هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

نحوه ترک اعتیاد ب2 در خانه ، یکی از سؤالاتی است که مصرف کنندگان ب2 یابوپرنورفین درباره آن از کارشناسان سلامت سؤال می‌پرسند. ب 2 یا بوپرنورفین داروی مسکنی است که در درمان اعتیاد به مواد مخدر استفاده می‌شود. اما به دلیل اثرات شبه افیونی این دارو، بسیاری از افراد همین دارو را نیز سوءمصرف می‌کنند و در نتیجه به آن معتاد می‌شوند. برای ترک اعتیاد به ب2 روش‌های مختلفی وجود دارد. این روش‌ها اکثراً روش‌های سرپایی هستند و شما قادر خواهید بود در خانه با صرف وقت و هزینه کم‌تر اعتیاد خود را درمان کنید. در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد ترک اعتیاد به ب 2 در خانه خواهیم پرداخت. ضمن اینکه برای ترک اعتیاد اصولی می‌توانید از مشاوره ترک اعتیاد کمک بگیرید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به ب2 در خانه می‌توانید با مشاوران مرکزمشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : ترک اعتیاد ب2 در خانه | راهنمای ترک علمی ب2

ترک اعتیاد ب2 در خانه : اعتیاد به ب۲ چیست؟

ب 2 مسکنی بسیار قوی است که برای دردهای بسیار شدید توسط پزشک تجویز می‌شود. این دارو هم‌چنین به دلیل ساختار شیمیایی مشابه با مخدرها در درمان اعتیاد به مواد مخدری نظیر هروئین، تریاک، شیره و ... نیز استفاده می‌شود. چرا که می‌تواند علائم ترک اعتیاد را کاهش داده و فرایند درمان اعتیاد را آسان‌تر کند. دوز و بازه زمانی مصرف ب 2 مسئله‌ای است که تعیین آن بسیار اهمیت دارد و حتماً باید زیر نظر پزشک مشخص شود. مصرف سرخود این دارو یا عدم توجه به دستورات پزشک اعتیاد به ب 2 را به همراه خواهد داشت.

 

ترک اعتیاد ب2 در خانه| نکاتی که باید رعایت کنید

بسیاری از افراد برایشان این سؤال پیش می‌آید که آیا ترک اعتیاد به ب 2 در خانهامکان‌پذیر است یا خیر؟ جواب این سؤال مثبت است اما به شرطی که شما به موارد ضروری در ترک ب 2 توجه کنید. در ادامه به این موارد مهم اشاره می‌کنیم. 

1- ترک اعتیاد ب2 در خانه : ترک تدریجی

ب 2 با تأثیرات آرام‌بخش  و شبه افیونی خود در طبقه مواد مخدر قرار می‌گیرد. این ماده تأثیرات مشابه با داروهایی نظیر تریاک، مورفین، هرویین و .. ایجاد می‌کند با این تفاوت که شدت اثرگذاری آن نسبت به دیگر مواد مخدر کم‌تر است. ترک مخدرها به دلیل وابستگی جسمانی بالایی که ایجاد می‌کنند، به علائم جسمانی متعددی می‌انجامد از جمله این علائم می‌توان به دردهای عضلانی شدید، آبریزش بینی، خارش پوستی و ... اشاره کرد. هرچقدر میزان مصرف بیشتر بوده باشد این علائم به هنگام ترک شدیدتر اتفاق می‌افتند.

برای ترک اعتیاد ب2 در خانه موفقیت‌آمیز باشد و لغزش اتفاق نیفتد، لازم است که بتوانید علائم ناشی از ترک را تا جایی که می‌توانید کاهش بدهید. ترک تدریجی یکی از روش‌هایی است که به شما در کنترل این علائم کمک بسیاری می‌کند. اما اگر مصرف را به یک باره قطع کنید بخصوص زمانی که میزان مصرف زیادی دارید، علائم جسمانی و روانی ممکن است آن‌قدر به شما فشار بیاورند که نتوانید فرایند ترک را تحمل کنید. در این شرایط بسیاری از افراد فکرمی کنند که هیچ راهی جز مصرف کردن ندارند و به این ترتیب مصرف دوباره مواد مخدر را از سر می‌گیرند.

2-  ترک اعتیاد ب2 در خانه : از داروهای جایگزین استفاده نکنید

افراد زیادی هستند که برای ترک اعتیاد به دنبال درمان‌های دارویی  و پیدا کردن داروی جایگزین هستند. این روش می‌تواند روشی بسیار مؤثر باشد و روند ترک ب 2 را برایتان تسهیل کند اما به شرطی که دارو توسط پزشک انتخاب و تجویز شود. چرا که نوع دارویی که باید مصرف کنید و میزان دوز آن بستگی به عوامل متعددی  نظیر شرایط جسمی، روانی، میزان دوز مصرف ب 2 و ... دارد. پزشک با سنجیدن همه این عوامل بهترین دارو را به شما پیشنهاد خواهد داد.

توجه کنید که هرگز به پیشنهاد دوستان و اطرافیان دارویی را جایگزین ب 2 نکنید. ممکن است این دارو برای فرد دیگری پاسخگو باشد اما شرایط هر فرد در ترک اعتیاد منحصر به فرد است و سنجش پزشکی و ارزیابی روانی برای این امر ضرورت بسیار زیادی دارد. اکثر داروهای جایگزین مانند اپیوم یا شربت تریاک همگی خود خاصیت شبه افیونی دارند و مصرف نادرست آن‌ها نه تنها به شما کمکی نمی‌کند؛ بلکه اعتیاد جدیدی را در شما ایجاد خواهد کرد.

3- در ترک اعتیاد ب2 عوامل روانی را دست کم نگیرید

برخی از افراد بخصوص خانواده‌ها فکر می‌کنند اگر بدن فرد نسبت به مواد سم‌زدایی شود اعتیاد او پایان می‌یابد. این در حالی است که روانشناسان سم‌زدایی را آغاز درمان اعتیاد می‌دانند. علت این موضوع این است که اعتیاد اختلالی است که معمولاً ریشه‌های درون روانی دارد. به این معنا که از مشکلات روحی-روانی فرد نشایت می‌گیرد.

بسیاری از افراد برای فرار این مشکلات خود به مصرف مواد روی می‌آورند. در نتیجه تا زمانی که این مشکلات باقی بمانند اعتیاد نیز رفع نشده و به احتمال زیاد در دراز مدت مجدداً لغزش‌های مکرر روی  خواهند داد‌. به همین دلیل لازم است که به وضعیت روانی خود بیشتر توجه کنید. ترجیحاً در کنار برنامه ترک اعتیاد ساعاتی را در ماه برای مراجعه به روانشناس یا رفتن به گروه‌های خودیاری نظیر NA اختصاص دهید تا بتوانید برای همیشه از شر اعتیاد خلاص شوید.

4- ترک اعتیاد ب2 در خانه : نقش عوامل برانگیزان

عوامل برانگیزان (مُحرک) به هر چیزی گفته می‌شود که در شما وسوسه مصرف ایجاد می‌کند. برای مثال برخی  مکان‌ها که در آنجا مواد مصرف می‌کردید، دوستانی که خود درگیر اعتیاد هستند، وسایل مرتبط با مصرف، برخی موقعیت‌های هیجانی نظیر غمگینی یا شرایط استرس‌زا که در آن‌ها مواد مصرف می‌کردید همگی به نوعی عوامل برانگیزان هستند.

این عوامل ممکن است برای هر کس با دیگری متفاوت باشد. در نتیجه تلاش کنید تا با شناخت بیشتر از عوامل برانگیزان  و دوری کردن از آنها، وسوسه مصرف را کاهش دهید. هرچقدر این وسوسه‌ها کمتر باشند شما در زمان کم‌تر و با موفقیت بیشتری فرایند ترک را طی خواهید کرد. ارتباط موثر و صمیمی با روانشناس متخصص ترک اعتیاد می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به ب2 در خانه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : ترک اعتیاد ب2 در خانه | راهنمای ترک علمی ب2

  • ۹۸/۰۵/۱۷
  • هنر زندگی

ترک اعتیاد ب2 در خانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی