی زیادی دارند که همان‌ها باعث می‌شوند همیشه از اصل مطلب باز بماند. وقت‌کُشی در زمانه‌ای که وقت طلاست چه جایی دارد؟ وسواس می‌تواند در زندگی مشترک شما تاثیر بسیار زیادی بگذارد، پس پیشنهاد می‌کنیم قبل از ازدواج با فرد وسواسی خصوصیاتش را کامل بشناسید.  مشاوره قبل از ازدواج دقیقاً چیزی است که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با فرد وسواسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : ازدواج با فرد وسواسی شدنی است یا نه؟ (مهمترین نکات)

ازدواج با فرد وسواسی : تمیز باشید

بهتر است انواع وسواس و اختلالات مربوط به آن را بشناسید. فردی که دچار وسواس است اطرافیانش را به شدت آزار می‌دهد، خصوصاً شما که همسرش هستید! او دیگران را وادار به انجام کارهایی می‌کند، اما واقعا قصدش آزار دیگران نیست بلکه معتقد است این کارها ضروری هستند. زمانی که مهمان به خانه شما می‌آید همه باید به صف و مرتب منتظر باشند ابتدا کفش‌هایشان را به‌طور قرینه جفت کنند و بعد داخل شوند. تازه بعد از آن‌ همگی باید قبل از هرکاری دست‌های خود را با صابون بشویند و... اگر فردی اجتماعی هستید که دوست دارید زیاد رفت و آمد داشته باشید زندگی با فرد وسواسی بسیار برایتان سخت می‌شود. تشخیص وسواس و راه‌های درمان آن از اقدامات واجب طرفین ماجراست. 

 

وسواس فکری

فردی که در دچار وسواس فکری است بدون این‌که متوجه باشد افکار مزاحم تمام ذهنش را در برمی‌گیرد. مثلا گاهی افکار خشونت‌آمیز به سرش می‌زند و می‌ترسد که نکند با چاقو کسی را بکشد. این فکر آن‌قدر ذهنش را درگیر می کند و آن‌قدر در ذهن خود تجسم سازی می‌کند که برای جلوگیری از کشتن دیگران با خود عهد می‌بندد که دیگر دست به چاقو نزند و هرگونه وسیله‌ی تیزی را از خودش دور می‌کند. فردی که وسواس فکری دارد خودش می‌داند که همه افکارش مزاحم و بی دلیل هستند و تنها حاصل ذهنش هستند و مدام سعی می‌کند تا آن‌ها را انکار کند و اما در نهایت نمی‌تواند آن‌ها را کنترل کند و تسلیم می‌شود. وسواس فکری در موارد حاد تبدیل به اختلال می‌شود و ممکن است عملکرد روزانه فرد را دچار مشکل کند. پس علائم را در خواستگار و یا نامزد خود جدی بگیرید.

 

فرد وسواسی مسئولیت‌پذیری افراطی دارد

فرد وسواسی بسیار متعهد و مسئولیت پذیر است. اما چرا؟ دلیل آن این است که ترس شدیدی از وقایع ناگوار دارد به همین دلیل سعی می‌کند به طور بیمارگونه‌ای همه چیز را کنترل کند. از ترس آتش‌سوزی بسته بودن شیر گاز را بارها چک می‌کند. از ترس دزد بارها درب خانه را قفل می‌کند و با این حال بازهم خیالش راحت نیست و ممکن است وسط راه شما را مجبور کند تا برگردید و دوباره قفل در را چک کنید. اینجاست که مشخص می‌کند فرد وسواس فکری دارد. ممکن است گزارش کاری‌اش را صدها بار چک کند که غلط املایی  و انشایی نداشته‌ باشد. در برخی موارد که به حالت اختلال وسواس جبری می‌رسد، افراد وسواسی کمال‌گرا می‌شوند و می‌خواهند به بالاترین سطح برسند به همین دلیل همه‌چیز را کنترل می‌کنند و یا دیگران را مجبور به انجام کارها می‌کنند.

 

رابطه جنسی با فرد وسواسی

اگر به رابطه جنسی در زندگی خود اهمیت می‌دهید ممکن است زندگی در کنار فرد وسواسی کمی برایتان سخت باشد. افردی که نسبت به آلودگی و نجاست بسیار حساس است هستند اغلب رابطه جنسی را دوست ندارند و گاهی آن را منزجرکننده می‌دانند. واقعا هم دست خودشان نیست. افراد وسواسی تا زمانی که بدنشان کاملا تمیز نباشد آرامش ندارند و زمانی که ذره‌ای آلودگی در بدن خود مشاهده کنند تمام فکر و ذکرشان تمیزکردن هرچه سریعتر آن است. چنین کسی قطعا در رابطه جنسی مضطرب می‌شود و می‌خواهد سریع کار را انجام دهد و به حمام برود. فرد وسواسی ممکن است حتی از ترشحات بدن خود نیز دچار حس چندش شود. 

 

ازدواج با فرد وسواسی : خصوصیات بارز

ویژگی بارز افراد وسواسی حساسیت بیش از حد به آلودگی، خیسی و کثیفی است. ممکن است نامزدتان را ببینید که با وجود کنده شدن پوست دست‌هایش بازهم بارها آن‌ها را با صابون می‌شوید. افراد وسواسی همه چیز را می‌شویند حتی مدادها و خودکارها. حمام رفتن آن‌ها ممکن است ساعت‌ها طول بکشد. او دائم درحال شستشو و غسل دادن است. مجبورتان می‌کند در بیابان بی آب و علف کیلومترها با آخرین سرعت بروید و به دنبال آب بگردید تا دست‌هایش را بشوید. هیچ‌وقت از سفر لذت نمی‌برد. فرد وسواسی ترس شدیدی از بیمار شدن دارد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با فرد وسواسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگیرید.


منبع : ازدواج با فرد وسواسی شدنی است یا نه؟ (مهمترین نکات)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی