هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

آیا علل و پیامد های فرار از دختران از خانه را می شناسید ؟ یکی از آسیب های اجتماعی دوران ما فرار دختران کم سن و سال از خانواده به دلایل مختلف است. دیده می شود افراد ناظر بر این آسیب ها هرکدام از دید خودشان دلایلی برای این اتفاق می آورند اما معمولا اکثر این دلایل با سوگیری های شخصی و برخاسته از گمانه های اجتماعی قالب در جامعه ماست.


برای دریافت مشاوره در زمینه فرار دختران از خانه می توانید از طریق تلفن ثابت با مشاوران هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.


علل فرار دختران از خانه

دختران فراری، افرادی زیر سن قانونی هستند که عموما بدون رضایت والدین و بدون اطلاع آن ها، خانه را به مدت نامعلومی ترک کرده اند. از جمله تفکرات قالبی که در زمان شنیدن کلمه دختران فراری در ذهن عموم شکل می گیرد می توان به اعتیاد، بی بند و باری و فحشا و فقر اشاره کرد. اما علت واقعی فرار دختران از خانه را می توان به طور کلی در موارد زیر دانست:

1- ناپختگی شخصیت و عدم تحمل تعارض

فرار از خانه را معمولا با مفاهیمی چون کنترل تکانه و توان تحمل تعارض در نظر می گیرند. فرض کنید در بافت خانواده ای سنتی-مذهبی خانواده ای دو دختر دارد که دختران آن ها تفکر مذهبی و سنتی خانواده خود را قبول ندارند. دلیلی بر فرار هر دو آن ها وجود ندارد! معمولا دختری که توان تحمل تعارض کمتر و شخصیتی ناپخته تر دارد اقدام به ترک خانه و خانواده می کند. این دختران معمولا با وعده های که از طرف یک دوست در قالب جنس مخالف پیشنهاد می شود اقدام به این کار کرده و معمولا به دلیل ویژگی های شخصیتی خود توان پیش بینی آینده را به درستی ندارند و خود را فریب خورده می نامند.


2- بیماری های روانی مثل اختلالات دو قطبی

به غیر از صفات شخصیتی افراد فاکتورهای دیگری نیز در این آسیب دخیل هستند، طیفی از بیماری ها وجود دارد که باعث ایجاد این اختلال اجتماعی می شود. یکی از این بیماری ها اختلال افسردگی دوقطبی است. این بیماری می تواند به صورت دوره هایی از شیدایی و افسردگی بروز پیدا کند. در صورت وجود دوره افسردگی افراد به صورت منفعل و بدون لذت خواهند بود و احساساتی نظیر پوچی و بی معنایی را در سر خواهند داشت، اما با شروع شدن دوره مانیک و یا شیدایی آن ها توان بسیار زیادی را در خود می بینند. آن ها احساس می کنند از پس همه کار ها بر می آیند و چیزی نمی تواند آن ها را متوقف کند. این افراد در این دوران علاوه بر احساس توانایی بالا ،میل زیادی به مصرف مواد و الکل پیدا کرده و خواهان روابط جنسی زیاد نیز هستند. به صورت کلی رفتارهای هیجان طلبانه در آن ها به قدری بالاست که احساس می کنند باید تمام تجربیات ممکن را امتحان کنند و به دلیل ماهیت بیماری غایت اندیشی آن ها مختل می شود.


3- کنترل تکانه

کنترل تکانه به این معناست که افراد چقدر می توانند در مقابل وسوسه ها و افکاری که به ذهنشان می آید مقاومت کنند. دختران فراری در کنترل کردن و مقاومت در برابر این وسوسه ها و افکار ناتوان هستند و معمولا با ساده انگاری تسلیم این افکار می شوند.


4- نقش خانواده و جامعه در فرار دختران

شاید عده ای از ما فکر کنیم که این آسیب اجتماعی به دلیل بافت سختگیرانه و خشک اتفاق می افتد، عده ای دیگر شاید بر این باور باشند که خود شخص به دلیل بی پروایی و سهل انگاری اقدام به ترک خانواده می کند. شاید عده ای شرایط نابسامان خانوادگی مثل وجود والدین بد را عامل بدانند اما بدون شک هیچ کس نمی تواند یکی از این عوامل را به عنوان عامل اصلی در نظر بگیرد. معمولا در آسیب های اجتماعی پیچیده همچون مسئله مذکور، مجموعه ای از عوامل را داریم که هر کدام از زاویه ای خاص بر روی موضوع اثر خود را اعمال می کند.

دخترانی که در سنین جوانی اقدام به ترک منزل می کنند می توانند از هر طیف اقتصادی و اجتماعی باشند اما شاید به دلیل توان اقتصادی و روابط اجتماعی بالاتر ،افراد طبقه مرفه در این جمعیت کم تر دیده شوند. اما به خاطر داشته باشیم که دختران فراری از نظر روانی شرایطی معمولا شبیه به هم داشته و محرک های اجتماعی و خانوادگی فقط کمک کننده به این اتفاق است. 

آسیب های قرار دختران از خانه

از جمله مهم ترین آسیب های که این دختران بعد از فرار از خانه با آن دست و پنجه می کنند می توان به موارد زیر اشاره داشت:


1- درگیری با قانون
زندگی در خیابان و تامین نیازهای پایه از یک سمت و مصرف مواد از سویی دیگر باعث می شود تا دختران فراری فرصت و توان فعالیت های شغلی را از دست بدهند. در نتیجه آن ها معمولا با عبور کردن از محدودیت های قانونی به تامین نیازهای خود روی می آورند. دزدی و فعالیت های مجرمانه یکی از مسایلی است که آن ها را با قانون و نهادهای قانونی درگیر می کند.


2- تن فروشی و فحشا 

وقتی فردی زمان زیادی را برای مصرف کردن مواد صرف می کند و توان انجام فعالیت های شغلی را از دست می دهد، معمولا ابتدایی ترین راه و ساده ترین راه برای کسب درآمد تن فروشی است. به خاطر داشته باشیم که دختران خیابانی از روزهای اول ظاهر خود را از دست نمی دهند و مدتی طول می کشد تا مواد مخدر بر ظاهر ان ها تاثیر بگذارد در نتیجه توان آن ها در ابتدا برای برقراری رابطه های پرخطر بیشتر است و میتواند افراد زیادی را به دام بیاندازند.


3- مصرف مواد 
مصرف مواد در دختران فراری علل متعددی دارد. به یاد بیاوریم ان ها نمی توانند در برابر وسوسه های خود مقاومت کنند و همچنین عده ای از آن ها دارای بیماری دو قطبی هستند. این ها از جمله دلایل ابتدایی این مسئله است. در ادامه زندگی خیابانی و جرایم سازمان یافته که در ادامه این دختران را کنترل می کنند انها را روز به روز وابسته تر کرده تا جایی که تبدیل به بنگاهی برای کسب درآمد این مجرمین می شوند.


4- بیماری های جسمی و مقاربتی

با توجه شخصیت و اعتیاد دختران فراری، آنها برای گذران زندگی و تامین نیاز های خود مجبور به روابط جنسی نامطمئن می شوند. این روابط جنسی برای آنان پیامدهایی مانند ابتلا به بیماری هایی مانند هپاتیت ،ایدز و بیماری های تناسلی به دنبال دارد. بعلاوه افرادی که با دختران فراری رابطه برقرار می کنند نیز خود از دید روانی سالم نیستند در نتیجه علاوه بر تمام بیماری های موجود ،ممکن است آن ها در فکر آسیب زدن و آزار رساندن به این دختران نیز باشند.


وظیفه مردم و نهادهای اجتماعی

ما به عنوان افراد جامعه می توانیم به دو روش به آنها نگاه کنیم. می توانیم به راحتی آنان را به عنوان افرادی بی مسئولیت و بی بند و بار نگاه کنیم و آنها را بیشتر طرد کنیم. این کار باعث می شود تا این افراد برای تامین نیاز خود دست به اقدامات غیر قانونی مثل دزدی زده و موجب نگرانی و درد سر های بیشتر برای اجتماع شوند. اما رویکرد دیگر می تواند در ابتدا قبول این پدیده به عنوان یک مشکل باشد. به این معنی که ما قبول کنیم این آسیب مربوط به جامعه و زندگی عصر ماست و در ادامه سعی در تشکیل و تقویت نهادهایی کنیم که اول از گسترش این افراد جلوگیری کند و دوم این آسیب را طی مراحل بعدی پیش بینی و از وقوع آن جلوگیری کند. خوشبختانه اکثر این افراد را می توان در کودکی تشخیص داد و با مداخله نهادهای دولتی و غیردولتی این آسیب را به حداقل رساند.


پیشگیری از فرار دختران از خانه

ما می توانیم با شناخت این دختران از کودکی و جدی گرفتن رفتارهای کوچک آن ها، از این فاجعه جلوگیری کنیم. معمولا مشاوران مدارس و معلمان معیار خوبی برای منتقل کردن این اطلاعات به خانواده ها هستند. در صورت تشخیص این اختلالات در کودکی تا جوانی نیاز است که این افراد تحت مراقبت ها و حمایت های روانپزشکی و رواندرمانی قرار بگیرند. فراموش نکنیم پیشگیری از این مشکل در ابتدا بسیار کم هزینه و ساده تر است.


برای دریافت مشاوره در زمینه فرار دختران از خانه می توانید از طریق تلفن ثابت با مشاوران هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره9099075228 تماس بگیرید.






خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی




مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی،مشاوره اختلالات جنسی، مشاوره خود ارضایی در مردان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.






منبع:دلایل و پیامد های فرار دختران از خانه | دختران فراری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی