هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

نیاز اساسی زنان را چگونه بشناسیم؟ آیا زنان و مردان در نیازهای اساسی خود تفاوتی با یکدیگر دارند؟ بسیاری از اشتباهاتی که زوجین و یا خانواده‌ها در ارتباط با یکدیگر مرتکب می‌شوند، ناشی از عدم شناخت آن‌ها از یکدیگر است. در صورتی که افراد نسبت به هم شناخت بیشتری داشته باشند و نیازهای یکدیگر را بهتر بشناسند احتمال بیشتری وجود دارد که در راستای رفع نیازهای یکدیگر و ایجاد رضایت در روابط تلاش کنند. در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد نیازهای اساسی زنان می‌پردازیم که مطالعه آن می‌تواند برای شما سودمند باشد.
 

برای دریافت مشاوره در زمینه نیاز اساسی زنان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

 

منبع : نیاز اساسی زنان | مهمترین نیازهای زنان

نیاز های اساسی زنان و دلیل تفکیک آن از نیازهای مردانه

نیاز اساسی زنان ومردان با یکدیگر در برخی موارد متفاوت است. چرا که آن ها در جامعه نقش‌های متفاوتی را می‌پذیرند و با انتظارات مختلفی نیز مواجه می‌شوند. این عوامل منجر به تجربه نیازهای متفاوت می‌شود. به همین دلیل لازم است علاوه بر اینکه نیازهای انسان‌ها را به طور کلی بشناسیم، به نیازهای زنان و مردان به طور اختصاصی نیز توجه کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تفاوت های زنان و مردان کلیک کنید.

1-توجه به عواطف از مهم ترین نیاز های اساسی زنان

چرا عواطف زن ها برای خودشان اهمیت زیادی دارد؟ دلیل این امر این است که عواطف زنان برای آن ها نمادی از امنیت، رضایت مندی و تایید شدن است. برای مثال وقتی مردان عواطف و احساسات خود را به همسرشان نشان می‌دهند علاوه بر دوست داشتن او به صورت غیر مستقیم به او این پیغام را می‌رسانند که " من مراقب تو هستم و از تو محافظت می‌کنم"، " من به نیازهای تو توجه می‌کنم"و یا " من به تو افتخار می‌کنم".

در حقیقت نیازهای عاطفی زنان معنایی فراتر از آنچه که مردان به آن توجه می‌کنند برای خانم‌ها دارد. به همین دلیل است که جزء نیازهای اساسی زنان محسوب می‌شود.

2-نیاز به گفت‌وگو

همان طورکه در مطالب فوق نیز ذکر شد، برآورده شدن هر کدام از نیازهای اساسی زنان برای آن‌ها معانی خاصی دارد که باعث می‌شود آن نیاز برایشان مهم تلقی شود. زنان نیاز بیشتری به گفت و گو دارند. هنگامی که شما مشتاقانه با همسر خود صحبت می‌کنید برای او معانی متفاوتی مانند ارزشمندی، مهم بودن و قدردانی را به ارمغان می‌آورید.

علاوه بر این زنان هنگامیکه عواطف و احساسات منفی را تجربه می‌کنند، نیاز دارند تا طی فرایندی افکار منفی خود را به رشته کلام درآورند و احساساتشان را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند. چرا که این کار به آن ها کمک می کند تا از شر احساسات و هیجانات منفی خود رها شوند.

3- حمایت مالی نیاز اساسی زنان

از نظر تکاملی در طول تاریخ زنان همواره به دنبال مردی بوده اند که بتواند مراقبت بهتری از فرزندان به عمل بیاورد. این امر از آن جهت اهمیت دارد که نوع انسان چه مرد و چه زن در طول تاریخ همیشه به دنبال ادامه نسل خود بوده است. به همین  خاطر زنان از همان ابتدا مردهایی را انتخاب می‌کردند که از همه لحاظ قدرت بیشتری را داشته باشند. در طول زمان با پیچیده تر شدن جوامع بشری قدرت مالی به یکی از فاکتورهای زنان برای انتخاب همسر تبدیل شده است. این امر به صورت غیر مستقیم این پیام را می‌رساند که مرد می‌تواند حمایت بیشتری را از او و فرزندان به عمل بیاورد. اگرچه امروزه در جوامع مدرن این مسئله به اندازه قبل اهمیت ندارد اما هنوز برای زنان ارزشمند محسوب می‌شود.

برای آگاهی بیشتر در زمینه استقلال مالی زنان کلیک کنید.

4- نیاز به تعهد

تعریف زنان از تعهد می تواند با تعریف مردان متفاوت باشد. زنان به خیانت‌های عاطفی مردان به اندازه خیانت‌های جنسی اهمیت می‌دهند. در حقیقت مردان هنگام مواجه شدن با خیانت جنسی واکنش‌های بسیار بسیار شدیدتری را از خود نشان می‌دهند اما برای زنان خیانت‌های عاطفی نیز به همان اندازه اهمیت دارد. آن‌ها در رابطه زناشویی خود با ظرافت بیشتری به همه چیز توجه می‌کنند و نیاز دارند رابطه آن‌ها از همه جهات وفادارانه و متعهدانه باشد. با رعایت این موضوعات می‌توانید یکی از نیازهای اساسی زنان که از اهمیت بالایی نیزبرخوردار است را مورد توجه قرار دهید.

5- نیاز به حفظ هویت مستقل و استقلال

بسیاری از زنان تنها در سایه نقش‌های جنسیتی خود تعریف می‌شوند، آن‌ها دائما به عنوان یک همسر، مادر و خواهر و ... به دیگران معرفی می‌شوند. در حالیکه درست است که این نقش‌ها بخش‌های بسیار پررنگ و با اهمیتی از زندگی یک زن را تشکیل می‌دهند اما زنان نیاز دارند که جدای از همه این‌ها هویت مستقل خود را حفظ  و با توجه به توانمندی های خود مورد ارزیابی قرار بگیرند. زنانی که می‌توانند در کنار نقش‌های جنسیتی خود هویت مستقل خویش را نیز حفظ کنند بیشتر در جهت خودشکوفایی و پیشرفت فردی در کنار رشد خانوادگی تلاش می‌کنند و به آن دست می‌یابند. برای اطلاعات بیشتر درزمینه عملکرد جنسی طبیعی در زنان و مردان کلیک کنید.
 

برای دریافت مشاوره در زمینه نیاز اساسی زنان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : نیاز اساسی زنان | مهمترین نیازهای زنان

  • ۹۸/۰۷/۲۹
  • هنر زندگی

نیاز اساسی زنان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی