هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

اهمیت زیبایی در ازدواج چقدر است؟ آیا به عنوان ملاک اصلی باید در نظر گرفته شود؟ زیبایی ظاهری جزء اصلی‌ترین ملاک‌های ازدواج قرار دارد. تقریبا تمام انسان‌ها در مورد امر ازدواج در وهله اول زیبایی طرف مقابل را در نظر می‌گیرند. در صورتی که اگر بخواهیم عاقلانه به امر ازدواج فکر کنیم، زیبایی و چهره تنها یک امتیاز در کنار سایر صفات و اخلاقیات در نظر گرفته می‌شود و چه بسا اهمیت کمتری داشته باشد چرا که چهره و زیبایی همیشه باقی نمی‌ماند و با کهولت سن از بین می‌رود. آنچه که در ازدواج و انتخاب شریک زندگی مهم است تفاهم و توازن میان دختر و پسر و وجود مجموعه‌ای از معیارها و اخلاقیات مقبول در هر دوطرف است. در ادامه مقاله به توضیحاتی درباره نقش زیبایی در ازدواج خواهیم پرداخت.
 

برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت زیبایی در ازدواج می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

 

منبع : اهمیت زیبایی در ازدواج | تردید در انتخاب چهره همسر

در صورت اهمیت صرف به زیبایی، اختلافات خود را نشان می‌دهند

فرض کنید با شخصی بسیار زیبا ازدواج کرده‌اید. در انتخاب شریک زندگی خود فقط ملاک زیبایی بیش از حد او را در نظر گرفته‌اید و ملاک‌هایی مانند اخلاق خوش، سلامت روانی، صداقت، استقلال مالی، مهارت روابط اجتماعی و از همه مهم‌تر تفاهمات برایتان آنچنان اهمیت نداشته است.

وقتی با او وارد زندگی مشترک شده‌اید متوجه می‌شوید که فردی بسیار پرخاشگرو بداخلاق است. از خود بپرسید آیا هنوز هم زیبایی ظاهر او برایتان اهمیت دارد؟ آیا حاضرید ادامه زندگی خود را با چنین فردی که فقط زیبایی دارد بگذرانید؟ آیا چنین شخصی که حتی نمی‌توانید با او با آرامش صحبت کنید می‌تواند پدر یا مادر خوبی برای فرزند شما باشد؟

برای آگاهی بیشتر در زمینه ویژگی‌های ظاهری در ازدواج کلیک کنید.
 

اهمیت زیبایی در ازدواج | افراد خوش‌چهره خودشیفته هستند!

مشکلی که در ازدواج با افراد بسیار زیبا وجود دارد این است که معمولا به دلیل تعریف و تمجید دیگران از خودراضی و خود پسند می‌شوند که این امر باعث می‌شود فرصت‌های مناسب ازدواج را از دست بدهند. ممکن است در زندگی زناشویی زیبایی خود را به رخ همسرشان بکشند و مدام او را تحقیر کنند. این حالت باعث رنجش و سردی روابط می‌شود. علاوه‌براین فردی که بسیار خوش‌چهره است بیشتر در دید و توجه مردم قرار می‌گیرد و اگر شخصا فرد بی‌اراده‌ای باشد ممکن است در معرض پیشنهادات وسوسه بشود و خیانت کند.
 

اهمیت زیبایی در ازدواج | زیبایی ظاهری ممکن است ازبین برود

در زندگی حوادث غیرمنتظره زیادی رخ می‌دهد. با خود بیاندیشید ممکن است همسر زیبایتان بر اثر بیماری، آتش سوزی،... زیبایی‌اش را از دست بدهد. اگر تنها به خاطر زیبایی با او ازدواج کرده باشید آیا حاضرید در این شرایط باز هم با او بمانید؟ اگر هم اخلاقتان به هم نخورد ممکن است حتی به جدایی فکر کنید چرا که آن معیاری که شما به خاطر آن حاضر به ازدواج با او شده‌اید را از دست داده‌اید.

اگر کسی اینکار را با خود شما بکند چه حسی به شما دست می دهد؟ علاوه بر این‌ها برفرض که حادثه‌ای هم رخ ندهد. اما ازبین رفتن زیبایی بر اثر بالا رفتن سن امری اجتناب ناپذیر است. شاید بتوان با استفاده از عمل‌های زیبایی که امروزه گسترش یافته‌اند چهره را ترمیم کرد اما هیچگاه آن زیبایی اولیه باقی نمی‌ماند. در مقابل اگر با همسرتان تناسب داشته باشید و اخلاقیاتش متناسب با سلیقه شما باشد ظاهرش آنقدر برایتان مسئله نمی‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.
 

در صورت اهمیت به ظاهر احساس گناه نکنید

اگر از چهره‌ کسی در ازدواج خوشتان نیامد و به دلتان ننشست احساس گناه نکنید. این امر به منزله‌ سطحی‌نگری و یا فهم و درک اندک شما نیست. از آن‌جایی ‌که از اهداف زندگی مشترک ارضای نیاز جنسی در حریم خانواده است، لذت بردن شما از همسرتان امر مهمی تلقی می‌شود. نادیده گرفتن زیبایی همسر در ازدواج منطقی نیست.

اگر حس می‌کنید ظاهر شخص مورد نظر به دلتان نمی‌شنیند و به هیچ‌وجه برایتان جذاب نیست نباید احساس گناه کنید. زیبایی شریک زندگی یکی از ملاک‌های مهم است چرا که قطعا باید میل و کشش به همسرتان داشته باشید تا بتوانید با او زندگی کنید. جذابیت ظاهر باعث تمایل جنسی می‌شود. پس لازم است تا حدی ظاهر و اندام شریک زندگی خود را بپسندید وگرنه در زندگی زناشویی و کشش‌های جنسی خود دچار مشکل می‌شوید. ممکن است چهره‌ای که به دلتان نمی‌نشیند برایتان عادی شود اما هرگز برای شما خوشایند نخواهد شد.
 

اهمیت زیبایی در ازدواج چقدر است؟

توجه داشته باشید که زیبایی تنها معیار مهم ازدواج نیست. چه بسیار زوج‌هایی که یکی از آن‌ها فاقد چهره‌ای مطلوب بوده اما سرشت و اخلاقیات او آنقدر شایسته بوده است که توانسته‌اند زندگی مشترک کاملا موفقیت آمیز و عاشقانه‌ای را تجربه کنند. با داشتن انگیزه های درست ازدواج سالم تری خواهید داشت. مقاله انگیزه های ازدواج را مطالعه نمایید.

بله هر چه طرف مقابل تان زیباتر باشد در وهله اول بیشتر به دلتان خواهد نشست اما مطمئنا شما هم نمی توانید خود را کامل بدانید پس توقع نداشته باشید همسری کاملا بی نقص داشته باشید. هرچقدر که از دیدن، صحبت کردن و رابطه زناشویی با او لذت ببرید برای در نظر گرفتن ملاک زیبایی کافی است. اگر در ازدواج به دنبال خوشبختی و تکامل هستید پس ضروری نیست که آنقدر به زیبایی اهمیت بدهید. بنابراین بهترین کار برای انتخاب همسر آینده این است که در مرحله اول تناسبات و تفاهمات اخلاقی و فرهنگی مذهبی را در نظر بگیرید و سپس به بررسی ملاک‌های زیبایی فرد موردنظر بپردازید.
 

برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت زیبایی در ازدواج می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : اهمیت زیبایی در ازدواج | تردید در انتخاب چهره همسر

  • ۹۸/۰۸/۱۹
  • هنر زندگی

اهمیت زیبایی در ازدواج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی