هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

آیا از علائم و نشانه های اعتیاد به شیره آگاهی دارید؟ روش تشخیص اعتیاد به شیره را می شناسید؟ آیا عوارض اعتیاد به شیره را می دانید ؟ شیره یکی از مشتقات تریاک و مواد مخدر است که از جوشاندن سوخته تریاک خالص و صاف کردن آن به دست می آید. این ماده از خلوص بیشتری نسبت به انواع دیگر از مشتقات تریاک برخوردار است که باعث می شود علائم و عوارض شیره از علائم و عوارض اعتیاد به تریاک شدیدتر باشد و ترک شیره نیز  ار ترک اعتیاد به تریاک دشوارتر باشد. توصیه می کنیم که مقالات مواد اعتیاد آور، ترک اعتیاد به مواد مخدر بخوانید.


 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد و ترک اعتیاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره9099075228 تماس بگیرید.

 


شیره تریاک چیست؟

شیره به روش جوشاندن و صاف کردن ترکیب تریاک و تریاک سوخته به دست می آید. به علت وجود میزان کدئین و مورفین بیشتر نسبت به تریاک با شدت بیشتری نشانه ها تجربه می شوند، اما از نظر زمانی اثر کوتاه مدت دارد. این ماده به صورت تدخینی (کشیدنی) و خوراکی مصرف می گردد حالت خماری بعد از مصرف را زودتر از سایر مواد نشان می دهد و اعتیاد بیشتری نسبت به سایر مواد دارد. روش خوراکی گاهی توسط افرادی استفاده می شود که قصد پنهان کردن مصرف شیره را از خانواده خود دارند. مصرف کنندگان شیره برای از بین رفتن آثار مصرف بر خلاف تریاک از مواد غذایی با طبع سرد استفاده می کنند. برای اطلاع از نشانه های اعتیاد به مخدر و شیره کلیک کنید.

عوارض اعتیاد به شیره

عوارض اعتیاد به شیر با توجه به نوع مصرف متفاوت می باشد، که در ادامه عوارض اعتیاد به شیره به صورت تدخینی و خوراکی توضیح داده شده است:

علائم و عوارض اعتیاد به شیره (تدخینی)

در اعتیاد به تدخینی شیره علائم و عوارض مختلفی بروز می کند که مهم ترین آن ها را مرور می کنیم.

  • تیره شدن رنگ پوست به ویژه در ناحیه لب ها
  • ابتلا به بیماری های تنفسی مثل عفونت و تنگی نفس
  • مشکلات گوارشی نظیر تهوع، استفراغ، یبوست و کاهش وزن در فرد معتاد
  • خواب آلودگی همیشگی و در عین حال بی خوابی شبانه
  • کاهش میل و قدرت جنسی و بر هم خوردن نظم در چرخه قاعدگی در زنان
  • ضعف در سیستم ایمنی ایجاد و احتمال بیشتر ابتلا به بیماری های دیگر
  • از دست دادن علاقه نسبت به چیزهایی که پیشتر علاقه مند بود
  • کاهش احساس مسئولیت نسبت به ابعاد مختلف زندگی

با ادامه مصرف و اعتیاد به شیره مانند سایر انواع مخدرها لذت اولیه تجربه نمی شود و در نتیجه هر بار تمایل به مصرف در دفعات و دوز بالاتر وجود دارد.

 

علائم و عوارض اعتیاد به شیره (خوراکی)

اعتیاد خوراکی شیره عوارض شدیدتری نسبت به روش تدخینی دارد. علاوه بر موارد ذکر شده در عوارض روش تدخینی، علائم زیر نیز ممکن است در فرد بروز پیدا کند:

  • دندان های فرد و کبد و مجاری تنفسی او دچار مشکل می شود
  • شیره و تریاک باعث انسداد در رگ های قلب شده و احتمال بروز سکته را افزایش می دهد.
  • احتمال مسمومیت در روش خوراکی بسیار بالاتر از روش تدخینی است.
  • گاهی ممکن است در زمان خواب دچار تشنج شود و یا احساس خفگی کند.

ترک اعتیاد به شیره

برای ترک اعتیاد به شیره روش های متنوعی وجود دارد که به اختصار به مرور بعضی از آن ها می پردازیم. شیره تریاک 12 تا 21 روز خماری دارد. افرادی که موفق می شوند این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند با احتمال بسیار کمتری بازگشت را تجربه می کنند. اهمیت خانواده در اعتیاد بسیار زیاد بوده و در صورت همکاری آن ها نتایج بهتری حاصل می شود. در این شرایط خانواده فرد معتاد نیز در روند درمان بهتر است قرار گیرند، مشاوره خانواده از جمله روش هایی است که به کار برده می شود.

1- روش سنتی

در روش سنتی فرد معتاد به شیره مصرف خود را به مرور زمان کاهش می دهد. دوز مصرف خود را در بازه زمانی های مشخص کم می کند و به مرور میزان مصرف را به صفر می رساند. یکی از مهم ترین دلایل عدم موفقیت در این روش آن است که فرد در شرایطی خاص مانند زمان عصبانیت با فریب خود مصرف را بیشتر می کند. با این کار روش ترک شکست می خورد و دوباره میزان مصرف فرد بالا می رود.

2- ترک ناگهانی

گاهی فرد معتاد به صورت ناگهانی پس از تصمیم به ترک مصرف شیره تریاک را قطع می کند. این روش معمولا تا مدت کوتاهی جواب می دهد اما بازگشت بسیار بالایی دارد و فقط افراد کمی موفق به ترک دائم به کمک این روش می شوند.

3- سم زدایی UROD

این روش با استفاده از داروهایی بسیار قوی اجرا می گردد، گاهی باعث بیهوشی بسیاری از افرادی می شود که برای ترک اقدام می کنند. این داروها بیشتر در افرادی استفاده می شود که تحمل خماری برای آن ها بسیار دشوار است. با مصرف این دارو علائم ترک و سختی خماری کشیدن کاهش پیدا می کند.

 

مراکز ترک اعتیاد

در اعتیاد نیز مانند هر مشکل دیگری کمک متخصص بهترین راه برای ترک است. مراکز مختلفی می تواند به شما در ترک اعتیاد کمک کند. اولین مراکزی که از قدیم به ذهن فرد معتاد و خانواده او می آید کمپ های ترک اعتیاد هستند که به بدرفتاری با مبتلایان به اعتیاد شهرت دارند. اما بهترین راه برای ترک اعتیاد تماس با یک متخصص و مراجعه به مراکز تخصصی مشاوره و یا کلینیک های ترک اعتیاد است. گاهی نیز ممکن است متخصص بدون نیاز به مراجعه با دادن راهکارهایی به فرد در ترک در خانه کمک کند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنیکلیک کنید. برای عضویت در کانال مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد و ترک اعتیاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره9099075228 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

 

منبععلائم و نشانه های اعتیاد به شیره | عوارض اعتیاد به شیره

  • ۹۷/۰۶/۲۵
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی