هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

ترک کراک مسأله‌ چالش‌برانگیز بسیاری از بیماران و خانواده‌های آنان است و طبیعی است که به دنبال راه‌حل مطمئنی باشند. کراک ماده مخدری است با وابستگی بسیار بالا که بر سیستم عصبی تاثیر می‌گذارد و باعث سرخوشی و خلق بالا در فرد می‌شود. مصرف کراک جسم و روان فرد معتاد را درگیر می‌کند و بر تمام جنبه های زندگی فرد نظیر زندگی اجتماعی، شغلی و خانوادگی تاثیر می‌گذارد. اولین قدم در ترک اعتیاد، تصمیم فرد برای ترک است به طوری که خودش  با اراده بالا برای ترک پیشقدم شود. خانواده نقش موثری در این تصمیم‌گیری دارد و می‌توانند با حمایت فرد، اقدام او را برای ترک تسهیل کنند. با کمک متخصصین و مشاورین ترک اعتیاد و استفاده از روش های علمی و موثر، فرد می‎تواند کراک را ترک کند و به زندگی عادی خود بازگردد. در ادامه مقاله به بررسی کراک و ترک آن می‌پردازیم. برای مشورت با یک راهنمای متخصص می‌توانید از مشاوره ترک اعتیاد کمک بگیرید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به مواد اعتیاد آور می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : ترک کراک | بهترین روش ترک اعتیاد به کراک با کمک خانواده و روانشناس

ترک کراک : کراک (crack) چیست؟

برای آشنایی بیشتر مقاله علائم، عوارض و آثار اعتیاد به کراک را بخوانید. کراک یک ماده مخدر محرک است که بر سیستم عصبی مرکزی انسان تاثیر می‌گذارد و با بالا بردن خلق، باعث سرخوشی زیاد در فرد می‌شود. کراک یکی از فراورده های کوکائیناست و از نظر ترکیبات و مکانیزم اثر بسیار شبیه آن است. کراک به اشکال مختلف کوچک و بزرگ مشاهده می‌شود که بسته به خالصی آن در رنگ های کرمی روشن و تیره و قهوه ای روشن و تیره وجود دارد. کراک وابستگی جسمی و روانی بسیار شدید دارد و مصرف آن عوارض جبران ناپذیری برای فرد دارد.

 

عوارض مصرف کراک

مصرف کراک عوارض و مشکلات فراوانی برای فرد مصرف کننده دارد که در اینجا به اصلی‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

عوارض و مشکلات جسمانی

-مشکلات تنفسی

-سرطان ریه و اندام های تنفسی

-کبودی لب ها و آسیب های دهان و دندان

-بیماری های ریوی

-برونشیت

-اختلالات گوارشی

-گرفتگی عروق خونی

-افزایش ضربان قلب

-تشنج مغذی

-عرق کردن زیاد

-مردمک های تنگ و سوزنی

-افزایش قند خون

-کاهش اشتها و لاغری شدید

-کاهش میل جنسی

-بیخوابی

-سکته

-مرگ

عوارض و مشکلات روانی

-افسردگی

-شکاکی

-حملات وحشت زدگی

-تکانشی بودن و تحریک پذیری

-هذیان‌های خود بزرگ بینی

-گوش به زنگی

-رفتارهای وسواسی

-اضطراب و بی‌قراری

-رفتارهای خصمانه

-عدم کنترل در رفتار

-ترس از مرگ

-هذیان و قطع ارتباط با واقعیت

 

فرد چگونه می‌تواند کراک را ترک کند؟

می‌توان گفت که اعتیاد به کراک پس از مصرف اول شروع می‌شود. به تدریج جسم و روان فرد مصرف‌کننده به کراک وابسته می‌شود تا جایی که فرد متوجه می‌شود بدون کراک نمی‌تواند زندگی کند و به آن معتاد شده است. فرد مصرف کننده متوجه می‌شود که کراک بر تمام جنبه های زندگی اش تاثیر گذاشته است و زندگی اش رو به نابودی است. در این شرایط یا به مصرف ادامه می‌دهد تا اتفاقات ناگواری براش پیش بیاید و یا تصمیم بر ترک اعتیاد می‌گیرد. ترک کراک نیاز به اراده قوی فرد مصرف کننده و همیاری متخصصین و مشاورین ترک اعتیاد دارد.

 

بهترین روش ترک اعتیاد

اعتیاد به کراک بیشتر از جسمانی بودن، جنبه روانی دارد و فرد از نظر روانی به آن وابسته می‌شود. هم چنین عوامل متعددی نظیر عوامل اجتماعی، محیطی و خانوادگی در اعتیاد فرد نقش دارند. به همین دلیل ترک کراک نیازمند یک برنامه جامع و همه جانبه است تا فرد به راحتی ترک کند و پس از ترک نیز دوباره به سمت آن گرایش پیدا نکند. البته لازم به ذکر است که اولین قدم برای ترک کراک، تمایل و اراده فرد برای ترک است. ترک کراک باید ترکیبی از روش های دارو درمانی و روان درمانی باشد تا درمان به خوبی جواب دهد.

 

نقش خانواده در ترک کراک

زمانی که در خانواده یکی از اعضا معتاد می‌شود، نه تنها زندگی شخصی خود را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه اعضای دیگر خانواده را نیز درگیر می‌کند و باعث می شود وظایف و نقش‌های معمول اعضای خانواده تغییر کند و از انجام امور روزمره خود غافل شوند. در مسیر ترک اعتیاد خانواده نقش مهمی را ایفا می‌کند. یکی از بزرگترین و رایج‌ترین اشتباهات خانواده، تلاش خودسرانه برای ترک کردن فرد مصرف کننده است. بهتر است اعضای خانواده با فرد همدردی کنند و او را قانع کنند که برای ترک کراک، قدم بردارد. فرد معتاد باید احساس کند که اعضای خانواده برای او ارزش قائل هستند و در مسیر ترک او را همیاری می‌کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به مواد اعتیاد آور می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : ترک کراک | بهترین روش ترک اعتیاد به کراک با کمک خانواده و روانشناس

  • ۹۸/۰۵/۲۹
  • هنر زندگی

ترک کراک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی