هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

اهمیت باکرگی زنان در ازدواج از جمله موضوعاتی است که از دیرباز در بسیاری از فرهنگ‌ها مطرح بوده. اهمیت باکرگی در زمان ازدواج تنها مربوط خانواده‌ها و یا نگاه مذهبی آن‌ها به این موضوع نمی‌باشد. در بسیاری از موارد شاهد هستیم این حساسیت برای خود خانم و همسر آینده آن‌ها وجود دارد. اما واقعا باکرگی زنان تا چه حد باید اهمیت داشته باشد؟ چرا این موضوع تنها مختص به زنان است؟ اهمیت باکرگی زنان برای بسیاری از مردان آن چنان زیاد است که یکی از ملاک‌های ازدواج آن‌ها می‌باشد. اما آیا با زنی که قبل از ازدواج رابطه جنسی برقرار کرده می‌توان یک ازدواج موفق داشت؟ چنین ازدواجی چگونه می‌تواند موفق باشد؟ پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه مقاله ازدواج موفق را مطالعه کنید.
 

برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت باکرگی زنان در ازدواج می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.
 

منبع: اهمیت باکرگی زنان در ازدواج | مسائل فرهنگی و اشتباهات رایج

 

اهمیت باکرگی زنان در ازدواج

باکرگی به وضعیتی گفته می‌شود که زن هنوز دخول را تجربه نکرده باشد و اصطلاحا پرده بکارت وی سالم باشد. باکرگی زن در آستانه ازدواج به معنی این است که وی پیش از ازدواج مواجهه جنسی نداشته و به اصطلاح از سلامت جنسی برخوردار است. باور عموم بر این است که سلامت جنسی زن می‌تواند ضامن لیاقت وی برای یک زندگی مشترک خوب باشد. برای اطلاعات بیشتر در زمینه پرده بکارت کلیک کنید.

بسیاری اهمیت باکرگی زنان در ازدواج مبنایی برای قضاوت کردن وی در ابعاد مختلف و شایستگی وی برای ازدواج است. بر اساس همین باورها امروزه بسیاری از بانوان با وجود داشتن رابطه جنسی در زمان ازدواج به همسر آینده خود دروغ گفته و ازدواجی را مبنی بر عدم صداقت آغاز می‌کنند. بدون آن که به تبعات دروغشان برای خود و همسرشان فکر کنند. مطالعه مقاله رابطه جنسی آگاهی‌های بیشتری را در این زمینه در اختیارتان قرار می‌دهد.
 

مسائل فرهنگی در اهمیت باکرگی زنان در ازدواج

اینکه چرا باکرگی زنان در ازدواج اهمیت دارد، مسئله‌ای است که به فرهنگ‌های گوناگون باز می‌گردد. در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا ارتباطات جنسی پیشین افراد موقع ازدواج اهمیت زیادی نداشته و آن‌ها در این مورد تحقیق و تفحص نمی‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم رابطه جنسی پیش از ازدواج را مطالعه کنید.

در کشور ایران یکی از مسائلی که از گذشته حائز اهمیت بوده و اخیرا کمی رنگ باخته، مسئله حفظ پرده بکارت تا زمان ازدواج است. در واقع نوعی ارزشمندی برای یک زن تلقی می‌شود که هیچ گونه مواجهه جنسی پیش از ازدواج نداشته باشد و تجارب جنسی‌اش مختص همسرش باشد.

باورهای فرهنگی در مورد اهمیت باکرگی زنان در ازدواج

مردان از ازاله بکارت زنان نوعی قدرت و لذت به دست می‌آورند و این باور عمیق را در ذهن خود دارند که زنان پاکدامن به دنبال لذت جویی جنسی نیستند، بلکه اندام جنسی خود را همچون گوهری حفظ کرده و زمان ازدواج تقدیم به همسر خود می‌کنند. این مسئله که زن خوب زن پاکدامنی است که به لذایذ جنسی اهمیت نمی‌دهد و زنی که به دنبال لذت جنسی باشد یا آن را تجربه کرده باشد مناسب ازدواج نیست، باوری ریشه‌ای دارد.

در حقیقت در طی سالیان دراز چنین پنداشته شده که مسائل جنسی فقط برای مردان حائز اهمیت است و رابطه‌های جنسی اصولا مرد محور بوده و خواست‌ها و نیازهای مردان در اولویت قرار دارد. حفظ این باور و انتقال آن در طی سالیان قطعا توسط خود زنان هم رخ داده است.
 

بدفهمی‌ها و اشتباهات رایج درباره باکرگی زنان

همانطور که گفته شد، باورِ باکره بودن زن به معنای نداشتن تجارب جنسی می‌باشد. حال آنکه بسیاری از افراد هستند که مواجهه‌های جنسی دارند ولی دخول را تجربه نمی‌کنند تا پرده بکارت خود را از دست ندهند. این اولین بدفهمی در مورد بکارت است. زن باکره لزوما زنی نیست که هیچ تجربه جنسی‌ای نداشته است.

دومین باور در مورد اهمیت باکرگی زنان در ازدواج این است که زنان خوب و مناسب برای ازدواج زنانی هستند که باکرگی خود را حفظ کرده‌اند. در واقع لذت جویی جنسی را گناه و خبط مهمی برای زنان می‌دانند حال آنکه این حساسیت در مورد مردان در مقایسه با زنان اصلا وجود ندارد. میل جنسی در زنان هم مانند مردان از دوران نوجوانی وجود دارد. زنان نیز تحت فشار نیاز‌های عاطفی-جنسی خود قرار می‌گیرند. برای اطلاعات بیشتر در زمینه میل جنسی کلیک کنید.

آن‌ها هم می‌توانند به لحاظ جسمی و روانی انسان‌های سالمی باشند که توانایی ساختن زندگی مشترک را داشته باشند و در عین حال رابطه جنسی را تجربه کنند. برای اینکه یک زن شریک خوبی برای یک زندگی باشد، نیازی نیست سالیان متمادی نیازهای جنسی‌اش را سرکوب کرده باشد. در حالی که اگر برآورده کردن این نیازها به شکلی نادرست باشد، تبدیل به یک آسیب و احساس گناه در زن می‌شود. حتی ممکن است بر روابط زناشویی او در ازدواج اثری مخرب داشته باشد. برای آشنایی بیشتر در زمینه آموزش روابط زناشویی صحیح کلیک کنید.
 

مضرات مهم دانستن باکرگی زنان

برخی معتقدند داشتن میل جنسی برای زنان جایز نیست و همواره چنین اعتقاداتی را به فرزندان خود القا می‌کنند؛ چنین تفکراتی مضراتی را به دنبال دارد که در ادامه بررسی کرده‌ایم. این فشار فرهنگی-اجتماعی بر زنان و القای باورهای نادرست به آن‌ها باعث می‌شود سالیان متمادی خود را از لذت رابطه جنسی محروم کنند، رابطه جنسی را امری گناه آلود و بد قلمداد کرده و نیاز‌های خود را سرکوب کنند. 

بی میلی جنسی در زنان

برخی زنان با چنین باور‌هایی خود را موجوداتی می‌پندارند که تنها برای برآورده کردن نیازهای جنس مخالف باید تن به رابطه دهند. هر یک از این موارد که از کودکی به یک دختر آموخته می‌شود بعد‌ها می‌تواند باعث ایجاد کژکاری جنسی و فقدان میل جنسی در زنان شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بی میلی میل جنسی در زنان کلیک کنید.

بسیاری از کژکاری‌های جنسی و مشکلات رابطه زناشویی در باورهای اشتباه و آموزه‌های کودکی افراد ریشه دارد. همین کژکاری منجر به بروز مشکلات بیشتر در زندگی مشترک و در سلامت روانی افراد می‌شود. برای اطلاع از انواع کژکاری‌ها و راه حل آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم مقاله کژکاری جنسی را مطالعه کنید.

اهمیت باکرگی زنان در ازدواج | احساس گناه و اضطراب

فردی که از کودکی یاد می‌گیرد رابطه جنسی گناه آلود و زشت است، احساسات گناه شدیدی را در مورد امیالش تجربه می‌کند. احساس گناه به خودی خود سلامت روان فرد را به خطر می‌اندازد. از طرف دیگر سرکوب کردن نیازهای جنسی نیاز به صرف انرژی روانی بالایی دارد. این احساس گناه حتی در زنانی که این رابطه قبل ازدواج را تجربه کرده‌اند همچنان باقی می‌ماند و ممکن است تبدیل به یک اختلال روانی شود. پیشنهاد می‌کنیم مقاله احساس گناه را مطالعه کنید.

یکی از اختلالاتی که به دنبال احساس گناه ناشی از رابطه جنسی برای فرد به وجود می‌آید. اضطراب است. این اختلال گاه به صورت دائمی و مزمن بروز می‌کند و او را نسبت به رابطه جنسی دلسرد و مضطرب می‌کند. برای آشنایی با اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

ارضای میل جنسی به شیوه نادرست

در نهایت اینکه بسیاری از دختران برای حفظ پرده بکارت خود به اشکال دیگری از رابطه جنسی مثل رابطه جنسی مقعدی تن می‌دهند. داشتن روابط متعدد مقعدی بدون رعایت نکات ایمنی می‌تواند منجر به آسیب دیدن بانوان شود. از طرف دیگر این تعارض همیشگی با نیاز‌های جنسی خود و شرکای عاطفی و تلاش برای حفظ بکارت می‌تواند منجر به ایجاد مشکلاتی با شریک عاطفی‌شان شود. توصیه می‌کنیم به مقاله رابطه جنسی مقعدی مراجعه کنید.
 

تغییرات فرهنگی در اهمیت باکرگی زنان در ازدواج

در سال‌های اخیر اهمیت باکرگی زنان در ازدواج تا حد کمی در میان نسل‌های جدید کاهش پیدا کرده است. با وجود این تغییرات، مساله زمانی بغرنج می‌شود که این تغییرات فرهنگی بدون آن که درباره‌اش فکر و تامل شده باشد در حال رخ دادن است. در اکثر موارد شاهد هستیم به دلیل ایجاد دوگانگی‌ها در فرهنگ و باورهای نسل جدید، و فقدان یکپارچگی الگوی فکری در جامعه، جوانان با یک سردرگمی عقیدتی مواجه می‌شوند. در نهایت فقدان یک خط فکری مورد قبول از طرف آحاد جامعه سلامت اجتماعی را به خطر خواهد انداخت. برای اطلاعات بیشتر در زمینه سلامت اجتماعی کلیک کنید.

آن چه که برای ازدواج بیشتر از همه باید حائز اهمیت باشد، بررسی سلامت روان زوجین حین ازدواج، بلوغ و پختگی در مورد مسئولیت‌ها، داشتن تفاهم و توافق بر سر مسائل، شباهت‌های روانشناختی و رفتاری، هم فکر و هم صحبت بودن، احترام گذاشتن به تفاوت‌ها و درک و همدلی می‌باشد. مقاله سلامت روان در این زمینه می‌تواند مفید باشد.
 

اهمیت مشاوره ازدواج

خیلی مواقع اهمیت باکرگی در زنان مانع از ازدواج دختر و پسر و موافقت والدین برای این ازدواج فرزندان می‌شود و همواره الگوهای نادرستی را در ذهن آن‌ها پرورش می‌دهد. از طرفی بسیاری افراد در سنجش میزان بلوغ و پختگی، تفاهمات و مواردی که پیش نیاز ازدواج هستند، دچار خطا می‌شوندم. در این شرایط مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج برای حل تعارض‌های مرتبط با باکرگی و تصمیم درست برای ازدواج ضروری است.
 

برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت باکرگی زنان در ازدواج می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع: اهمیت باکرگی زنان در ازدواج | مسائل فرهنگی و اشتباهات رایج

  • ۹۸/۰۹/۰۵
  • هنر زندگی

اهمیت باکرگی زنان در ازدواج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی