هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

زندگی با همسر شکاک چیست ؟ بسیاری از اوقات شاهد زندگی هایی هستیم که یکی از زوج ها به شدت به دیگری شک دارد و مدام موضوع مورد خیانت گرفتن از طرف همسرش یا وجود یک رابطه پنهانی را در ذهنش مرور می کند. این شک با وجود اینکه طرف مقابلش رفتار نامتعارف یا شک برانگیزی را مرتکب شده است، فرد را آزار می دهد به عنوان مثال همسر شکاک مدام احساس می کند که همسرش یا دوست دخترش هم زمان با او در رابطه عاطفی با شخص دیگری هم هست و با مرد های دیگری هم رابطه دارد. تو ذهن چنین مردی خیلی هم فرقی نی کنه که طرف مقابل چه کسی است. می تواند مرد همسایه، یک پسرک کوچک نوجوان در کوچه، یکی از مردانی که در اقوام هست یا هر کسی دیگری باشد. این مشکل یک بیماری جدی در روانشناختی محسوب می شود و به شدت جنبه وراثتی دارد. شکاکی مشکلی نیست که تنها با گذر زمان یا بالاتر رفتن تحمل شما از بین برود. اگر در چنین رابطه ای هستید و حفظ آرامش در رابطه ای که دارید براتون مسئله مهمی است توصیه می کنیم که این مقاله را مطالعه کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شک همسر می توانید با مشاورن مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

شکاکیت چیست ؟

شکاکیت یک بیماری است که در افراد ضعیف النفس به وجود می آید. هر کس دو عنصر اساسی حسادت و خود کم بینی را داشته باشد به شکاکیت نیز دچار خواهد شد. البته گاهی هم ممکن است ابتدا زمینه شک به وجود بیایید و سپس فرد شکاک دچار ضعف اخلاقی و حسادت شود. پس برای درمان زمینه های شک، باید با دو عامل حسادت و خود کم بینی نیز مبارزه کرد. تنها کسی می داند که شکاکیت چه درد بی درمانی است که همسر شکاک داشته باشد.

 

زندگی با فرد شکاک چگونه است ؟

در زندگی با همسر شکاک به اندازه تسلط و نفوذی که در زندگی مشترک دارد، همسرش را محدود می کند. فرد شکاک حتی اگر در زمان حال مسئله ای برای شک کردن پیدا نکند مشکلاتی را برای آینده تصور می کند و به نوع رفتار همسرش در مقابل آن مشکلات فرضی شک می کند. پاسخ ندادن به شک ها و سوالات در زندگی با همسر شکاک مشکلات را بدتر می کند، اما پاسخ دادن و روش کردن نقاط مبهم نیز چندان مشکلی را حل نیم کند. مثلا اگر زنی شکاک در حال حاضر از تعهد و وفاداری همسرش مطمئن است و به دلیل اقدامات منطقی و صداقت همسرش دلیلی برای ایراد گرفتن پیدا نمی کند، دائما در فکر این است که زنی در آینده قصد فریب همسرش را خواهد داشت و به وفاداری و تعهد همسرش در آینده فرضی شک می کند بنابراین باز هم آرامش نخواهد داشت. افراد شکاک فکر می کنند که در صورت بروز مشکل قادر به رفع آن نیستند بنابراین دائما در حال تلاش برای جلوگیری از وقوع مشکل می باشند. آمار شکاکیت در بین زنان نسبت به مردان بیشتر است ولی پیامد های شکاکیت مردان بسیار مشکل سازتر در زندگی مشترک می باشد.

 

زندگی با مردان شکاک

اگر چه آمار شکاکیت در مردان کمتر است اما در زندگی مشترک زندگی با همسر شکاک مرد مشکل ساز تر است. مردان شکاک از آنجایی که نفوذ و تسلط بیشتری در زندگی مشترکشان دارند. زن را بسیار محدود می کنند و از انجام بسیاری از کار های روزانه مانند حضور در اجتماع، جمع های دوستانه، ارتباط با اقوام و بسیاری از کار های دیگر همسرشان را محروم می کنند. مردان شکاک برای حریم خصوصی همسرشان ارزشی قائل نیستند و دائما ارتباطات و گوشی همسرشان را چک می کنند.  معمولا زنانی که با مردان شکاک زندگی می کنند، خیلی سریع دچار اضطراب، نگرانی و در نهایت افسردگی شدید می شوند.

 

زندگی با زنان شکاک

ترس عمده ترین عامل شکاکیت در زنان محسوب می شود. بی توجهی به این ترس و دامن زدن به آن به شکل های مختلف از جمله شوخی های نابجا، لاابالی گری، امتناع از توضیح رفتار های مبهم و ... می تواند به ترس در زندگی با همسر شکاک دامن بزند. در چنین شرایطی مردان هم در جهنمی که ساخته می شوند به اندازه همسر شکاکشان مقصرند. مردها باید رفتاری منطقی و واضح داشته باشند. از پنهان کاری، ایجاد ابهام و هر نکته شک سازی در زندگی مشترک خودداری کنند. مردان باید بپذیرند که وقتی همسرشان دچار شک و وسواس می شوند، رفتاری غیر منطقی خواهند داشت. خیلی از اوقات نحوه سوال پرسیدن یا محتوای سوالات، موجب توهین به مرد می شود و همین امر سبب خودداری مرد از پاسخ دادن به سوالات همسر شکاکش می شود.

پیامد های شکاکیت در زندگی مشترک

زندگی هایی که بر مبنای عدم اطمینان افراد به یکدیگر بنا می شوند، عمر زیادی نخواهند داشت و هر دو زوج، هم فرد شکاک و هم همسرش با مشکلات بسیار زیادی در زندگی مشترکی که دارند مواجه می شوند. دیر یا زود همسر فرد شکاک از زندگی با او خسته می شود و تنها راه حل را طلاق می بیند.

راه حل زندگی با همسر شکاک

اگر قصد برقراری رابطه و ازدواج با فردی شکاک را دارید یا در حال زندگی کردن با او هستید. اصلی ترین کار دریافت مشاوره از یک فرد متخصص در این زمینه است. یک فرد متخصص با توجه به شرایط زندگیتان به شما می آموزد که چطور به همسرتان در زمینه تقویت اعتمادش نسبت به شما کمک کنید. مشاوره های انفرادی و زوج درمانی تنها راه برای حل نمودن مشکل شما می باشد. در کنار استفاده از مشاوره ممکن است که نیاز به دارو درمانی باری همسرتان نیز باشد، چرا که ممکن است فرمان هایی که مغز او صادر می کند به صورت ناخود آگاه باشد. توصیه می کنیم که حتما قبل از اینکه از زندگی مشترکتان نا امید شوید حتما از روش های درمانی استفاده نمایید. زندگی با همسر شکاک نیاز به درمان دارد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شک همسر می توانید با مشاورن مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.


 

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی،مشاوره اختلالات جنسی، مشاوره خود ارضایی در مردان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.


منبع: زندگی با همسر شکاک

  • ۹۷/۰۴/۰۵
  • هنر زندگی

زندگی با همسر شکاک

همسر شکاک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی