هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

اگر با نشانه های غیرت در مردان آشنا باشیم، تفاوت آنرا با زورگویی و کنترل افراطی درمی‌یابیم. مردان بطور معمول روی پوشش زنان حساس‌اند چرا که ذهنیت مردان دیگر را می‌شناسند و می‌خواهند از شما در مقابل چشم‌های آلوده محافظت کنند. اما از طرفی برخی مردان به بهانه‌ی غیرتمندی سعی دارند حس قدرت و سلطه خود را نشان دهند. غیرت بی‌جا و افراطی نسبت به اعضای خانواده به اندازه‌ی بی‌‌غیرتی سبب‌ساز اختلافات فراوان می‌شود. مهم است که برای ازدواج موفق و انتخاب همسر آینده نشانه‌ های غیرت در مردانرا بشناسید. در ادامه راجع به این علائم و همچنین نشانه‌های غیرت بی‌جا در مردان صحبت می‌کنیم. اگر احساس می‌کنید با مردی طرف هستید که غیرت افراطی دارد بهتر است این مسأله را در مشاوره قبل از ازدواج مطرح کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه‌های غیرت در مردان می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : نشانه‌ های غیرت در مردان | غیرت یا نوعی مشکل؟

نشانه های غیرت در مردان | مرد باغیرت چه شکلی است؟

غیرت از ویژگی های مهم در مردان محسوب می‌شود که بسیاری از زنان دوست دارند همسرشان تا حدی این ویژگی را داشته‌ باشد. مرد باغیرت، جزء مردان مناسب ازدواج محسوب می‌شود. ممکن است شما نیز در بین دوستان و آشنایان خود زنانی را دیده‌ باشید که از غیرت زیاد مردان خود شکایت می‌کنند. مردانی که مدام به پوشش، رفتار و رفت و آمدهای آنان حساسیت نشان می‌دهند. این مردان در نظر بسیاری افراد مرد غیرتی به حساب می‌آیند اما واقعا غیرتی بودن به این معنا نیست. این دسته از رفتارهای کنترلی و سخت‌گیرانه هیچ ربطی به غیرت واقعی ندارند و تنها مایه عذاب و دشواری و در برخی موارد دعواها و اختلافات خانوادگی هستند. همچنین بسیاری از مردان تنها سعی دارند تا زورگویی و قدرت خود را نشان دهند. برای آشنایی با نشانه‌ های غیرت در مردان و نشانه‌های غیرت بی‌جا با ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

 

نشانه‌ های غیرت در مردان : محافظت از اعضای خانواده

حمایت از همسر جزو اولین اصول یک زندگی مشترک موفق است. مردان غیرتی نسبت به حریم خانواده‌ی خود و به‌ویژه خانم‌های خانواده حساس هستند. غیرت در مردان باید به صورت نگهبانی و محافظت از خانواده از لحاظ فطری و درونی باشد. در واقع غیرت به معنای دفاع از افراد محبوب در برابر تجاوز، آزار و دستبرد به آن‌هاست. غیرت مرد تنها با گیر دادن به پوشش و رفتار تعیین نمی‌شود؛ بلکه باید به  رفتار او توجه کنید. آیا در محافظت و نگهداری از شما در برابر آسیب‌های جسمانی و روانی خود را به زحمت می‌اندازد؟ آیا برای امنیت خانواده تلاش می‌کند؟

 

نشانه‌ های غیرت در مردان : پاکدامنی

ممکن است پسرانی را دیده باشید که در مورد پوشش و رفت و آمد به خواهران خود بسیار گیر می‌دهند و همیشه کاسه‌ی داغ‌تر از آش می‌شوند! اگر برادر داشته‌ باشید ممکن است این قبیل جملات را زیاد از او شنیده باشید: «چرا دیر به خانه آمدی؟»  «یک مانتوی پوشیده‌تر تنت کن»، «چرا با فلان پسر صحبت کردی؟» چنین افرادی خود عقیده دارند که بسیار غیرتی هستند. اما از طرفی در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی به انواع دختران متلک می‌پرانند و برای خوش‌گذرانی دنبال آن‌ها راه می‌افتند. یکی از نشانه‌های غیرت در مردان پاکدامنی است. اگر مردی ادعا می‌کند که نسبت به خانواده‌ی خود غیرت و حساسیت منطقی دارد لازمه‌ی آن این است که خود نیز عفت و پاکدامنی داشته باشد و به اصولِ خانواده پایبند باشد. غیرت واقعی ابتدا خود فرد را از گناه حفظ می‌کند.

 

راه‌های شناخت غیرت بی‌جا در مردان

تقریبا تمام زنان دوست دارنند شوهرشان در حد معقول و منطقی نسبت به آن‌ها غیرت و تعصب داشته باشد. از یک جنبه غیرت مردان نشان می‌دهد که چقدر به همسر خود علاقه‌مندند و برای امنیت و آرامش او ارزش قائل‌اند. از طرفی زنان برای حفاظت از خود در برابر مردان هرزه و بدخواه به پدر، برادر و همسر خود که از لحاظ جسمانی قوی‌تر هستند، نیاز دارند. ویژگی حمایت و حراست از زن غیرت نام دارد که البته بسیاری از مردان از این نام سوءاستفاده می‌کنند. در ادامه راه‌هایی را برای شناخت غیرت غیرواقعی در نامزد، خواستگار و یا همسر ذکر‌ کرده‌ایم.

به نحوه‌ی سوالات و پاسخ‌های او توجه کنید

یکی از نشانه های غیرت در مردان سوالات همیشگی است که می‌پرسند. مردانی که غیرت بی‌جا دارند بیشتر اوقات سوالاتی می‌پرسند که از طریق آن‌ها می‌توان متوجه غیرت بی‌جای آن‌ ها شد. مثلا از شما می‌پرسد: «نحوه‌ی برخوردت با محارمی مثل پدر و برادر چگونه است؟ آیا با آن‌ها صمیمی هستی و زیاد شوخی می‌کنی؟» همچنین ممکن است در پاسخ به سوال‌های شما جواب‌های غیر قابل انتظار بدهد. مانند اینکه «من اعتقاد دارم باید پیش محارم نیز حجاب داشته باشی!» آیا این عقاید به نظر شما غیر منطقی نیست؟

نشانه های غیرت در مردان : رفتار او را  بررسی کنید

نشانه های غیرت در مردان را می‌شود با دقت در اخلاق و رفتار فرد دریافت. توجه دقیق به رفتارهای همسر آینده قبل از عقد اهمیت بسیار زیادی دارد. در این دوران بسیاری از رفتارها خود را بروز می‌دهند، فقط کافی است هشدارها را جدی بگیرید و به امید تغییر همسر ازدواج نکنید. از نشانه‌های غیرت بی‌جا در مردان این است که مدام از رفتارهای شما در جمع ایراد می‌گیرد. برای مثال وقتی با او بیرون می‌روید مدام با چشم غره و نگاه‌های معنا دار سعی دارد تا به شما بفهماند فلان کارتان اشتباه بوده است. در برخی موارد مردی که غیرت بی‌جا دارد بهانه‌های غیر منطقی می‌آورد. مثلا از اینکه همسرش با عمو و دایی‌اش روبوسی کرده ناراحت و عصبانی می‌شود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه‌های غیرت در مردان می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : نشانه‌ های غیرت در مردان | غیرت یا نوعی مشکل؟

  • ۹۸/۰۵/۰۳
  • هنر زندگی

نشانه‌ های غیرت در مردان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی