هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

برای موفقیت در زندگی مشترک، لازم است زوجین یکدیگر را بشناسند و رضایت و نیازهای فرد مقابل را، به اندازه رضایت خود مهم بدانند. بی نظمی و شلختگی همسر باعث برهم خوردن تعادل زندگی و بروز مشکلمیان زن و شوهر می‌شود. برای مقابله با شلختگی در قدم اول لازم است فرد متوجه اشتباهات خود شود و برای اصلاح آن اقدام کند. همچنین با انجام راهکارهایی می‌توان شلختگی همسر را تا حدودی کاهش داد. در ادامه مقاله به بررسی کامل موضوع بی نظمی و شلختگی همسر خواهیم پرداخت.
 

برای دریافت مشاوره در زمینه بی نظمی و شلختگی همسر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع: بی نظمی و شلختگی همسر | راهکارهای کاهش این رفتار چیست؟

بی نظمی و شلختگی همسر و تاثیر آن بر روابط زوجین

بی نظمی و شلختگی همسر، تاثیر منفی بسیاری بر رابطه زوجین گذاشته و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. نامرتب بودن محیط خانه باعث برهم خوردن تعادل زندگی می‌شود. همچنین ممکن است فرد شلخته در آراستگی و نظم شخصی نیز با مشکل مواجه باشد، به همین دلیل فرد به تدریج نسبت به همسر خود سرد می‌شود و علاقه خود را برای رابطه جنسی با او را از دست می‌دهد. رابطه جنسی نقش بسیار مهمی در رضایت زوجین از زندگی زناشویی دارد و با کاهش میل جنسی، به تدریج زوجین از یکدیگر دور می‌شوند و حتی ممکن است این جدایی به طلاق عاطفی یا طلاق قانونی منجر شود. 

همچنین برخی از زوجین با گذشت زمان، به زیبایی و تمیز بودن ظاهر خود اهمیت چندان نمی‌دهند و این گونه خود را توجیه می‌کنند که بعد از چند سال زندگی مشترک نیاز به این کارها نیست. اما این نگرش درست نیست و لازم است زوجین به بهانه صمیمیت، کیفیت رابطه خود را فدا نکنند و این مسئله برای آن‌ها مهم باشد که همیشه مورد تایید همسر خود قرار بگیرند.

برای آگاهی بیشتر در زمینه رابطه جنسی کلیک کنید.

 

شلختگی موضوعی ذاتی یا اکتسابی؟

تحقیقات نشان داده است ژنتیک تا حدودی می‌تواند در شلختگی افراد تاثیرگذار باشد. شلختگی در بین افراد که سابقه خانوادگی شلختگی دارند بیشتر مشاهده شده است اما هنوز ژن مربوط به آن مشخص نیست. از طرف دیگر این نظریه وجود دارد که قواعد مربوط به شلختگی و نظم در دوران یک و نیم تا سه سالگی در کودک شکل می‌گیرد. به این صورت می‌توان گفت که اساس رعایت نظم و ترتیب در دوران کودکی شکل می‌گیرد و تربیت والدین و معلمان نیز تاثیر گذار است.

 

مقابله با بی نظمی و شلختگی همسر

به طور معمول، افراد شلخته قبول ندارند که مشکل از آن‌ها می‌باشد و معتقد هستند مدل زندگی و عاداتشان کاملا درست است اما در زمان مواجه شدن با مشکل، متوجه رفتار اشتباه خود می‌شوند و برای رفع آن اقدام می‌کنند. در واقع اولین قدم برای مقابله با شلختگی، پذیرفتن رفتار اشتباه توسط خود فرد می‌باشد. عادات‌ اشتباه به سرعت تغییر نمی‌کند و برای اصلاح آن باید شکیبا بود. همچنین زمانی که فرد برای ترک عادات خود تلاش می‌کند، لازم است همسر او با رفتارهای کلامی، او را تشویق کند. مثلا جملاتی همچون "امروز خیلی آراسته شدی" و "خانه امروز خیلی تمیز است" از جمله تشویق‌های کلامی موثر می‌باشد. با این جملات فرد نشان می‌دهد متوجه تغییرات همسر خود شده است و او را  برای ادامه تغیرات مثبت مصمم‌ترمی‌کند.

در مواقع نادر ممکن است، شلختگی ریشه در دوران کودکی فرد داشته باشد در این مواقع فرد نیاز به مشاور و روانکاو برای درمان دارد. 

برای آشنایی کامل در زمینه روانکاو و روانکاوی کلیک کنید.

 

راهکارهای مقابله با بی نظمی و شلختگی همسر

شما می‌توانید با انجام نکات بیان شده، عادت شلختگی همسر خود را تا حدودی کاهش دهید.

انتظارات خود را به همسرتان نشان دهید

زن و شوهر آیینه یکدیگر می‌باشند و در رفتار یکدیگر بسیار تاثیرگذارهستند. برای ایجاد تغییر در همسر خود، ابتدا لازم است به آراستگی خود اهمیت بدهید و نظر او را نیز در این زمینه بپرسید. با همسر خود صحبت کنید و به او نشان دهید که باید تغییرات را در خود به وجود آورد. مثلا همسر خود را تشویق به انجام کارهای خانه با یکدیگرکنید به این صورت او متوجه می‌شود در امور خانه نیز نقشی دارد و باید توجه بیشتری به نظم داشته باشد.

از رفتارهای کلامی منفی استفاده نکنید تا به بهبود بی نظمی و شلختگی همسر کمک کنید

بدترین راه برای مقابله با شلختگی همسر، رفتارها و جملات منفی است. جملاتی همچون" از دستت خسته شده‌ام" ، "باز که خونه رو به هم ریخته‌ای" یا "باز که به خودت نرسیدی" بسیار منفی هستند و معمولا نتیجه کاملا برعکس دارند. همسر شما با شنیدن این عبارات، در مقابل شما گارد می‌گیرد و بیشتر از قبل به رفتارهای خود ادامه می‌دهد.

برای کسب آگاهی بیشتر در زمینه رفتار با همسر کلیک کنید. 

غیر مستقیم با همسرتان صحبت کنید

برخی مواقع نمی‌توان به صورت مستقیم شلختگی و بی نظمی همسر را با او درمیان گذاشت، مثلا در شرایطی که شما به تازگی ازدواج کرده‌اید و عمق رابطه تان به قدر کافی زیاد نیست، صحبت کردن منتقدانه باعث رنجیده خاطر شدن همسرتان شود. مثلا می‌توانید به همسرتان بگویید که نظم و آراستگی برای شما اهمیت زیادی دارد و با هدیه کردن یک عطر، انتظارات خود را به صورت غیر مستقیم به او بگویید. همچنین می‌توانید از او برای مرتب کردن خانه کمک بخواهید دراین مواقع او متوجه می‌شود در انجام این کار سهیم است.
 

برای دریافت مشاوره در زمینه بی نظمی و شلختگی همسر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع: بی نظمی و شلختگی همسر | راهکارهای کاهش این رفتار چیست؟

  • ۹۸/۰۸/۲۴
  • هنر زندگی

بی نظمی و شلختگی همسر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی