هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

ترامادول یک داروی ضد درد و مسکن است که خاصیت اعتیاد آور دارد. ممکن است شما هم در مورد نشانه ها و علائم اعتیاد به ترامادول شنیده باشید. نشانه ها و عوارض اعتیاد به ترامادول چیست؟ چه خطراتی را به دنبال دارد؟ چرا افراد به مصرف ترامادول روی می آورند؟ در این مقاله علائم، نشانه ها و عوارض اعتیاد به ترامادول توضیح داده شده است. توصیه می کنیم مقالات مواد اعتیاد آور، ترک مواد مخدر ،ترک ترامادول را بخوانید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اعتیاد به ترامادول می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 

ترامادول

ترامادول یک داروی مسکن و شبه مورفین است . این دارو کاربرد ضد درد دارد و برای بیماران با دردهای شدید تجویز می شود. ترامادول به صورت خوراکی یا تزریقی موجود می باشد. اثر ترامادول به شکل تزریق بیشتر از خوراکی می باشد.

معمولا افرادی که به سایر مواد مخدر معتاد بوده اند و الان در حال ترک هستند به ترامادول روی می آورند. افرادی هم هستند که به علت نداشتن پول برای تهیه ی مواد مخدر ، در حالت خماری به مصرف ترامادول متوسل می شوند.

برخی افراد برای خوش گذرانی، افزایش میل جنسی، کاهش خستگی و خواب و گرفتن حس خوب از ترامادول استفاده می کنند ولی غافل از خاصیت اعتیاد آور این ماده ی مخدر هستند. افراد دیگری هم هستند که به عنوان راه حلی برای زود انزالی به ترامادول روی می آورند. امادرمان زود انزالی با استفاده از روش های روانشناختی امکان پذیر است.

 

نشانه های اعتیاد به ترامادول

از ترامادول با عنوان اعتیاد خاموش یاد می کنند. در روزهای اول مصرف ، فرد نشانه هایی از اعتیاد به ترامادول را ندارد. ولی با مرور زمان که فرد مصرف را ادامه می دهد، اعتیاد به ترامادول ایجاد می شود. این نشانه ها بسیار قوی بوده و همه ی جنبه های زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و فرد به راحتی نمی تواند از وابستگی ایجاد شده دست بکشد.

فردی که  ترامادول مصرف می کند دچار سرگیجه ، سردرد، خواب آلودگی ، تحریک پذیری دستگاه عصبی ، اضطراب، کاهش هوشیاری ، اختلال تعادل، سرخوشی ، عصبی شدن، اختلال خواب، تشنج و ضعف می شود.

به طور کلی خارش های پوستی و ایجاد ضایعات پوستی ، احتباس ادراری یا تکرر ادراری ، کاهش سطح هموگلوبین، افزایش سطح آنزیم های کبدی، اختلالات بینایی ، اتساع عروق خونی ، تهوع ، یبوست ، خشکی دهان ، درد و نفخ شکمی، احساس منگی ، دیرانزالی ، افت فشار خون هم در این فراد دیده می شود.

 

عوارض اعتیاد به ترامادول 

از جمله مهمترین عوارض اعتیاد به ترامادول می توان به موارد زیر اشاره داشت:

سرگیجه

سردرد

مشکلات و اختلالات خواب و بی خوابی

مشکلات جنسی در طولانی مدت

پرخاشگری

تشنج

اختلال در تعادل

و...

 

نشانه های اور دوز ترامادول

استفاده ی بیش از حد از ترامادول می تواند کشنده باشد. علائمی مثل خواب آلودگی شدید ، تنفس کم عمق ، کندی ضربان قلب، ضعف، سردشدن پوست و رطوبت آن ، سبک شدن سر و حالت غش ، کما و تشنج.

 

تداختلات ترامادول

اگر افراد معتاد به الکل یا سایر مواد مخدر ترامادول مصرف کنند ، ممکن است خود را در معرض تشنج قرار دهند. اصولا ترامادول با بسیاری از شرایط زیستی بدن و بسیاری از داروها تداخل ایجاد می کند. این وضعیت ممکن است برای سلامت فرد خطرناک باشد.

دوران بارداری و شیردهی هم از موارد خطرناک مصرف ترامادول هستند.

 

ترک ترامادول

ترک ترامادول مانند ترک سایر مواد مخدر، در یک پروسه ی تدریجی باید صورت گیرد. ترک به شکل ناگهانی توصیه نمی شود. برای کم کردن مصرف ترامادول ، نیاز به نظر یک متخصص در حیطه ی اعتیاد هست. متخصصان اعتیاد با یک بررسی کامل شرایط و با توجه به فرد مصرف کننده ، برنامه ای برای ترک آن ارائه می کنند.

افرادی که اعتیاد خود را بپذیرند و خواهان تغییر باشند، فرایند ترک را تسهیل می بخشند. یکی از نکات بسیار مهم خانواده ها هستند. خانواده ها با مشورت با متخصص روانشناس می توانند شیوه ی صحیح برخورد با مسئله را یاد بگیرند و به فرد مصرف کننده کمک کنند. شما می توانید برای مشاوره ترک اعتیاد مقاله ترک اعتیاد به ترامادول را مطالعه نمایید یا با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اعتیاد به ترامادول می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 


خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

 

منبع نشانه ها و علائم اعتیاد به ترامادول

  • ۹۷/۰۶/۲۴
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی