هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

دوران نوجوانی سنی بسیار مهم در شکل گیری شخصیت اجتماعی انسان است. از این رو آنچه که در مورد این دوره باید بدانیم، اهمیت بسیار در نحوه برخورد صحیح با نوجوان و آماده کردن آنان برای وارد شدن به جامعه دارد. انسان از نوزادی تا کودکی برای پیدا کردن جایگاه خود در محیط پدر و مادر و بقای خویش تلاش میکنند و خود را در معرض یادگیری اصول اساسی زندگی قرار میدهند. مرحله نوجوانی مرحله انتقال از کودکی به جوانی است. بنابراین آنچه که در مورد این گروه سنی باید بدانیم در بسیاری از مهارتهایی که کودک از والدین خود آموخته است در این مرحله بکار میرود. این مرحله مرحله ای حساس در زندگی است و والدین باید در نحوه رفتار و برخورد با مشکلات آنان بسیار هوشیارانه عمل کنند. در این مورد مراکز روانشناسی معتبر همچون مرکز هنر زندگی میتواند کمک بسیاری به افزایش کیفیت تربیت فرزند و برخورد مناسب با بحران بلوغ در او نماید. تربیت درست خانواده در این دوران وابسته به آنچه که در مورد ایشان باید بدانیم می باشد. بر این اساس استفاده از مشاوران روانشناسی در همه مراحل از ابتدای تولد تا نوجوانی و جوانی توصیه می شود. در زیر مختصری از آنچه باید در مورد دوره نوجوانی و جوانی و مسایل خاص نوجوانی و جوانی بدانیم بیان میداریم.

 

برای مشاوره تربیت کودک می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

تاثیر تربیت روی زندگی و روان نوجوان

 آنچه که در مورد نوجوان و نوجوانی باید بدانیمتربیت فرزند در دوران نوجوانی بسیار مهم است زیرا در واقع بنای مرتفع شخصیت وی را بر روی ساختمان محکم و عمیق کودکی می سازید. کودکی سن ساختن ظرفیتها و نوجوانی سن ساختن اولیه باورها است. آنچه که در مورد این دوره باید بدانیم این است که نوجوانی از کودکی و جوانی، هر دو، ویژگیهایی را به همراه دارد. از دوران کودکی، کودکی کردن و سر به هوا بودن و وابستگی به والدین و خانواده به عنوان مهمترین تکیه گاه را به همراه دارد و از دوران جوانی میل سرکش به استقلال و دیده شدن و احترم را یدک میکشد. بروز بلوغ و نیازهای جنسی در فرد که به شکل عجیب و ناپخته ای سر بر میآورد و ظاهر و رفتار او را تغییر میدهد، برخورد با فرد را بسیار مشکل میکند. بنابراین آنچه که در مورد نوجوانی باید بدانیم این است که در این دوران برخوردهای بسیار بین ایشان و والدین رخ میدهد و میزان احساسات در او بشدت اوج میگیرد. در این دوره زمانی بسیاری از رفتارهای او ناشی از تاثیرات هورمونی و تغییرات اساسی در فیزولوژی او است و به معنای ستیزه جویی با والدین و یا اجتماع نیست. در مورد این دوره باید بدانیم که درک این مهم در مورد ماهیت این دوره، والدین را در کنترل خود از قضاوتهای نابجا بدور نگه میدارد. آنچه که در مورد نوجوان باید بدانیم این است که این دوران بدون کمک مشاور تربیتی و روانشناسی با سختی و صدمات بیشتری همراه خواهد بود و این بدلیل پیچیدگی امر است. پدر و مادر با تغییراتی بس بزرگ در نگرش و اندیشه فرزند خود مواجه میشوند که غالبا غیر منطقی و مخرب است اگرچه همین تحول است که باعث رشد فکری او میشود ولی این بحران و طوفان فکری باید با مدیریت والدین و همراهی نوجوان موجب رشد او شود و نه سقوط او. از اینرو آموختن مهارتها در این سن هم به عهده والدین و هم فرزند است.



در زیر برخی نکاتی را که والدین باید در مورد دوره نوجوانی و جوانی بدانند و در تربیت فرزند خود در دوره نوجوانی و جوانی بکار بگیرند ارائه شده است:
1- مسائل و مشکلات نوجوانان را بزرگ نشان ندهیم که در او ایجاد وحشت نماید و یا او را به لحاظ رفتارهایش دائم باز خواست ننمائیم.
2- در برخورد با مسائل نوجوان بهتر است از خودش کمک بگیریم یعنی این واقعیت را بداند که نخستین مسئول حلّ مشکل او، خودش است و برای حل آن باید اقدام نماید و ما والدین فقط وظیفه ی راهنمایی او را داریم که از عواقب تصمیم خودش مطلع شود.
3- در برخورد با مسائل نوجوان بهتر است از خودش کمک بگیریم یعنی این واقعیت را بداند که نخستین مسئول حلّ مشکل او، خودش است و برای حل آن باید اقدام نماید و ما والدین فقط وظیفه ی راهنمایی او را داریم که از عواقب تصمیم خودش مطلع شود.
4- ارتباط با نوجوانان اگر بر اساس عشق و علاقه و صمیمیت استوار باشد اعتماد به نفس را در او تامین و تضمین می‌نماید و اگر بافشار و خشونت همراه باشد ممکن است موجب اختلال عصبی و دشواری‌های روانی در او شود.
5- نوجوان علاقمند است که والدین دارای شخصیتی مستحکم و با ثبات و پایدار باشند چون به اتکاء شخصیت و همانند سازی آنان نیازمند است.
6- خانه بایستی محل آرامش و جایی امن برای اعضاء خانواده به ویژه نوجوان باشد و مناقشات و جرو بحث‌ها و دعواهای علنی والدین به آن لطمه نزند و بهانه گریز نوجوان از خانواده را فراهم نیاورد.
7- دوستان نوجوان خود را بشناسیم. کودکان وقتی بزرگ می شوند و به مدرسه می روند به خصوص زمانی که به سن نوجوانی می رسند، بیشتر از دوستان خود تقلید می کنند. نوجوان بسیار آسیب پذیر است و اگر دوستان او رفتارهای خوبی نداشته باشند به راحتی می توانند او را به بدآموزی و خلافکاری بکشانند.
8- نوجوان بزرگ شده است و به آزادی نیاز دارد. اما چون آسیب پذیر است و در بسیاری از موارد به جای عقل و منطق از احساسات خود پیروی می کند، به مراقبت مناسب هم احتیاج دارد، اگر بتوانیم در دادن آزادی به نوجوان و مراقبت از او زیاده روی نکنیم و اندازه نگه داریم، به هر دو نیاز او پاسخ مثبت داده ایم و از خطرهایی که آزادی زیاد و مراقبت شدید ایجاد می کنند، پیشگیری کرده ایم.

 

کاربرد آنچه باید در مورد نوجوان و نوجوانی باید بدانیم چیست ؟

آنچه که در مورد این دوره باید بدانیم اهمیت بسیاری در رشد نوجوان و خانواده دارد. بله درست است ، خانواده نیز در این روند، رشد میکند و به حد بالاتری از ظرفیت درونی میرسد. خانواده ای که در برخورد با مسایل نوجوانی موفق عمل کند بسیار بهتر میتواند در دوره جوانی فرد به او کمک کند و در راه رشد و پیشرفت او اقدامات لازم را انجام دهد. آنچه که در مورد این دوره باید بدانیم دانش وسیعی است که میتوان آن را از مشاوران دریافت کرد.

 

برای مشاوره تربیت کودک می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 



 



خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی،مشاوره اختلالات جنسی، مشاوره خود ارضایی در مردان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.


منبع: آنچه که در مورد نوجوان و نوجوانی باید بدانیم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی