هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

آیا مردان هم قهر می‌کنند؟ قهر مردان با زنان چه تفاوت‌هایی دارد؟ قهر کردن یک رفتار مخرب است که اکثرا آن را مختص خانم‌ها می‌پندارند. قهر مردان معمولا به ندرت اتفاق می‌افتد. تفاوت‌های زنان و مردان باعث می‌شود شکل و نوع قهر کردن آن‌ها با یکدیگر فرق داشته باشد. قهر کردن به هر علتی که باشد، ناسازگارانه بوده و پیامدهای نامناسبی برای یک رابطه به دنبال خواهد آورد. قهر مردان بر خلاف قهر زنان متداول و بر اساس هیجانات اتفاق نمی‌افتد، زنان در رابطه با مردان باید به تفاوت‌ها و خصوصیات مردانه جهت ایجاد و بهبود یک ارتباط موفق بیشتر اهمیت بدهند. بنابراین بسیار مهم است که در یک رابطه علت یک رفتار شناسایی و برطرف شود. در این مقاله درباره علل، پیامدها، تفاوت‌ها و راه‌های جلوگیری از قهر مردان صحبت خواهیم کرد. همچنین زوجین می‌توانند با دریافت مشاوره زوج درمانی مشکلات بین فردی خود را کاهش دهند.
 

برای دریافت مشاوره در زمینه قهر مردان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : مردان چرا قهر می کنند؟

 

قهر مردان

گاهی اوقات کشمکش‌ها به گونه‌ای رقم می‌خورد، که مردان به قهر کردن روی می‌آورند. در واقع انگار قهر کردن سبک رفتاری برخی از آن‌ها شده و عادت کرده‌اند در مواجهه با مشکلات و مسائل، ناراحتی خود را با قهر نشان دهند.

قهر کردن یک روش برای نشان دادن خشم و پرخاشگری است، بدون اینکه فرد مستقیما موارد دلخوری خود را نشان دهد. قهر کردن یک نوع رفتار منفعلانه و یا کنترل گرانه است، معمولا برای رسیدن به نتیجه دلخواه یا کاهش اضطراب و استرس استفاده می‌شود. در قهر کردن فرد بین خود و دیگری یک سد ارتباطی ایجاد می‌کند و هیچ راه ارتباط کلامی یا غیر کلامی باقی نمی‌گذارد. برای اطلاع بیشتر از قهر کردن کلیک کنید.

مشکلات زناشویی، اختلاف عقیده و رنجش جزء لاینفک زندگی زناشویی است. این مسائل در همه روابط پیش می‌آید. هرچقدر روابط انسان‌ها نزدیکتر باشد، احتمال اصطحکاک و اختلافات هم بیشتر می‌شود. اگر بین شما و همسرتان کشمکش‌هایی به وجود می‌آید بسیار طبیعی است و نباید نگران شوید. در یک رابطه سالم و موفق زمان‌هایی به شادی و عشق سپری می‌شود و در برخی مواقع دیگر زوجین به اختلاف و مشکل می‌خورند اما با بهره‌مندی از توانایی‌های حل مسئله و احترام مقابل به حل هر یک از آن‌ها می‌پردازند. برای اطلاع بیشتر از ارتباط موفق کلیک کنید.
 

دلخوری در مقابل قهر مردان

دلخوری حالتی است که شما از فرد مقابل خود ناراحت هستید و برای این ناراحتی دلایلی هم دارید. در حالت دلخوری شما ارتباطتان را با فرد مقابل قطع نمی‌کنید. در این حالت شما صرفا ناراحتی خود را بروز می‌دهید یا شکل رابطه تان را موقتا تغییر می‌دهید. البته دلخوری هم می‌تواند شکل سالم و ناسالم داشته باشد و مایه آزار فرد مقابل بشود. آگاهی از مهارت‌های حل مسئله به طرفین کمک می‌کند تا بدون قهر و تنش به حل اختلافات و مشکلات خانوادگی بپردازند و آن‌ها را کاهش دهند. برای اطلاع بیشتر از اختلافات و مشکلات خانوادگی کلیک کنید.
 

قهر مردان ؛ تفاوت قهر زن و مرد

رفتار قهر کردن در زنان بیشتر به شکل توجه طلبانه انجام می‌شود و تناوب آن در میان زنان بیشتر از مردان است. مردان هنگامی که دچار چالش‌های هیجانی و عاطفی می‌شوند و از پس حل کردن مشکل بر نمی‌آیند، به قهر روی می‌آورند. در واقع قهر کردن فرار از مواجه شدن با مسئله است. برای کسب اطلاعات بیشتر از تفاوت زن و مرد کلیک کنید.

گاهی مردان برای تمرکز بر موضوع و حل آن نیاز به گرفتن فاصله دارند. این رفتار ممکن است اشتباهی قهر در نظر گرفته شود. اما در این حالت مردان صرفا حل مسئله را به تعویق می‌اندازند تا آرامش خود را حفظ کنند. البته که این رفتار، مخرب نیست؛ به شرطی که توضیح داده شود این فاصله گیری به چه منظوری انجام داده می‌شود و مدت زمان آن چقدر است. استفاده از راهکارهای آرامش یافتن به مردان کمک می‌کند تا در مقابل افکار منفی مقاومت کنند. در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مقاله آرامش را مطالعه کنید.
 

علت قهر مردان چیست؟

علل مختلفی برای پدیده‌های انسانی وجود دارد و نمی‌توان یک علت واحد برای آن‌ها ذکر کرد. قهر مردان هم از این قاعده مستنی نیست. هر رفتاری در بافت یک رابطه رخ می‌دهد و علل و پیامدهای خود را از رابطه می‌گیرد. ولی به طور کلی علل زیر را می‌توان برای عادت قهر مردان ذکر کرد.

1. خشم از علل قهر مردان

همانطور که گفته شد، قهر کردن شکلی از بروز خشم می‌باشد. قهر کردن در واقع یک شیوه ناسازگارانه و ناسالم برای بروز خشم است. پس می‌توان چنین تصور کرد که فرد هنگام مواجهه با احساس خشم خود نسبت به دیگری و نارضایتی از برخی مسائل قهر می‌کند. برای راه‌های کنترل خشم کلیک کنید.

2. یادگیری

افرادی که رفتار قهر را تکرار می‌کنند، احتمالا این سبک رفتاری را یاد گرفته‌اند. بسیاری از مواقع والدین هنگام قهر و دعواهای خود، کودکانشان را فراموش می‌کنند و یادشان می‌رود که تقلید کودکان از تمامی رفتار‌ها صورت می‌گیرد. از طرف دیگر کودکی که والدینش دائما قهر باشند، راه دیگری برای حل مشکلات یاد نمی‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر از تقلید کودکان کلیک کنید.

3. تقویت شدن رفتار، از علل قهر مردان

افرادی که قهر می‌کنند، معمولا برای این رفتارشان تقویت می‌شوند. یعنی فرد مقابل همیشه به دلجویی و به اصطلاح ناز کشی آمده و در نتیجه آن‌ها با رفتار قهر کردن به خواسته‌های خود می‌رسند. بنابراین فرد در طول زمان برای قهر کردن پاداش می‌گیرد و آن را ادامه می‌دهد.

4. ناامن بودن رابطه

گاهی اوقات شرایط رابطه به گونه ای است که فرد آزادی و راحتی بیان خواسته‌ها و نیازهایش را ندارد. در این حالت، قهر کردن بهتر از حل مسئله یا بیان مستقیم مشکل به نظر می‌رسد. بنابراین فرد ترجیح می‌دهد قهر کند. به جای ترس فرد بهتر است مهارت جرات مندی کسب کند تا بتواند خواسته‌هایش را بیان نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر از جرات مندی کلیک کنید.

5. توانایی ذهن خوانی از انتظارات نامعقول مردان

بسیاری از مردانی که به راحتی قهر می‌کنند، توقع دارند طرف مقابلشان، توانایی ذهن خوانی داشته و نیازهایشان را اتوماتیک رفع کند. در واقع فردی که قهر می‌کند، انتظار دارد بدون حرف زدن و گفتن مشکلش، فرد مقابل آن را بفهمد و حل کند.

6. عدم حل مسئله

قهر کردن رفتاری است که مانع حل مسئله می‌شود. افرادی که قهر می‌کنند، توانایی حل مسئله به شکل سازگارانه ندارند و به جای حل مشکلات و دعواهای خانوادگی، کناره گیری می‌کنند؛ چرا که هیچ‌گاه مهارت‌های حل مشکل را نیاموخته و یا تلاشی در جهت یادگیری آن‌ها نکرده‌اند. در این زمینه توصیه می‌کنیم مقاله حل دعوای خانوادگی را بخوانید.
 

پیامدهای قهر مردان

قهر مردان می‌تواند پیامدهای مخربی به دنبال داشته باشد. به همین دلیل لازم است راه‌حلی برای این موضوع پیدا کنید. برخی از این پیامدها عبارتند از:

باقی ماندن مشکلات

قهر مشکلی را حل نمی‌کند. با قهر کردن فرد صرفا از حل کردن مشکلات فرار می‌کند، طرف مقابل هم برای تمام کردن قهر مجبور به باج دادن می‌شود. در این حالت مشکلات در کوتاه مدت از بین رفته‌اند ولی در واقعیت مشکلات صرفا سرکوب شده‌اند.

احساس ناامنی در همسر

قهر کردن حالتی از ابهام را به وجود می‌آورد. در واقع پیام روشنی از خواسته‌های فرد به طرف مقابل داده نمی‌شود. همسر ممکن است مضطرب شود و نداند که چه کاری درست است. درواقع فرد مقابل احساس ناخرسندی، ناامنی و اضطراب کرده و ممکن است واکنش‌های احساسی مختلفی نشان دهد. توصیه می‌کنیم مقاله راه‌های مناسب آشتی بعد از قهر را مطالعه کنید.
 

جلوگیری از قهر مردان

برای از بین بردن عادت قهر در مردان موارد زیر کمک کننده می‌باشد:

مذاکره

بهترین و اولین راه در برخورد با هر مشکلی استفاده از مذاکره و گفتگو است. زبان بهترین وسیله برای حل اختلافات می‌باشد. بنابراین می‌توانید به شیوه جراتمندانه و با استفاده از مهارت‌های گفتگوی موثر، نظر خود را در مورد رفتار قهر کردن همسرتان بیان کنید و از او بخواهید این رفتارش را متوقف کند. برای تاثیر گذاری بیشتر از احساسات خودتان و تاثیری که قهر او بر شما می‌گذارد صحبت کنید.

عدم تقویت کردن رفتار قهر کردن

همانطور که گفته شد یکی از علل ادامه دادن رفتار قهر این است که شما با هر بار قهر کردن، به او پاداش می‌دهید. بنابراین راه حل قطع کردن پاداش و عدم تقویت این رفتار اوست. به ازای آن گفتگو در باب مشکل را تشویق کنید.

مهارت حل مسئله

آموزش مهارت حل مسئله و کمک گرفتن از یک متخصص در این زمینه راهنمای بسیار خوبی برای شما و همسرتان می‌باشد. مهارت‌های حل مسئله شامل مواردی همچون شناسایی مشکل به طورکامل، تعریف مسئله، برنامه‌ریزی برای حل مشکل، یافتن راه‌حل‌های موجود می‌شود. برای اطلاع بیشتر از مهارت حل مسئله کلیک کنید.

مشاوره خانواده خدمات متنوعی در مورد حل مسائل مختلف در روایط زناشویی ارائه می‌دهد. همچنین جهت حل اختلافات در روابط عاطفی و نحوه‌ی برخورد صحیح با قهر مردان راه‌حل‌های عملی ارائه می‌دهد.
 

برای دریافت مشاوره در زمینه  قهر مردان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : مردان چرا قهر می کنند؟

  • ۹۸/۱۱/۱۰
  • هنر زندگی

مردان چرا قهر می کنند؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی