هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

احتمالاً تا به حال بسیار در مورد شکست عشقی شنیده‌اید. افراد بعد از جدا شدن از روابط عاطفی حالتی را تجربه می‌کنند که شبیه به افسردگی است. بعضی از آن‌ها دیگر تمایلی به بودن در جمع ندارند، بعضی‌ها نمی‌توانند خوب غذا بخورند، عده‌ای دیگر از تکالیف و فعالیت‌های روزمره باز می‌مانند و احساس ناتوانی می‌کنند. معمولاً از افرادی که شکست عشقی می‌خورند می‌شنویم در روز بدون اختیار به فردی که از او جدا شده‌اند فکر می‌کنند و این فکر کردن علاوه بر ایجاد ناراحتی و غم زیاد باعث می‌شود تا فرد ساعات زیادی را صرف مرور کردن گذشته کند. اما اجازه دهید مختصری درباره روابط توضیح دهیم تا شاید تعریف بهتری از شکست عشقی و عاطفی داشته باشیم.پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان شکست عشقی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی  هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید. 

 

منبع : شکست عشقی | حقایقی گفتنی درباره شکست عشقی

شکست عشقی چیست؟

شکست عشقی معمولاً با به هم خوردن ارتباط عاطفی به وجود می‌آید. هرچقدر که این اتفاق ناگهانی‌تر و غیرمنتظره تر رخ دهد تبعات عاطفی سنگین‌تری برای فرد به همراه خواهد داشت. هم‌چنین میزان دلبستگی و وابستگی بین طرفین نیز در این مسئله نقش مهمی ایفا می‌کند. کسی که طی سال‌ها احساسات و هیجانات عاطفی قوی را نسبت به دیگری تجربه کرده هنگام از دست رفتن رابطه با بحران‌های روحی بیشتری مواجه خواهد شد. در این زمان انتقام گرفتن یکی از اولین راه هایی است که فرد برای خالی کردن خشم و غم خود به کار می برد. برای اطلاع از آسیب های انتقام بعد از شکست عشقی کلیک کنید.

 

آیا همه افراد دچار شکست عشقی می‌شوند؟

شک نداریم که جدایی از یک رابطه عاطفی همیشه ناراحت کننده است اما، افراد بر اساس ویژگی‌های شخصیتی و تجربیات قبلی خود در زمینه ارتباطات عاطفی به شیوه‌های متفاوتی به این مسئله واکنش نشان می‌دهند. برای مثال افرادی که در روابط قبلی خود نیز شکست خورده‌اند، یا کسانی که وابستگی عاطفی شدیدتری دارند معمولاً شکست عشقی را بیشتر از دیگران لمس می‌کنند. مسئله اصلی که باید مراقب آن باشید این است که شکست عشقی به افسردگی منجر نشود. در حقیقت اگر احساسات منفی بعد از اتمام رابطه به درستی مدیریت نشوند می‌توانند به مشکلات دیگری بیانجامند که افسردگی یکی از رایج ترین آن‌هاست. برای پیشگیری از  این مشکل لازم است که با یک روانشناس در ارتباط باشید و روش‌های مقابله با احساسات منفی و بحران‌های روحی را بیاموزید. 

برای آشنایی بیشتر با علائم افسردگی و مشاوره افسردگی کلیک کنید. 

 

آیا بعد از شکست عشقی هر دو طرف یک رابطه به اندازه هم آسیب می‌بینند؟

جواب این سؤال بازهم به ویژگی‌های شخصیتی افراد درگیر در رابطه عاطفی بستگی دارد. هرچقدر میزان آسیب‌پذیری روانی و شخصیتی فرد بیشتر باشد در جریان ارتباطات عاطفی آسیب بیشتری خواهد دید. تست‌های شخصیت در این زمینه می‌توانند اطلاعات خوبی به شما ارائه کنند و خودشناسی تان را بالا ببرند. 

شکست عشقی در افراد تا حد زیادی در گرو سبک دلبستگی آن‌ها و نوع کنترل روابطشان نیز هست. سبک دلبستگی هر فرد بر اساس ارتباطات اولیه‌اش با مادر در دوران ابتدایی کودکی شکل می‌گیرد. البته سبک دلبستگی می‌تواند تحت تأثیر تجربیات مختلف زندگی دستخوش تغییرات شود. 

برای کسب شناخت بیشتر می‌توانید به مقاله دلبستگی مراجعه کنید. 

 

راه چاره چیست؟ 

این سؤال را با توجه به عمق رابطه‌ای که طرفین تجربه کرده‌اند (بر اساس زمان سپری شده در کنار هم و میزان دلبستگی ) می‌توانیم پاسخ دهیم. بدون شک بعد از اتمام رابطه افراد دچار پریشانی احوال می‌شوند، اما افرادی که نمی‌توانند با این فقدان کنار بیایند نیاز به مداخلات روانشناسی خواهند داشت. در جلسات روان درمانی، درمانگر به شما کمک خواهد کرد تا با یادگیری مهارت‌های خودکنترلی مؤثر از این بحران عبور کنید.

هم‌چنین با بررسی ابعاد شخصیتی‌تان و اصلاح سبک‌های ارتباطی که دارید از احتمال شکست‌های بعدی نیز خواهد کاست. برای مثال خانمی برای این که شریکش دوستش داشته باشد دائم امتیازات مختلفی را به شریکش می‌دهد، اما پس از مدتی برخلاف توقعش رابطه بهتر که نمی‌شود هیچ، بلکه به سوی بدتر شدن پیش خواهد رفت. در این شرایط درمانگر مانند آینه‌ای رفتارهای مراجع را به او بازخورد می‌دهد تا بتواند به اصلاح خویش دست پیدا کند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جلسات روان درمانی کلیک کنید. 

 

درمان نشدن شکست عاطفی 

هنگام مواجه شدن با شکست عشقی سلامت روان فرد بیش از هر زمانی دچار آسیب‌پذیری خواهد شد. ناتوانی در کنترل هیجان در بسیاری از مواقع به افسردگی می‌انجامد. حتی گاهی ممکن است فرد به سمت مصرف مواد و اعتیاد به مواد مخدر پیش برود، این مسیر نه تنها از مشکلات او نمی‌کاهد بلکه معضلات و گرفتاری‌های اعتیاد رانیز به آن ها اضافه خواهد کرد. این در حالی است که امروزه روش‌های بسیار نوین و کارآمدی برای کنترل هیجانات منفی به کار می‌رود که به افراد کمک می‌کند از پس مشکلات و بحران‌های زندگی خود با سهولت بیشتری برآیند.

توصیه می‌کنیم مقاله ما  با عنوان درمان شکست عشقی بدون رنج کشیدن را مطالعه نمایید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان شکست عشقی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : شکست عشقی | حقایقی گفتنی درباره شکست عشقی

  • ۹۸/۰۶/۱۰
  • هنر زندگی

شکست عشقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی