هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

آیا با چرخه پاسخ جنسی انسان آشنایی دارید؟ می دانید چرخه پاسخ جنسی انسان چیست؟ چرخه پاسخ جنسی انسان شامل مراحلی است که هر یک از افراد هنگام درگیر شدن در هر نوع فعالیت جنسی آن ها را طی می کنند. در واقع از اولین جرقه های جنسی که در ذهن زده می شود و علائم جسمانی که به دنبال آن در بدن دیده می شود تا رسیدن به مرحله ارگاسم را تحت عنوان چرخه پاسخ جنسی انسان می شناسیم.  گاهی مراحل چرخه پاسخ جنسی انسان به طور کامل طی نمی شود، که می تواند بر رابطه بین زن و شوهر و یا بر رابطه با شریک جنسی تاثیر منفی بگذارد، دریافت مشاوره روابط زناشویی می تواند به حل اختلافات بیانجامد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه جنسی و روابط زناشویی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 

مراحل چرخه ی پاسخ جنسی انسان

مراحل چرخه ی پاسخ جنسی انسان عبارت است از :

مرحله اول : میل

اولین مرحله از چرخه پاسخ جنسی انسان با میل جنسی شروع می شود. میل جنسی هرنوع محرکی می تواند باشد: یک تصویر، محرک دیداری، یک کلام ، یک فکر یا یک تماس فیزیکی. نوع محرک شروع کننده بسیار مهم است و نقش پررنگی در طی کردن مراحل دارد و می تواند مرحله ی برانگیختگی را طولانی یا کوتاه کند و حتی آن را قطع کند. شاید این تجربه را داشته باشید که با وجود داشتن انگیزه و میل به داشتن رابطه جنسی، نتوانسته باشید رابطه را ادامه داده و به سطح برانگیختگی برسید، استفاده از تکنیک های جنسی و دریافت مشاوره جنسی می تواند به حل این مسأله کمک کند.

 

مرحله دوم : برانگیختگی

در مرحله برانگیختگی فرد تحریک شده است و نشانه های بدنی تحریک و برانگیختگی دیده می شوند: در مردان شاهد نعوظ هستیم و در زنان خیس شدن آلت تناسلی به وجود می آید. علاوه بر این در هر دو جنس ضربان قلب بالا می رود، فشار خون افزایش می یابد، تنفس سریعتر می شود. در مردان پوست تعریق می کند و در زنان (احتمالا مردان) نوک پستان ها برآمده می شود.

در مردان اندازه بیضه افزایش پیدا می کند و کیسه بیضه سفت و به سمت بالا کشیده می شود. در زنان کلیتوریس بزرگ می شود و لب های دستگاه های تناسلی داخلی دچار پرخونی و تغییر رنگ می شوند.

در این مرحله شاهد شروع لذت جنسی هستیم و این لذت رفته رفته بیشتر می شود. این مرحله می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و حتی برای یک فرد در زمان های مختلف با کیفیت های مختلف تجربه شود. مرحله ی برانگیختگی می تواند از چند ثانیه تا چندین دقیقه به طول بیانجامد.

 

 پلاتو

برخی این مرحله را منفک از مرحله قبل می دانند اما در این مرحله همچنان هیجان جنسی افزایش می یابد و پیش زمینه ای برای مرحله ارگاسم می باشد. اگرچه کلمه پلاتو به معنی مرحله ی ثابت و بدون تغییر است ، در مراحل جنسی پلاتو به معنی مرحله ای ایستا و حوصله سر بر نیست. در این مرحله زنان و مردان هیجان و لذت شدید و قوی را تجربه می کنند که می تواند از چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد.

تنش عضلانی در این مرحله از آلت جنسی به سایر نقاط بدن گسترش پیدا می کند ، مثلا دست ، پا و... . ضربان قلب و تنفس و فشار خون همچنان افزایش پیدا می کنند. کلیتوریس نیز در زنان به شدت حساس می شود.

هیچ مرز مشخصی برای ورود به پلاتو و تمایز آن از مرحله برانگیختگی وجود ندارد. در پلاتو همان ویژگی های مرحله برانگیختگی ادامه می یابند، منتها شدتشان بسیار بیشتر است. بسیاری از مردم گزارش می دهند افزایش پیدا کردن دوره پلاتو ممکن است به افزایش شدت ارگاسم منجر شود.

 

مرحله ی سوم : ارگاسم

ارگاسم در مردان با انزال برابر است، ضربان قلب شدیدا افزایش می یابد و همچنین فشار خون و تنفس افزایش می یابند. در زنان انقباضات ثلث تحتانی مهبل و تعدادی انقباض های قوی در رحم مشخصه ارگاسم هستند. ارگاسم دقیقا اوج لذت جنسی است که تمام تنش های قبلی در آن رفع می شوند. برخی از زنان هم ممکن است خروج مایعی را از واژن گزارش کنند. برخی زنان نمی توانند به راحتی به ارگاسم برسند گاهی آگاهی نداشتن شریک جنسی شان از چگونگی به اوج لذت رساندن زنان باعث می شود نتوانند این لذت را تجربه نمایند.

مرحله ی ارگاسم کوتاهترین مرحله ی چرخه ی جنسی می باشد. زنان و مردان به غیر از انزال تفاوت های دیگری در ارگاسم دارند. برای زنان ارگاسم می تواند طولانی تر از مردان باشد ، همچنین زنان قابلیت تجربه ی ارگاسم های چندگانه و پشت هم را (در صورت ادامه پیدا کردن تحریک) دارند، اما در مردان متفاوت بوده و برای داشتن فعالیت جنسی بعدی نیاز به زمان دارند این فاصه زمانی بسته به عواملی در مردان فرق داشته و نمی توان زمان مشخصی برای همه مشخص نمود. گاهی داشتن اختلالتی مانند کژکاری جنسی می تواند بر کیفیت و عملکرد فرد در رابطه تاثیر بگذارد، می توانید برای اطلاع از انواع اختلالات جنسی کلیک کنید.

 

مرحله ی چهارم: فرونشینی

در مرحله فرونشینی بدن به حالت اولیه خود قبل از برانگیختگی بر می گردد. در واقع با تجربه ارگاسم بدن سریعا وارد مرحله پیش از فعالیت جنسی می شود ولی اگر ارگاسم رخ ندهد این فرونشینی با سرعت کم رخ می دهد و ممکن است تجربه خوشایندی نباشد.

مردان پس از ارگاسم یک دوره تحریک ناپذیری دارند که می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد ولی زنان چنین دوره ای را تجربه نمی کنند به طوریکه با ادامه دار شدن معاشقه می توانند چندین مرتبه به اوح لذت برسند، با این حال برخی زنان بعد ازمرحله فرونشینی ممکن است تمایلی به ادامه رابطه جنسی نداشته باشند. همچنین در مرحله فونشینی نگرانی درباره جلوگیری ار بارداری باعث می شود زن یا مرد لذت کامل را تجربه نکنند، آگاهی از بهترین روش های جلوگیری از بارداری برای داشتن یک رابطه بهینه ضروری است. همچنین مقالهروش های جلوگیری از بارداری بعد از رابطه را می توانید مطالعه نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه جنسی و روابط زناشویی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.


خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

  

منبع:چرخه پاسخ جنسی | مراحل 4 گانه پاسخ جنسی

  • ۹۷/۰۶/۱۸
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی