هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

علت لجبازی در کودکان 7 ساله چیست؟ این سؤالی است که بسیاری از والدین در اوایل دوران مدرسه فرزندشان با آن مواجه می‌شوند. ممکن است فرزند 7 ساله شما با وجود بزرگ‌تر شدن و رشد شناختی بیشتر در این دوره، رفتارهای ناسازگارانه‌ای از خود نشان دهد که شما را کلافه کند. برای مثال برخی از کودکان 7 ساله دائماً به خاطر هر چیز با والدین خود لج کرده و به آن‌ها پرخاشگری می‌کنند. ما در ادامه این مقاله توضیحات بیشتری در مورد علل و نحوه برخورد با لجبازی کودک 7 ساله ارائه کرده‌ایم. پس اگر شما نیز در ارتباط با فرزندتان با این چالش‌ها مواجه شده‌اید، تا انتهای این مطلب با همراه باشید. برای یافتن راه‌حل ویژه کودک خود می‌توانید بامشاور کودک مشورت کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه لجبازی در کودکان 7 ساله می‌توانید با مشاوران مرکزمشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : لجبازی در کودکان 7 ساله | علت‌ها و روش برخورد

لجبازی در کودکان 7 ساله : علل اصلی

سبک های فرزندپروری در همه مسائل مربوط به تربیت فرزندان تاثیر گذارند. به طور کل لجبازی در کودکان 7 ساله می‌تواند ناشی از مسائل مختلف و گوناگونی باشد در ادامه به دو دلیل مهم که منجر به لجبازی در کودکان 7 ساله می‌شود اشاره خواهیم کرد:

والدین مطیع و لجبازی در کودکان

بهتر است پدر و مادر اطلاعاتی از روانشناسی کودک داشته باشند؛ چرا که بسیاری از رفتارهای ناخوشایند کودکان برآمده از روش تربیتی خود والدین هستند. البته در اکثر مواقع پدر و مادرها ناخواسته و از روی ناآگاهی منجر به شکل‌گیری این رفتارها در کودک می‌شوند. لجبازی یکی از رفتارهایی است که تا حد زیادی تحت تأثیر نحوه واکنش والدین قرار دارد.

اگر فرزند شما درخواستی از شما می‌کند و شما آن را رد می‌کنید باید بتوانید بر سر حرف خود بایستید. والدینی که با گریه کردن، داد و فریاد و به طور کل لجبازی کودک سریعاً خواسته او را برآورده می‌کنند، در حقیقت این پیام را به او می‌رسانند که از این رفتارها به عنوان ابزاری برای رسیدن به خواسته‌های خود استفاده کند. هر بار که شما تسلیم کودک می‌شوید، ناخواسته لجبازی او را تقویت کرده و باعث می‌شوید که او در دفعات بعدی برای رسیدن به خواسته خود رفتارهای ناسازگارانه شدیدتری از خود نشان دهد.

اضطراب‌های مرتبط با مدرسه و لجبازی در کودکان

کودکان 7 ساله در حال تجربه دنیای جدیدی هستند. آن‌ها به تازگی وارد مدرسه شده‌اند. فضای مدرسه و تحصیل در کنار مزایایی که برای رشد شناختی و اجتماعی کودک دارد می‌تواند چالش‌های بسیاری را نیز برای او به وجود بیاورد. از جمله این چالش‌ها می‌توان به ترس از اشتباه کردن در جمع، مقایسه‌شدن با دیگران، مسخره شدن توسط همکلاسی‌ها و ... اشاره کرد. این مسائل همگی استرس و اضطراب زیادی را در کودک به وجود می‌آورند. اما کودکان مانند بزرگسالان استرس‌های خود را بروز نمی‌دهند.

آن‌ها ممکن است اضطراب‌های خود را به صورت بی‌قراری، پرخاشگری و به طور کل رفتارهای ناسازگارانه نشان دهند. این مسئله بخصوص در پسران بیشتر دیده می شود چرا که پسران اغلب مشکلات خود را برون‌ریزی کرده و به صورت رفتارهای پرخاشگرانه آن‌ها را نشان می‌دهند.در حقیقت ریشه بسیاری از پرخاشگری‌های نابهنجار در این سنین می‌تواند اضطراب و یا حتی افسردگی دوران کودکی باشد. به همین خاطر اگر فرزندتان پس از ورود به مدرسه ناگهان رفتار متفاوتی پیدا کرده وضعیت او را در مدرسه بیشتر پیگیری کنید. شرایط کلاس و مدرسه تا حد زیادی می‌تواند با لجبازی و پرخاشگری کودک در ارتباط باشد.

 

لجبازی در کودکان 7 ساله :  چه برخوردی داشته باشیم؟

با توجه به دلایلی که در بالا ذکر شد شما می‌توانید به راهکارهای عملی نیز برای برخورد با کودکتان دست پیدا کنید. در ادامه به صورت جداگانه به این راهکارها اشاره خواهیم کرد.

لجبازی در کودکان | باج ندهید

بسیاری از والدین به خاطر اینکه حوصله قشقرق و داد و فریادهای فرزندشان را ندارند سریعاً تسلیم خواسته‌های او می‌شوند. بدون اینکه بدانند این رفتار نوعی باج‌دهی به کودک محسوب می‌شود و لجبازی او را تشدید می‌کند. به همین خاطر هنگامی که فرزندتان خواسته‌ای را با شما مطرح می‌کند صبورانه به آن گوش دهید و در صورت امکان آن را برای او فراهم کنید. به او بگویید اگر صبور باشد و داد و فریاد نکند به حرف‌هایش بیشتر گوش خواهید داد. تا می‌توانید سکوت و صبر فرزندتان را تشویق کنید. تشویق شما می‌تواند حتی کلامی باشد. مثلاً به او بگویید: " به خاطر صبر و تحملت به تو افتخار می‌کنم" .

اگر خواسته فرزندتان به صلاح او نیست از طریق مکالمه‌ای دوستانه دلایل آن را برای او توضیح دهید. اگر کودک بازهم به لجبازی ادامه داد باید تلاش کنید تا به این رفتار او بی‌توجه باقی بمانید. و در برابر او تسلیم نشوید. اگر چند بار بتوانید در این زمینه موفق شوید متوجه خواهید شد که رفتارهای پرخاشگرانه و لجبازی‌های فرزندتان کم‌تر می‌شود.

لجبازی در کودکان | وضعیت روحی- روانی کودک را بررسی کنید

ممکن است که فرزندتان به یک باره پرخاشگر و لجباز شده باشد. در حالی که سبک تربیتی شما تغییری نکرده است. در این شرایط باید به دنبال پیدا کردن مشکلی باشید که منجر به تغییر خلق و خوی فرزندتان شده است. تغییرات اساسی در زندگی مانند جا به جایی خانه، مرگ والدین و یا آشنایان نزدیک می‌تواند از جمله مواردی باشد که در کودک اضطراب ایجاد کرده و باعث شود که او این اضطراب‌ها را به شکل رفتارهای مخرب نشان دهد. در این شرایط لازم است که به یک روان شناس کودک کمک مراجعه کنید تا با استفاده از راهکارهای منحصر به فرزندتان به او کمک کند با شرایط جدید سازگار شود.

لجبازی در کودکان 7 ساله : ارتباط بیشتری با مدرسه فرزندتان داشته باشید

همان‌طور که در دلایل لجبازی کودکان گفته شد، در بسیاری از مواقع این رفتارمی تواند انعکاسی از شرایط نامناسب کودک در مدرسه باشد. به این ترتیب او فشارهایی را که حس می‌کند با بدخلقی و لجبازی به شما نشان می‌دهد. بسیار اهمیت دارد که ارتباط بیشتری با اولیای مدرسه فرزندتان داشته باشید و وضعیت تحصیلی و رفتاری او را در آنجا پیگیری کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه لجبازی در کودکان 7 ساله می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : لجبازی در کودکان 7 ساله | علت‌ها و روش برخورد

  • ۹۸/۰۵/۲۹
  • هنر زندگی

لجبازی در کودکان 7 ساله

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی