هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

خماری چیست و چگونه می توان درد ناشی از خماری و علائم ترک اعتیاد به مواد مخدر، توهم زا و محرک را کاهش داد ؟ زمانی که فرد معتاد تصمیم به ترک اعتیاد به مواد اعتیاد آور ( مواد مخدر، مواد محرک، مواد توهم زا) می گیرد و مصرف خود را قطع می کند یا به هر دلیلی میزان مصرف خودش را در طول روز کاهش دهد. نشانه ها و علائم خماری در او ظاهر خواهد شد و بر عکس آن در صورت مصرف بیشتر از دوز روزانه حالت نشئگی را تجربه خواهد کرد. 




برای کاهش درد خماری و علائم ترک اعتیاد می توانید از طریق تلفن ثابت با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 


حالات خماری مواد مخدر (افیونی)

اعتیاد به مواد مخدر وابستگی جسمانی و روانشناختی ایجاد می کند و در صورت عدم مصرف نشانه ها و علائم ترک مواد مخدر در فرد ظاهر می شود. محرومیت از مواد افیونی سختی ها و ناراحتی هایی را به وجود می آورد. زمانی که فرد مصرف خود را قطع یا کاهش می دهد نشانه ها و علائم ترک ظاهر می شود. ابتدا نشانه های ترک و خماری حفیف می باشند و در طولانی مدت این نشانه ها تا یک زمان مشخص بیشتر می شوند. در خفیف ترین حالت شخص معتاد میل و آرزوی شدید دارو را به همراه احساس اضطراب خواهد داشت. سپس آبریزش بینی و تاری چشم و خمیازه کشیدن ظاهر می شود، در ادامه مردمک چشم بسیار بزرگ شده، اشتها از بین می رود، لرزه مشهود شده و دوره های سرد و گرم شدن و درد در تمام بدن آغاز می شود. در نهایت حالات ذکر شده تشدیدتر می شوند و علائمی چون افزایش دمای بدن، فشار خون، نبض و تنفس اضافه می شوند. با استفاده از تغذیه مناسب، فراهم نمودن شرایط روانی آرام در محیط خانه، مشغول شدن به کار و ... می توان درد ناشی از خماری را کاهش داد. برای کاهش درد خماری می توانید از یک فرد متخصص در زمینه اعتیاد مشاوره بگیرید.

 

حالات خماری ناشی از مواد محرک

اعتیاد به این مواد وابستگی روانشناختی ایجاد می کند و علائم فیزیکی در صورت عدم مصرف به شدت و اندازه ی مواد مخدر نمی باشد، با این وجود میزان بازگشت به مصرف زیاد است. نشانه هایی که تجربه می کنند عبارتند از: اضطراب، بی قراری، رعشه، تعریق، تب، سر درد، عصبانیت و تحریک پذیری، کاهش یا افزایش اشتها، میل شدید به مصرف، رویاهای غیر عادی ،کابوس، ناتوانی عمومی، افسردگی، خستگی، تمایل به خواب بیشتر ویا بی خوابی، لرزش بدن.

لازم به ذکر است، نشانه های مجموع محرک ها در نظر گرفته شده است و حالات خماری ماده محرکی با دیگری ویا ابتدای شروع خماری تا حالات شدید میتواند متفاوت جلوه کند.

 

حالات خماری ناشی از مواد توهم زا

تا به حال گزارشی مبنی بر وابستگی جسمانی به این دسته از مواد ارائه نشده به جزء ماده ی PCP. افرادی که از توهم زاها استفاده می کنند در صورت عدم مصرف ممکن است به حالاتی که بعد از مصرف تجربه می کردند وابستگی پیدا کنند و این باعث می شود میل شدید به مصرف پیدا کنند. در صورت عدم مصرف ممکن است فلش بک اتفاق بیوفتد یعنی شخص تا مدت ها پس از مصرف، علائم پس از مصرف را به طور ناگهانی تجربه می کند. این فلش بک ها به صورت دگرگونی های بینایی، هاله هایی از نور و تاریکی، ریز بینی، درشت بینی، توهم های شنیداری، جرقه های رنگی، درک اشتباه از اشیای پیرامون ظاهر می شود. این دوره ها چند ثانیه تا چند دقیقه طول می کشد، اما احتمال دارد گاهی طولانی تر دوام یابد. PCP به دلیل عملکرد متفاوت آن بر مغز احتمال وابستگی جسمانی در آن وجود دارد. علائم ترک آن به صورت بی حالی، افسردگی، و میل شدید به مصرف می باشد، این ها به همراه وابستگی روانی هستند.

 

کاهش درد خماری و علائم ترک اعتیاد

روش هایی برای کاهش درد خماری فرد در زمانی که در حال ترک اعتیاد به مواد مخدر می باشد، وجود دارد. از جمله این روش ها می توان به روش درمانی ترک اعتیاد به مواد مخدر، توهم زا و محرکی توسط فرد انتخاب شده، تغذیه فرد در زمان ترک، شرایط و محیط خانه و نحوه رفتار اعضای خانواده با فرد اشاره داشت. دارو های نیز برای کاهش درد خماری وجود دارد. توصیه می کنیم که حتما برای کاهش درد خماری و علائم ترک در زمان درمان از یک فرد متخصص در زمینه ترک اعتیاد مشاوره بگیرید.

 

برای کاهش درد خماری و علائم ترک اعتیاد می توانید از طریق تلفن ثابت با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 


خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی،مشاوره اختلالات جنسی، مشاوره خود ارضایی در مردان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.


 

  

منبع:خماری و حالات آن | چگونه درد خماری و علائم ترک اعتیاد را کاهش دهیم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی