هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

وضعیت شغل همسر یکی از مسائلی است که در مشاوره‌های پیش از ازدواج به عنوان یکی از ملاک‌های اصلی افراد مکررا مطرح می‌شود. علاوه بر این نارضایتی از شغل، در زندگی پس از ازدواج به اختلافات و درگیری‌های زیادی خواهد انجامد. عدم تفاهم در این زمینه زندگی زناشویی را از همان روزهای اول به تکاپو خواهد انداخت. به همین خاطر وضعیت شغلی همسر مقوله‌ای است که مستقیما در کیفیت زندگی زوجین اثر می گذارد. اگر شما نیز در این زمینه با سوال و چالش روبه رو شده‌اید با ادامه مطلب همراه باشید.
 

برای دریافت مشاوره در زمینه شغل همسر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره  9092305265 تماس بگیرید.

 

 

منبع : شغل همسر | ملاک های بررسی شغل همسر در ازدواج

شغل همسر | انتخاب همسر با شغل مناسب

بسیاری از افراد هنگام تصمیم برای ازدواج، یکی از ملاک‌های خود را شغل همسر مطرح می‌کنند. اگر شما نیز در تصمیم‌گیری درباره ازدواج با این سوال مواجه شده‌اید که فرد مورد نظر شما از شغل مناسبی برخوردار است یا خیر به این مسئله توجه کنید که مناسب بودن، یک مفهوم خیلی کلی است. شما باید برای رسیدن به پاسخ درست با توجه به خلقیات خود به تعریف دقیقی از این مسئله برسید. برای رسیدن به یک تصمیم درست به موارد زیر توجه کنید:

1. مشاغل با قابلیت پیشرفت کم

اگر شما فردی هستید که جاه طلبی بالایی دارید و یا بسیار سخت می‌توانید شرایط رکود را تحمل کنید مطمئنا در زندگی با همسری که شغل رو به رشدی ندارد در طول زمان دچار یکنواختی خواهید شد.

برای مثال این احتمال به مقدار زیاد وجود دارد که شما در زندگی با همسری که در اداره‌ای جزئی فعالیت می‌کند و قابلیت ارتقای کمی دارد نتوانید رضایت مندی کافی را داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله انتخاب همسر مناسب را مطالعه کنید.

2. شغل همسر | غیر قابل پیش بینی بودن شرایط شغلی

بسیاری از افراد بیشتر به دنبال ثبات در زندگی هستند و اکثرا از موقعیت‌های غیر قابل پیش بینی  اجتناب می‌کنند اگر شما نیز این ویژگی را دارید حتما در مورد انتخاب همسر و درنظر گرفتن شغل او به این موضوع دقت کنید.

اگر شریک زندگی شما دارای شغلی مثل تجارت یا کسب و کار بازاری باشد و دائما شرایط مالی او تحت تاثیر رویدادهای اقتصادی و سیاسی کشور قرار بگیرد به احتمال بسیار زیاد برای شما خوشایند نخواهد بود. شما باید در نظر داشته باشید که این مشاغل می‌توانند باعث نگرانی دائم  شما شوند و کیفیت زندگیتان را تحت تاثیر قرار دهند.

3. مشاغل دارای شهرت

زندگی با افرادی که دارای مشاغلی هستند که برایشان شهرت به همراه دارد از آن دست موضوعاتی است که روحیات خاصی را می‌طلبد. به سبک شخصیتی خود هنگام تصمیم برای ازدواج با  فردی که شغلی این چنینی دارد دقت کنید.

برای مثال اگر شما فردی درونگرا هستید که بیشتر به دنبال زندگی آرام هستید و یا دوست ندارید مرکز توجه باشید، حتما مشکلاتی را که در زندگی با این فرد خواهید داشت. البته مشکلات زندگی با همسری که دارای شهرت است جز این مساله چالش‌های بسیار زیادی را می‌تواند به همراه داشته باشد که پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم گیری قطعی با مشاوره قبل از ازدواج در این زمینه مشورت کنید.

4. شغل همسر | مشاغل پرخطر

اگر تصمیم به ازدواج با فردی گرفته‌اید که دارای شغلی خاص و پرخطر است حتما پیامدهای این شغل و ظرفیت روانی خود را مورد توجه قرار دهید. بسیاری از افراد نسبت به استرس‌های محیطی واکنش‌های بیشتری از خود نشان می‌دهند. در واقع افراد ظرفیت‌های متفاوتی در تحمل اضطراب دارند.

برای اینکه به آگاهی بیشتری از خود در این زمینه دست یابید، موقعیت‌های پراضطرابی که در طول زندگی  تجربه کرده‌اید را درنظر بگیرید و واکنش‌های خود را در آن موقعیت‌ها بررسی کنید. مشاغل پر خطر به خاطر همراه بودن با خطرات دائمی که همسرتان را تهدید می‌کنند، می‌تواند به نگرانی مزمن در شما منجر شود.

اگر فردی هستید که نسبت به فشارهای محیطی آسیب پذیری بالایی دارید در انتخاب خود بیشتر دقت کنید. توجه داشته باشید که ناتوانی در کنترل اضطراب‌ها، می‌تواند منجر به بسیاری از مشکلات و اختلالات جسمی و روانی شود. این مشکلات قطعا عملکرد شما را در زندگی مشترک تحت تاثیر قرار خواهند داد.
 

تفاوت دیدگاه زنان و مردان در مورد شغل مناسب همسر

هنگام بررسی شغل همسر، در نظر گرفتن تفاوت های جنسیتی مسئله‌ی بسیارمهمی است که در مبحث روانشناسی ازدواج جای می‌گیرد. چرا که ملاک‌های زنان و مردان در مورد این موضوع تفاوت‌های بسیاری دارد. از آنجایی که در اکثر خانواده‌ها مردان نان آور اصلی خانواده محسوب می‌شوند، جای تعجب نیست که ملاک اولیه‌ی اکثر زنان در مورد شغل همسر میزان درامد مالی آن‌ها است. اما این مسئله در مورد مردان کمی متفاوت است.

بسیاری از مردان به طورکل با شاغل بودن همسرانشان مخالف هستند و  یا به دلایل مختلف، اشتغال همسرشان را مسئله ای فرعی در زندگی مشترک می‌دانند. چرا که اولویت زنان را رسیدگی به خانه و خانواده در نظر می‌گیرند. بسیار مهم است که این مسائل پیش از ازدواج مفصلا مورد بحث قرار بگیرند.
 

شغل همسر | چه مسائلی در مورد باید مورد بررسی قرار بگیرد؟

در بررسی تفاوت دیدگاه های خود به موارد زیر توجه کنید:

1. میزان استقلال طلبی زن

بسیار اهمیت دارد که مردان پیش از ازدواج این نکته را در نظر بگیرند که همسر آینده‌ی آن‌ها چقدر شخصیت مستقلی دارد. به آزادی‌ها و رفتارهای او پیش از ازدواج دقت کنید. زنانی که در دوران مجردی خود کمتر از دیگران شخصیت وابسته‌ای داشته‌اند و برای رسیدن به استقلال مالی تلاش کرده‌اند بعد از ازدواج نمی‌توانند به کلی تغییر کنند. این نکته ایست که حتی بسیاری از زنان پیش از ازدواج آن را نادیده می‌گیرند.

ممکن است شما به عنوان یک زن فکر کنید به یکباره می‌توانید خود را تغییر دهید و سبک زندگی متفاوتی را پس از ازدواج در پیش بگیرید. اما باید بدانید که بسیاری از افراد پس از گذراندن سال‌های ابتدایی ازدواج تمایل دارند به سبک زندگی قبلی خود بازگردند، به همین خاطر به شدت درمورد این مساله با همسر خود دچار مشکل و اختلاف نظر می‌شوند. پس بهتر است که پیش از گرفتن این تصمیم انتخاب خود را مجددا مورد بازنگری قرار دهید.

2. شغل همسر | غیر هم سطح بودن مشاغل زوجین  

افراد با شخصیت‌های مختلف میزان سلطه گری متفاوتی را از خود نشان می‌دهند. خیلی از افراد ترجیح می‌دهند بر روابط نزدیک خود تسلط داشته باشند. در بررسی این ویژگی در بین زوجین این مساله در مردان بیشتر دیده شده‌است.

این خصلت می‌تواند منجر به این شود که فرد از موقعیت پایین تر در رابطه بگریزد و بیشتر دوست داشته باشد که جایگاه بالاتری داشته باشد. این افراد در صورت ازدواج با همسری که موقعیت مالی و اجتماعی بالاتری از او دارد مشکلات بسیاری پیدا می‌کنند. پس اگر دارای مشاغلی با جایگاه‌های متفاوتی هستید قبل از تصمیم گیری این موضوع را بیشتر بررسی کنید.

3. بررسی اولویت‌های زندگی

همان طورکه قبل تر هم اشاره شد خیلی از افراد در مورد زنان به این باور دارند که اولویت اصلی در زندگی زن، کانون خانواده، رسیدگی به همسر و فرزندان است حتی خیلی از زنان نیز با مردان در این باور مشترک هستند. اما اگر یکی از زوجین باور متفاوتی داشته باشد احتمال اختلافات و درگیری افزایش پیدا می‌کند.

زنانی که رشد و شکوفایی فردی خود را اولویت اصلی زندگی خود می دانند مسلما بیشتر به کار و پیشرفت در آن اهمیت می‌دهند و به احتمال بیشتری در زندگی با مردی که برای کار او ارزش زیادی قائل نیست دچار مشکل می‌شوند.

باتوجه به مطالبی که گفته شد شغل یکی از مسائلی است که در ازدواج باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد. نادیده گرفتن این مسئله می‌تواند در زندگی مشترک شما تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. توصیه می‌کنیم مقاله ازدواج موفق را مطالعه کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شغل همسر می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

 

منبع : شغل همسر | ملاک های بررسی شغل همسر در ازدواج

  • ۹۸/۰۷/۲۴
  • هنر زندگی

شغل همسر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی