هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

ترک اعتیاد به تریاک در خانه چرا اینقدر طرفدار دارد؟ تریاک ماده‌ی مخدری است که کم‌ترین تاثیر را نسبت به مواد مخدر دیگر بر جسم و اعصاب می‌گذارد با این حال در دراز مدت عوارض جبران‌ناپذیری را برای فرد مصرف کننده به دنبال دارد. بسیاری از افراد نمی‌خواهند اطرافیان از اعتیاد آن‌ها چیزی بدانند و از طرفی رفتن به مراکز ترک اعتیاد و استفاده از مشاور برایشان وقت‌گیر و پرهزینه است؛ به همین دلیل عقیده دارند بدون کمک مشاور و در خانه می‌توانند اعتیاد خود را ترک کنند. ترک اعتیاد به تریاک آسان‌تر است اما نباید از روش‌های غیراصولی استفاده کرد. در مرحله‌ی اول بهتر است برای یافتن بهترین روش ترک اعتیاد به مشاور ترک اعتیاد مراجعه کنید. در این مقاله راجع به درمان‌های خانگی ترک اعتیاد تریاک صحبت خواهیم کرد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به تریاک در خانه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره  9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : ترک اعتیاد به تریاک در خانه | راهنمای علمی ترک تریاک در خانه

ترک اعتیاد به تریاک در خانه | راهکارهای عملی

برای آشنایی با اعتیاد به تریاک می‌توانید مطلب علائم اعتیاد به تریاک را بخوانید. اعتیاد به تریاک موضوعی است که بسیاری جوانان درگیر آن هستند. اعتیاد به تریاک عوارض جانبی بسیاری دارد. در ابتدا احساس سرخوشی، شادابی و افت هوشیاری دارید اما در صورت مصرف طولانی مدت عوارض خطرناک می‌شوند. کاهش تنفس، خارش و انقباض مردمکها به سراغ شما می‌آید. واقعیت این است که ترک اعتیاد به تنهایی و بدون استفاده از کمک مشاور امکانپذیر نیست و در بسیاری موارد افراد بعد از ترک دچار برگشت به مصرف مواد می‌شوند. اما امروزه روش‌هایی به غیر از مراجعه به کمپ‌ ترک اعتیاد وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را زیر نظر مشاور و در منزل اعمال کنید.
 

ترک اعتیاد به تریاک به صورت ناگهانی

در این روش فرد در منزل بدون هیچ‌گونه جایگزین به صورت ناگهانی مصرف تریاک را کنار می‌گذارد. به این روش، روش یابویی نیز گفته می‌شود. ترک ناگهانی در منزل ممکن است عوارض بسیار خطرناکی را به همراه داشته باشد. عوارضی نظیر صرع همراه با تشنج و غش، حمله قلبی، سکته، توهم و هذیان‌.

 

ترک اعتیاد به تریاک به روش سنتی

بسیاری از افراد نیز سعی می‌کنند تا اعتیاد خود را به تدریج ترک کنند. در این روش باید مصرف روزانه‌ی خود را روزانه و یا هفتگی کم کنید تا به تدریج به صفر برسد. این روش از روش‌های مرسوم ترک اعتیاد به تریاک در خانه است. اگرچه این روش موثرتر از روش قبلی است؛ اما با این حال امکان بازگشت به مصرف همواره وجود دارد. اگر زیر نظر مشاور اقدام به ترک تریاک کنید با استفاده از روش‌های روان درمانی از احتمال برگشت نیز جلوگیری می‌شود.

 

ترک اعتیاد به تریاک در خانه : با دارو هم شدنی است

ترک اعتیاد با دارو و بدون نیاز به بستری شدن امکانپذیر است، اما به هیچ‌ عنوان داروهایی که برای این منظور استفاده می‌شود را بدون آگاهی و بدون تجویز پزشک مصرف نکنید. از جمله داروهای ترک متادون و ب۲ است. درصورتی که متادون با دستورالعمل‌های مناسب و تحت نظر مشاور مصرف شود راهی موثر و ایمن جهت رفع وابستگی به تریاک است. اما متاسفانه مصرف متادون خود اعتیادآور است و وابستگی می‌آورد. متادون به عنوان جایگزین سبب کاهش مضرات مصرف ماده‌ی مخدر می‌شود و از ابتلا به ایدز، هپاتیت، تورم بافت‌های بدن، عفونت حاصل از استفاده از وسایل غیر استریل برای تزریق و رفتارهای مجرمانه برای بدست آوردن مواد مخدر می‌کاهد. همچنین سبب بهبود وضعیت عمومی بیمار و کاهش علائم روانی ناشی از ترک می‌شود.

 

ترک اعتیاد به تریاک در خانه با طب سنتی

افرادی که به تریاک اعتیاد دارند معمولا در ساعات مشخصی از روز به سمت مصرف مواد می‌روند. جهت ترک اعتیاد مصرف مواد به صورت منظم را قطع کنید و آن را به حالت نامنظم تبدیل کنید. در این صورت ترک تریاک آسان‌تر خواهد بود. در طب سنتی نیز روش‌هایی وجود دارد که برای ترک آسان‌تر به شما کمک می‌کند.

مصرف برگ آلورا همراه با عسل

برای ترک آسان‌تر و کاهش علائم ناشی از ترک می‌توانید ژل برگ آلورا را جدا کرده و همراه با عسل یا شیره‌ی انگور مخلوط کنید. این ترکیب را هر ۸ ساعت به میزان یک قاشق مرباخوری مصرف کنید.

اسپند

ابتدا شاخ و برگ درخت اسپند را پودر کنید. اما مراقب باشید ‌که دانه‌های اسپند پودر نشود چرا که سمی می‌شود. بعد از آن ۲ الی ۱۰ گرم از شاخ برگ پودر شده را کف دستتان بریزید و مقداری دانه‌ی اسپند به آن اضافه کنید. آن‌ها را با انگشت شست نرم کنید و بخورید. با این روش بدون درد استخوان و خماری قادر خواهید بود تا مصرف تریاک را قطع کنید.

مصرف گیاه افتیمون

گیاه افتیمون را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید. ۲ قاشق مربا خوری از پودر این گیاه را همراه با آب پنیر (ماءالجبن) مخلوط کنید و روزانه مصرف کنید. این گیاه کار سم‌زدایی را انجام می‌دهد و معده و روده‌ی فرد معتاد را پاکسازی می‌کند. همچنین آب پنیر به عمق بافت‌های بدن نفوذ می‌کند و باعث می‌شود اخلاط کثیف و فاسد از بدن خارج شوند.

استفاده از بادکش و ماساژ

بادکش گرم برای کل بدن بسیار تاثیرگذار است. بادکش را می‌توانید به مدت ۱۴ الی ۱۹ جلسه در خانه و یا مراکز طب سنتی انجام دهید. همچنین ماساژ سراسری با روغن سیاهدانه، زنجبیل و یا روغن بادام تلخ برای کاهش درد ناشی از ترک بسیار مفید است. هر ۷ جلسه بادکش که انجام می‌دهید یک بار حجامت تاثیرگذاری بیشتری ایجاد می‌کند. می‌توانید حجامت عام، ساکرال و یا ساق پا انجام دهید.

مصرف روزانه‌ی دم‌نوش‌ها

دم‌نوش‌هایی از جمله دمنوش گل بابونه، دمنوش گل شقایق نعمانی، دمنوش بذرالبنج، دمنوش مریم‌گلی، دمنوش آویشن و عناب، دمنوش میوه قره‌قات طبق طبق نظر پزشک متخصص طب سنتی توصیه می‌شود. این دم‌نوش‌ها را روزانه به جای چای میل کنید و می‌توانید به آن‌ها عسل و آبلیمو اضافه کنید تا تاثیر آن بیشتر شود و طعم بهتری نیز داشته باشند.

 

ترک اعتیاد به تریاک در خانه : عوارض پس از ترک

برای ترک اعتیاد به تریاک در خانه همراه با علائم شدیدی همراه است که باید از قبل از آن‌ها اطلاع داشته باشید تا در صورت بروز به سمت مصرف دوباره برنگردید و با آن‌ها مبارزه کنید. ترک اعتیاد به تریا‌ک به مدات ۱۲ روز خماری شدید دارد. برخی از این علائم شامل حمله های هیجانی و ترسیدن، ناخوشی و بی قرار بودن و احساس ناامنی، شکاک بودن، نا امیدی و افسردگی، سرما و لرزش بدن در اثر سرما با وجود گرم بودن بودن محیط، عطسه، آبریزش بینی و آب ریزی چشم، اسهال و استفراغ و مشکلات عروقی، بی‌حوصله بودن و خستگی و بی‌خوابی یا بدخوابی می‌شود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد در خانه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره  9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : ترک اعتیاد به تریاک در خانه | راهنمای علمی ترک تریاک در خانه

  • ۹۸/۰۵/۱۶
  • هنر زندگی

ترک اعتیاد به تریاک در خانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی