هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...


گاهی اوقات برایمان پیش می آید که در رابطه عاطفیِ ناخوشایندی قرار گرفته باشیم و به علت وابستگی های روانی و عاطفی به وجود آمده بین ما و شریک عاطفی مان علی رغم دانستن اینکه ادامه دادن رابطه به نفع هیچ کداممان نیست، توانایی خارج شدن از آن و قطع آن را نداریم و مدت هاست که رابطه را به دلایل مختلفی ادامه می دهیم. قطع رابطه عاطفی به یکباره می تواند برای افراد درد طاقت فرسایی را به همراه داشته باشد. گاهی کسانی را دیده ایم که تحمل این درد برایشان چنان سخت بوده که دست به خودکشی زده اند. اما آیا قطع رابطه عاطفی همیشه برای طرفین سخت است؟ چه کاری می توان انجام داد تا قطع رابطه عاطفی فشار کمتری به فرد وارد کند؟ چطور می توان با طلاق عاطفی و طلاق توافقی کنار آمد؟ چه میزان می توانید در صورت رو به رو شدن با چنین شرایطی با آن کنار آمده و عشقتان را فراموش کنید؟ توصیه می کنیم مقالات ما را در زمینه شکست عشقی و درمان شکست عشقی مطالعه نمایید.


 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره روابط بین فردی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 


شناسایی رابطه عاطفی

چگونه می توان از سلامت رابطه ای که در آن هستید، مطمئن شوید ؟ ابتدا با خودتان رو راست باشید. همین که اقدام به جستجو در اینترنت در باب این موضوع کرده اید و این مقاله را می خوانید یعنی دچار شک هستید. ممکن است اطرافیانتان به شما گوشزد کرده باشند که او شریک مناسبی برای شما نیست یا ممکن است خودتان به چنین چیزی فکر کرده باشید. پس با خودتان صادق باشید و دلایل اطرافیان و خودتان را بشنوید، پیدا کنید و تحلیل کنید.

احتمالا چیزی باعث خوشحال نبودن شما و شریکتان در این رابطه است که شما به جستجوی کمک برآمده اید. باید بدانید که هرگونه رابطه انسانی که ما برقرار می کنیم برای برطرف کردن نیازهایمان است. علی الخصوص رابطه ی عاطفی نوعی از رابطه است که انتظار می رود نیاز ما به آرامش، همدم، هم زبانی، درک شدن، مورد احترام قرار گرفتن، دوست داشته شدن، پیشرفت کردن و همراه داشتن را برطرف کند. داشتن یک رابطه ی عاطفی امن نیازمند بلوغ عاطفی طرفین است. صادقانه ارزیابی کنید کدام یک از موارد بالا را دریافت می کنید؟

اگر فکر می کنید تصمیم گیری برایتان سخت است ما پیشنهادی برای شما داریم:

  • اول از همه تصورات خود را از شریک ایده آلتان روی یک کاغذ بنویسید (به فکر کردن در مورد آن بسنده نکنید، نوشتن همیشه نتیجه ی متفاوتی خواهد داشت).
  • ایده آل های خود را بررسی کنید. چقدر آن ها منطقی هستند؟ با توجه به شرایط خودتان و شرایط اجتماع و اقتصادی جامعه تان آن ها را بررسی کنید. چقدر ممکن است آن آدم ایده آل شما را انتخاب کند؟
  • موارد غیر منطقی را از لیست خود حذف کنید. هنجارهای جامعه و استانداردهای آن را هم فراموش نکنید.
  • شریکتان را با لیست منطقی ایده آل هایتان انطباق دهید.

مرحله بعد....

  • لیستی از ویژگی های خوب و ویژگی های بد خودتان تهیه کنید. توانمندی ها و ضعف هایتان را به دور از اغراق بنویسید. بعد از آن لیستی از ویژگی های شاخص خود که لزوما نه منفی نه مثبتند بنویسید. مانند عقاید و علایقتان، تفریح هایتان، ویژگی های اجتماعی اقتصادی خودتان و آدم هایی که دوستانتان هستند و...
  • لیست مشابه لیست بالا را برای شریکتان هم با توجه به شناختتان از او تهیه کنید.
  • این دو لیست را با هم مقایسه کنید. شباهت ها و افتراق هایتان را بررسی کنید. چند درصد با هم شباهت دارید؟ آیا به لحاظ منطقی می توانید با چنین تفاوت هایی کنار بیایید بدون آنکه بخواهید تغییرش دهید؟

اگر دو تمرین بالا را انجام دهید ، تصویر واضحی از رابطه تان و جایگاهی که در آن قرار گرفته اید به دست می آورید. حال تصمیم با شماست. شجاعت به خرج دهید و تصمیم منطقی را بگیرید.

 

چگونه از رابطه عاطفی نامناسب خارج شویم؟

برای خارج شدن از یک رابطه عاطفی و قطع رابطه عاطفی پیشنهاد هایی برایتان داریم:

  • از تکنیک های جرات مندی استفاده کنید. می توانید از مقاله جرات مندی در همین سایت استفاده کنید.
  • آخرین قرار را برنامه ریزی کنید و صحبت هایتان را منطقی برنامه ریزی کنید تا به او بزنید.
  • بدون توضیح نروید. حواستان باشد به احساسات طرف مقابل صدمه نزنید و با احترام او را ترک کنید. فراموش نکنید او روزی کسی بود که شما حاضر بودید همه چیزتان را با او شریک شوید پس لایق یک خداحافظی خوب می تواند باشد.
  • صداقت را فراموش نکنید. دلایلتان را صادقانه بیان کنید ولی صداقت بیش از حد را فراموش کنید. برخی دلایل اگر گفته نشوند برای سلامت روان فرد مقابلتان بهتر است.
  • اگر با اصرار فرد مقابل مواجه شدید از تکنیک صفحه خط خورده استفاده کنید که قابل دسترسی در مقاله جرات ورزی است.
  • یکباره ببرید. یک فرایند طولانی خداحافظی سلامت روان هردوی شما را تهدید خواهد کرد. هدایا را پس دهید و زندگیتان را از نشانه هایش خالی کنید.
  • هرگز ارتباطتان را تحت عنوان دوست معمولی ادامه ندهید. این اصلا راهکار مناسبی برای کنار آمدن با شرایط نیست. تا حد امکان فاصله خود را از او زیاد کنید.
  • سوگواری کنید. همانند فردی که عزیزش را از دست داده است، سوگواری کنید. خاطراتتان ممکن است برایتان مرور شود، اشک بریزید، دلتنگ شوید و... . این ها همه واکنش های طبیعی یک انسان است. از آن ها نهراسید و جلوی آن ها را نگیرید. بگذارید اشک هایتان جاری شود.
  • بدی هایش و آسیب هایی که در رابطه دیده اید را مرور کنید. ممکن است دچار احساس خشم شوید ولی از اینکه خشمگین هستید، مضطرب نشوید. طبیعی است. مقاله روش کاهش استرس را می توانید مطالعه نمایید.
  • سعی نکنید دوباره با او تماس برقرار کنید. اگر قبلا از جانب او و رابطه ای که در آن بوده اید، آسیب دیده اید، هیچ چیزی تضمین نمی کند که در آینده آسیبی به شما وارد نشود.
  • وارد رابطه ی جدیدی نشوید تا زمانی که هنوز سرشار از خشم و غم هستید. رابطه عاطفی جدید درمانی بر درد شما نیست. فقط فرد دیگری را وارد ماجرایی می کنید که هیچ نقشی در آن نداشته است.

فراموش نکنید، پایان یافتن یک رابطه ی عاطفی فشار روانی زیادی دارد و برای کنار آمدن با آن ممکن است نیاز به زمان طولانی داشته باشید. سازگاری در طول زمان رخ می دهد. دریافت مشاوره در این مسیر می تواند کمک شایانی به شما بکند. مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی آماده است تا با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری خود پاسخگوی سوالات شما باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره روابط بین فردی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.



خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

  

منبع: چگونه یک رابطه را تمام کنیم | نحوه پایان دادن به رابطه

  • ۹۷/۰۶/۱۵
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی